Започна последният етап от модернизацията на градския транспорт във Варна
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Започна последният етап от модернизацията на градския транспорт във Варна

Трасето на бързата автобусна лента трябва да бъде с дължина от 15 км - от западния градски квартал Владиславово до т.нар. спирка "Почивка" в северната му част

Започна последният етап от модернизацията на градския транспорт във Варна

Общата стойност на проекта финансиран с евросредства е 114 млн.лв.

Кристина Климентиевна
4787 прочитания

Трасето на бързата автобусна лента трябва да бъде с дължина от 15 км - от западния градски квартал Владиславово до т.нар. спирка "Почивка" в северната му част

© ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ


Година преди изтичането на крайния срок за изпълнение на проекта за модернизация на градския транспорт във Варна, едва сега общината започна процедура за избор на компании за най-трудно изпълнимите части от инфраструктурата - за изграждането на т.нар бърза транспортна лента - BRT коридор (от англ. Bus Rapid Transit), ремонта на три крайни спирки (обръщачи), рехабилитацията на други 150 спирки и подобрение на велотрасетата. Проектът е съставен от десет компонента, като обявената поръчка обхваща последните части от него.

Две години подготовка

Договорът за обновяването на градската мрежа е на обща стойност 114 млн. лв. и беше подписан от бившия кмет Кирил Йорданов още през 2012 г. Въпреки това реалната работа по процедурите започна едва в средата на миналата година, а за да не изгуби евросредствата, местната власт има срок до 9 юли 2015 г. да приключи със строителните дейности. Най-вероятно срокът няма да бъде спазен, тъй като остават да бъдат извършени най-трудните и обемисти дейности и все още се избират изпълнители за част от останалите обекти. Към момента местната власт вече предвижда да поиска удължаване на срока с поне шест месеца.

По предварителни оценки съоръженията в последната процедурата ще струват почти 34 млн. лв. без ДДС, като за финансирането Варна разчита на европейската оперативна програма "Регионално развитие". До 19 юни ще станат ясни потенциалните кандидати за обектите, когато изтича срокът за оферти. Възможност за участие в процедурата ще имат големи компании с опит,тъй като финансовите изисквания са високи. Поради това е очаквано да бъдат сформирани строителни обединения, а единичното участие ще е възможно само за две части в поръчката. Изборът на изпълнител ще бъде според икономически най-изгодната оферта, базирана на комбинация от финансови, технически показатели и срок за работа.

Игри на едро

Няма голяма строителна компания, която да не прояви интерес към търга заради високата му стойност. Въпреки че поръчката е разделена на четири обособени позиции, финансовите изисквания към фирмите са големи, като същевременно всеки участник има право да подаде оферта за една или повече позиции. Според условията изискваният минимален оборот за последните три години за бързия автобусен коридор е 70 млн. лв. без ДДС и сходен оборот за 60 млн. лв. без ДДС, за съоръженията за колоездене - 12 млн. лв. без ДДС и сходни договори за 10 млн. без ДДС. Икономическите условия за третата позиция за изграждане на трите крайни спирки и за четвърта - за модернизацията на други 150 спирки, компаниите трябва да докажат наличието на общ оборот от 3.5 млн. лв. без ДДС и специализиран за 3 млн. лв. за всяка от позициите. В допълнение кандидатите ще трябва да представят и големи банкови гаранции и изпълнени договори в подобно строителство. За всички позиции в търга се изисква поне по един изпълнен сходен договор за позицията, за която се кандидатства.

Година преди изтичането на крайния срок за изпълнение на проекта за модернизация на градския транспорт във Варна, едва сега общината започна процедура за избор на компании за най-трудно изпълнимите части от инфраструктурата - за изграждането на т.нар бърза транспортна лента - BRT коридор (от англ. Bus Rapid Transit), ремонта на три крайни спирки (обръщачи), рехабилитацията на други 150 спирки и подобрение на велотрасетата. Проектът е съставен от десет компонента, като обявената поръчка обхваща последните части от него.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    chichi01 avatar :-|
    Чичи (Ice Man's fan)

    По-добре късно, от колкото никога.
    Още едно доказателство, за нищоправенето на предишния кмет Йорданов. Наистина непонятно поведение според мен.
    Както народът е казал: Каквото сам си направиш и Господ не може да ти направи.

  • 2
    wc1 avatar :-|
    WC1

    не мога да разбера как ще се осигури този бърз коридор, когато няма една широка улица, която да пресича града от единия до другия край. Единствено Владислав е достатъчно широк на места и то в едното платно. А другата посока как ще се разшири? Булевардите са блокирани от дребни частни интереси или общинско безхаберие. Може ли някой да каже защо бул. Цар Освободител не се разшири до пътния възел на летището по 2 и 3 ленти платно? Няма пари? Защо бул. Сливница се затапва в посока центъра? Няма пари за 100 метра разширение? Кога бул. Левски ще достигне ул. Девня? Кой проектира и направи кръстовището до затвора толкова тясно по направление на околовръстния път? Десетки тапи тормозят жителите на Варна. Няма ли специалисти в България да консултират развитието на трасетата на града и ремонтите да се съобразят с препоръките им?
    Има ли пилот в самолета???


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK