Пътната агенция пак търси строител за магистралата до Калотина
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Пътната агенция пак търси строител за магистралата до Калотина

Пътната агенция пак търси строител за магистралата до Калотина

Обществената поръчка е втора за участъка от село Храбърско до сръбската граница за последната година

Радостина Маркова
5336 прочитания

© НАДЕЖДА ЧИПЕВА


Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обяви една от най-големите строителни поръчки за тази година – за изграждането на 31.5 км от магистралата София - Калотина. Поръчката включва две обособени позиции – от Калотина до Драгоман и оттам до пътен възел Храбърско. Индикативната стойност на двата участъка е общо 200 млн. лв. без ДДС. Строителството ще се финансира с пари от програма "Транспорт", чийто финален вариант още не е изпратен в Брюксел.

Нов и по-широк път

Строителството на магистралната отсечка до ГКПП Калотина на практика е модернизация и разширение на съществуващия път до превръщането му в магистрала. Поръчката е за допроектиране и изграждане. За да се пестят средства, първоначално беше предвидено да се строи четирилентов скоростен път, но след одит по безопасност беше взето решение за магистрала. Сега за първия участък от поръчката – между Калотина и Драгоман, се предвижда изграждане на 4-лентов път с ленти за принудително спиране, разделителни ивици и банкети с обща ширина 25.5 метра. Той ще е с дължина 15 км и проектна скорост 100 км/час.
Вторият участък – от Драгоман до пътен възел Храбърско, е с дължина почти 17 км, със същия брой ленти, но с широчина 27 метра. Проектната скорост на тази част от трасето ще е 110 км/час.

Според условията в тръжната процедура кандидатите ще могат да подават оферти за едната или за двете обособени позиции, като срокът за това е 14 юли.

Изисквания

Изискванията в обществената поръчка са кандидатите да докажат достъп до собствен ресурс или банково финансиране в размер на 7 млн. лв. за първата позиция (Калотина - Драгоман) и на 8 млн. лв. за втората (Драгоман - Храбърско). Освен това трябва да са реализирали приходи от строителство на сходни обекти за последните три години в размер на 80 млн. лв. за първата позиция и 100 млн. лв. за втората. Ако един участник кандидатства и по двете позиции, ще трябва да покрие сумарно изискванията за тях.

Гаранциите за участие в поръчката са 3% от прогнозната стойност. За първата позиция тя е 89.6 млн. лв., а за втората – 110.4 млн. лв. Критерият за избор на изпълнител е икономически най-изгодна оферта, като най-голяма тежест ще има цената за изпълнение (55 точки). На срока се падат 5 точки, а останалите 40 точки са за технически показатели – 29 за проектно предложение и 11 за технология и организация на строителството. Прогнозният срок за завършване на участък от магистралата до Драгоман е 36 месеца, а на този след него – 24 месеца.

Отново приоритет

Строителството на магистралата София - ГКПП Калотина беше сред приоритетите по оперативна програма "Транспорт" през миналия програмен период. През 2013 г. дори беше проведена аналогична на сегашната тръжна процедура за избор на изпълнител и бяха подадени десет оферти. Средствата обаче не стигнаха, търгът беше прекратен и реализацията на проекта остана за новия програмен период (2014-2020). Първоначално правителството смяташе да строи магистралата към сръбската граница с пари от фонд "Свързана Европа" (Connecting Europe). В крайна сметка отсечката между село Храбърско и Калотина остана в рамките на програма "Транспорт". За оставащите 20 км от магистралата до София вероятно ще се разчита на спестен ресурс от други пътни проекти.

В края на миналата година на среща със сръбския си колега Игор Мирович министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева обеща магистралата между София и Ниш да е готова до края на 2016 г. С обявената сега тръжна процедура това може да се случи, макар и само за някои участъци от българския участък на пътя. Трасето е част от коридор №10 от европейската транспортна мрежа (TEN-T).

В АПИ отвориха ценовите оферти за пътните мантинели

В Агенция "Пътна инфраструктура" бяха отворени офертите на осемте кандидата в тръжната процедура за обезопасяване и сигнализация на пътната мрежа през следващите четири години. Обществената поръчка е с прогнозна стойност 19.9 млн. лв. и включва доставка и монтаж на ограничителни съоръжения (мантинели, светлоотразители и парапети) за републиканските пътища. Обособени са шест позиции според плановите райони на страната, като един кандидат може да оферира най-много по две от тях. Офертите се оценяват по технически показатели (60%) и цена (40%). Ценовите оферти включват единични цени по 52 обособени позиции. По технически показатели кандидатите получиха между 75 и максималните 100 точки.

Оценки на техническите оферти:

- "Пътища и мостове" - Северен централен (75 точки) и Североизточен район (75 точки)

- Обединение "Трафик холдинг" - Варна ("Трафик холдинг", "Зебра") - Североизточен (75 точки) и Югоизточен район (75 точки)

- Обединение "ОСП Северен централен ТСВП" ("Пътни строежи" – Велико Търново, "Пътперфект-Т", "Пътинженерингстрой -Т") - Северен централен район (100 точки)

- "Юпитер 05" - Югоизточен (100 точки) и Южен централен район (100 точки)

- "Симинвест" - Северозападен (75 точки) и Югозападен район (75 точки)

- "А.Д. холд" - Североизточен район (100 точки)

- "Трейс груп холд" - Югоизточен район (75 точки)

- "ПСТ холдинг" - Северозападен (100 точки) и Югозападен район (100 точки).

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обяви една от най-големите строителни поръчки за тази година – за изграждането на 31.5 км от магистралата София - Калотина. Поръчката включва две обособени позиции – от Калотина до Драгоман и оттам до пътен възел Храбърско. Индикативната стойност на двата участъка е общо 200 млн. лв. без ДДС. Строителството ще се финансира с пари от програма "Транспорт", чийто финален вариант още не е изпратен в Брюксел.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    jtbg avatar :-|
    jtbg

    Ха сега, без да съм медиум или екстрасенс, давам следната прогноза:
    Водстрой98 (Делянчо Пеевски & компания) с 1-2 подизпълнители за фон :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK