Железницата купува софтуер за 8.6 млн. лв.
Жп инфраструктурата ще има обща система за управление на процесите до август 2015 г.


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) ще има нова система за планиране и управление на ресурсите, съобщиха от държавното дружество. Проектът е на стойност 8.6 млн. лв. без ДДС и се очаква да приключи до август догодина, стана ясно при представянето му в сряда. Резултатът от внедряването на т.нар. ERP система ще е, че отделните звена на инфраструктурната компания ще започнат да си общуват на един език, а базите им данни ще са обединени.
Проектът ще се изпълнява от обединение "Аднес", в което влизат българската "Адвен" и Ness, Чехия, със съответно 49 и 51% участие. Консорциумът, който ще трябва да е приключил със задачата до 20 август 2015 г., първоначално е бил отстранен от търга за изпълнение на държавната поръчка. Официалните мотиви за декласирането му са били, че е закръглял стотинките при посочените цени на отделните дейности, което е довело до отклонение от 0.48 лв. до 2.88 лв. общо.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
20 коментара
Никакъв софтуер не може да спаси БДЖ от колапс. Единствено масови съкращения и кадърен мениджмънт могат. За последното обаче се изискват и кадърни политици, такива нямаме, да ни е честито на нещастната железница!
Хаха, тези са победили системата! Евала, че сте взели проекта - сега да го изпълните качествено!
"...активи из цялата страна и 11 поделения, всяко със собствено управление, методи и софтуерни системи.."
=============
Това означава ли, че след въвеждане на системата, НКЖИ ще съкрати ненужния вече персонал?
Или ще ги преназначи и ще удължава колапса си?
До коментар [#3] от "Кирето":
Едва ли ще направи съкращения.
Този SAP трябваше да го внедрят птеди 12-13 години, когато го внедри и НЕК примерно. Дано влака не е закъснял безвъзвратно....
Публикувано през m.capital.bg
Ще е в помощ на мениджърите за вземане на навременни и компетентни решения.
[quote#6:"xalikarans"]Ще е в помощ на мениджърите за вземане на навременни и компетентни решения. [/quote]
Я, пак?! Да не си забравил да сложиш кавички?
Не е забравил, просто си следва опорните точки човека.
Публикувано през m.capital.bg
До коментар [#1] от "Да, ама не": интересно кадърният мениджмент на каква основа ще прави своите анализи и прогнози? предполагам идеята е да гадае на боб?
самият факт, че е необходимо 2014 година да говорим за интегрирани системи за управление показва нивото на безотчетност в железниците.
До коментар [#9] от "kardinalat":
sasters_Dustups_and_Disappointments
На първо място, виж какво решава комисия, а КЗК препотвърждава нейното решение. Заради закръгляне от 1 и нещо евро, при сумарна стойност на офертата над 4,3 млн. евро, едната комисия декларсира участника, а другата сигурно си е писала премии за усилена работа по разглеждането на казуса в размер на 2 месечни заплати на цялото ведомоство. Ако това беше частна фирма, щеше ли някой да се занимава изобщо, да гледа какво пише след десетичната запетая на търг за милиони? Ако отговорът е "ясно, че не!", то имаш в джоба си поредното доказателство за неефективността на държавния сектор, която на моменти достига размера на натрапващо се отдалеч малоумие.
Колкото до самата система, превеждах наскоро една статистика, че 40% от ERP проектите се провалят, тоест загубите се оказват по-големи от ползите. По-долу давам препратка към подобна новина от пресата. Предвид на цялата обстановка в БДЖ и многото "интереси за балансиране", апетитите за провал ще бъдат налице от първата минута, а изпълнителят също ще има пълна кошница с извинения, ако не се справи.
http://www.cio.com/article/486284/10_Famous_ERP_Di
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.