Железницата купува софтуер за 8.6 млн. лв.

Жп инфраструктурата ще има обща система за управление на процесите до август 2015 г.

Сега всяко поделение на инфраструктурното дружество работи по отделна система
Сега всяко поделение на инфраструктурното дружество работи по отделна система    ©  МАРИЯ СЪБОТИНОВА
Сега всяко поделение на инфраструктурното дружество работи по отделна система
Сега всяко поделение на инфраструктурното дружество работи по отделна система    ©  МАРИЯ СЪБОТИНОВА

Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) ще има нова система за планиране и управление на ресурсите, съобщиха от държавното дружество. Проектът е на стойност 8.6 млн. лв. без ДДС и се очаква да приключи до август догодина, стана ясно при представянето му в сряда. Резултатът от внедряването на т.нар. ERP система ще е, че отделните звена на инфраструктурната компания ще започнат да си общуват на един език, а базите им данни ще са обединени.

Проектът ще се изпълнява от обединение "Аднес", в което влизат българската "Адвен" и Ness, Чехия, със съответно 49 и 51% участие. Консорциумът, който ще трябва да е приключил със задачата до 20 август 2015 г., първоначално е бил отстранен от търга за изпълнение на държавната поръчка. Официалните мотиви за декласирането му са били, че е закръглял стотинките при посочените цени на отделните дейности, което е довело до отклонение от 0.48 лв. до 2.88 лв. общо.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.

20 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    bvsc avatar :-P
    Да, ама не
    • - 1
    • + 40

    Никакъв софтуер не може да спаси БДЖ от колапс. Единствено масови съкращения и кадърен мениджмънт могат. За последното обаче се изискват и кадърни политици, такива нямаме, да ни е честито на нещастната железница!

    Нередност?
  • 2
    vari avatar :-|
    vari
    • - 1
    • + 23

    Хаха, тези са победили системата! Евала, че сте взели проекта - сега да го изпълните качествено!

    Нередност?
  • 3
    kireto avatar :-?
    Кирето
    • + 26

    "...активи из цялата страна и 11 поделения, всяко със собствено управление, методи и софтуерни системи.."
    =============

    Това означава ли, че след въвеждане на системата, НКЖИ ще съкрати ненужния вече персонал?
    Или ще ги преназначи и ще удължава колапса си?

    Нередност?
  • 4
    nefertiti_egipt avatar :-|
    Нефертити
    • - 1
    • + 7

    До коментар [#3] от "Кирето":

    Едва ли ще направи съкращения.

    Нередност?
  • 5
    plamen_ri avatar :-|
    Plamen
    • - 1
    • + 19

    Този SAP трябваше да го внедрят птеди 12-13 години, когато го внедри и НЕК примерно. Дано влака не е закъснял безвъзвратно....

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 6
    izabell avatar :-|
    izabell
    • - 9
    • + 5

    Ще е в помощ на мениджърите за вземане на навременни и компетентни решения.

    Нередност?
  • 7
    krasi_kara avatar :-|
    krasi_kara
    • - 1
    • + 11

    [quote#6:"xalikarans"]Ще е в помощ на мениджърите за вземане на навременни и компетентни решения. [/quote]

    Я, пак?! Да не си забравил да сложиш кавички?

    Нередност?
  • 8
    plamen_ri avatar :-|
    Plamen
    • - 2
    • + 10

    Не е забравил, просто си следва опорните точки човека.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 9
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat
    • + 12

    До коментар [#1] от "Да, ама не": интересно кадърният мениджмент на каква основа ще прави своите анализи и прогнози? предполагам идеята е да гадае на боб?

    самият факт, че е необходимо 2014 година да говорим за интегрирани системи за управление показва нивото на безотчетност в железниците.

    Нередност?
  • 10
    cinik avatar :-|
    cinik
    • + 25

    До коментар [#9] от "kardinalat":

    На първо място, виж какво решава комисия, а КЗК препотвърждава нейното решение. Заради закръгляне от 1 и нещо евро, при сумарна стойност на офертата над 4,3 млн. евро, едната комисия декларсира участника, а другата сигурно си е писала премии за усилена работа по разглеждането на казуса в размер на 2 месечни заплати на цялото ведомоство. Ако това беше частна фирма, щеше ли някой да се занимава изобщо, да гледа какво пише след десетичната запетая на търг за милиони? Ако отговорът е "ясно, че не!", то имаш в джоба си поредното доказателство за неефективността на държавния сектор, която на моменти достига размера на натрапващо се отдалеч малоумие.

    Колкото до самата система, превеждах наскоро една статистика, че 40% от ERP проектите се провалят, тоест загубите се оказват по-големи от ползите. По-долу давам препратка към подобна новина от пресата. Предвид на цялата обстановка в БДЖ и многото "интереси за балансиране", апетитите за провал ще бъдат налице от първата минута, а изпълнителят също ще има пълна кошница с извинения, ако не се справи.

    http://www.cio.com/article/486284/10_Famous_ERP_Disasters_Dustups_and_Disappointments

    Нередност?
Нов коментар

Вход

Още от Капитал

Подкаст: Война на хоризонта

Подкаст: Война на хоризонта