Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) ще има нова система за планиране и управление на ресурсите, съобщиха от държавното дружество. Проектът е на стойност 8.6 млн. лв. без ДДС и се очаква да приключи до август догодина, стана ясно при представянето му в сряда. Резултатът от внедряването на т.нар. ERP система ще е, че отделните звена на инфраструктурната компания ще започнат да си общуват на един език, а базите им данни ще са обединени.
Проектът ще се изпълнява от обединение "Аднес", в което влизат българската "Адвен" и Ness, Чехия, със съответно 49 и 51% участие. Консорциумът, който ще трябва да е приключил със задачата до 20 август 2015 г., първоначално е бил отстранен от търга за изпълнение на държавната поръчка. Официалните мотиви за декласирането му са били, че е закръглял стотинките при посочените цени на отделните дейности, което е довело до отклонение от 0.48 лв. до 2.88 лв. общо.
София вика Враца
Проектът предвижда внедряване на ERP система, базирана на решение на SAP, и включва и доставка на хардуер и обучение на около 400 служители на НКЖИ. Целта е всички структури на компанията да започнат да работят с единни системи и бази данни, независимо къде се намират. НКЖИ разполага с активи из цялата страна и 11 поделения, всяко със собствено управление, методи и софтуерни системи. Затова и окрупняването на информацията и проследяването на процесите от София е трудно. "Главната цел е сега да има система, обединяваща всички съществуващи досега, и всички бази данни да бъдат събрани на едно място", обясни ръководителят на проекта инж. Ерол Мустафов.
Новото решение ще засегне много от дейностите в компанията, като финансовото планиране и контрол, управлението на проектите, счетоводството, човешките ресурси, документацията, активите, снабдяването, наличностите, аварийната и плановата поддръжка.
Аритметични неточности
По-впечатляваща от целите на проекта е само цената му. Индикативната стойност привлича като кандидат-изпълнители пет консорциума, всичките с чуждестранно участие. Както често става обаче, до отваряне на ценовите оферти е допуснат само един от кандидатите, като комисията решава, че ценовата му оферта не съответства на изискванията на възложителя. Така на 12 август 2013 г. конкурсът е прекратен от изпълнителния директор на компанията. Обединението, допуснато до финалната права, обаче обжалва това решение пред Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), която потвърждава, че участникът е допуснал аритметични грешки. Например вместо цена от 2 764 418. 58 лв. участникът е закръглил сумата на 2 764 419 лв., като подобни "аритметични грешки" се повтарят на още няколко места в офертата. Участникът обаче обжалва прекратяването на конкурса и отстраняването си и пред Върховния административен съд, според който закръглените стотинки са довели до общо отклонение между 0.48 лв. до 2.88 лв., което е незначително на фона на общата стойност на ценовата оферта. Така съдът връща процедурата и тъй като никой от останалите кандидати не е оспорил отстраняването си, "Аднес" е единствената, допусната до отваряне на цена, а цената влиза в индикативната стойност, и консорциумът все пак остава изпълнител на проекта.
Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) ще има нова система за планиране и управление на ресурсите, съобщиха от държавното дружество. Проектът е на стойност 8.6 млн. лв. без ДДС и се очаква да приключи до август догодина, стана ясно при представянето му в сряда. Резултатът от внедряването на т.нар. ERP система ще е, че отделните звена на инфраструктурната компания ще започнат да си общуват на един език, а базите им данни ще са обединени.
Проектът ще се изпълнява от обединение "Аднес", в което влизат българската "Адвен" и Ness, Чехия, със съответно 49 и 51% участие. Консорциумът, който ще трябва да е приключил със задачата до 20 август 2015 г., първоначално е бил отстранен от търга за изпълнение на държавната поръчка. Официалните мотиви за декласирането му са били, че е закръглял стотинките при посочените цени на отделните дейности, което е довело до отклонение от 0.48 лв. до 2.88 лв. общо.
20 коментара
Никакъв софтуер не може да спаси БДЖ от колапс. Единствено масови съкращения и кадърен мениджмънт могат. За последното обаче се изискват и кадърни политици, такива нямаме, да ни е честито на нещастната железница!
Хаха, тези са победили системата! Евала, че сте взели проекта - сега да го изпълните качествено!
"...активи из цялата страна и 11 поделения, всяко със собствено управление, методи и софтуерни системи.."
=============
Това означава ли, че след въвеждане на системата, НКЖИ ще съкрати ненужния вече персонал?
Или ще ги преназначи и ще удължава колапса си?
До коментар [#3] от "Кирето":
Едва ли ще направи съкращения.
Този SAP трябваше да го внедрят птеди 12-13 години, когато го внедри и НЕК примерно. Дано влака не е закъснял безвъзвратно....
Публикувано през m.capital.bg
Ще е в помощ на мениджърите за вземане на навременни и компетентни решения.
[quote#6:"xalikarans"]Ще е в помощ на мениджърите за вземане на навременни и компетентни решения. [/quote]
Я, пак?! Да не си забравил да сложиш кавички?
Не е забравил, просто си следва опорните точки човека.
Публикувано през m.capital.bg
До коментар [#1] от "Да, ама не": интересно кадърният мениджмент на каква основа ще прави своите анализи и прогнози? предполагам идеята е да гадае на боб?
самият факт, че е необходимо 2014 година да говорим за интегрирани системи за управление показва нивото на безотчетност в железниците.
До коментар [#9] от "kardinalat":
sasters_Dustups_and_Disappointments
На първо място, виж какво решава комисия, а КЗК препотвърждава нейното решение. Заради закръгляне от 1 и нещо евро, при сумарна стойност на офертата над 4,3 млн. евро, едната комисия декларсира участника, а другата сигурно си е писала премии за усилена работа по разглеждането на казуса в размер на 2 месечни заплати на цялото ведомоство. Ако това беше частна фирма, щеше ли някой да се занимава изобщо, да гледа какво пише след десетичната запетая на търг за милиони? Ако отговорът е "ясно, че не!", то имаш в джоба си поредното доказателство за неефективността на държавния сектор, която на моменти достига размера на натрапващо се отдалеч малоумие.
Колкото до самата система, превеждах наскоро една статистика, че 40% от ERP проектите се провалят, тоест загубите се оказват по-големи от ползите. По-долу давам препратка към подобна новина от пресата. Предвид на цялата обстановка в БДЖ и многото "интереси за балансиране", апетитите за провал ще бъдат налице от първата минута, а изпълнителят също ще има пълна кошница с извинения, ако не се справи.
http://www.cio.com/article/486284/10_Famous_ERP_Di