С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 22 май 2014, 17:00, 5586 прочитания

София търси заем от 81 млн. лв. заради дългове в градския транспорт

Общината обяви тръжна процедура за избор на финансова институция

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

97 млн.лв. общо са задълженията на ЦГМ.
Половин година след като столичният зам.-кмет по транспорта Любомир Христов предложи Центърът за градска мобилност (ЦГМ) да изтегли заем до 100 млн. лв. заради натрупани близо 97 млн. лв. задължения към операторите в транспорта, сега местната власт започва изпълнението на тази цел. ЦГМ стартира тръжна процедура за избор на кредитор за заем от 81 млн. лв. Според условията след подписването на споразумението общинското дружество ще изплаща новия дълг до седем години.
Неразплатените сметки на градския транспорт са натрупани до края на 2012 г., като това стана ясно покрай скандала с прекратяването на договора с "Карат С", когато общината изчисли, че дължи на частния превозвач много повече от реалното. Дълговете на ЦГМ са към всички операторите в транспорта - автобусен превоз - общински и частен, метро, трамваи и тролеи. За равносметка през 2011 г. тези задължения бяха с 32 млн. лв. по-малко.

От стари дългове към нови


Общината търси банки или обединения между тях с изискване срокът за усвояването на заема да бъде до една година след подписване на договора, а погасяването - за не по-малко от шест години плюс една година гратисен период. Лихвата върху заема ще се формира от сбора на основния лихвен процент на БНБ (0.002%) заедно с предложената от кандидатите надбавка. Като обезпечение по предстоящия договор ще бъдат предоставени бъдещите вземания на ЦГМ и залог на сметките на дружеството.
Според условията право на участие имат кредитори с дългосрочен рейтинг не по-нисък от BB-, стабилна перспектива, присъден от Standart & Poor's Rating Services (BB-), Moody's (Ba3) или Fitch (BB-) за последната една година, както и 160 млн. лв. собствен капитал към края на 2012 г. или 2013 г. Ако участниците са клонове на банки със седалище в чужбина, минималните изисквания за технически възможности могат да бъдат доказани чрез показателите на главната им банка със седалище в чужбина. Освен това се изисква и гаранция за участие в размер на 50 хил. лв. без ДДС.
Ще бъде избрана икономически най-изгодната оферта спрямо годишния лихвен процент - 50 точки, срок за погасяване и гратисен период – общо 40 точки, и надбавка над лихвения процент при просрочие на главницата с 10 точки. Потенциалните кредитори ще станат ясни до 14 юли, когато изтича и срокът за участие.

Защо се стигна дотук

Предложението на Любомир Христов за взимане на заем дойде след доклад на компанията "Грант Торнтон", с които общината сключи договор през април 2013 г. за анализ на финансовото състояние на градския транспорт. Така първите стъпки към решението за нов дълг всъщност бяха направени от консултанта, според който това е единственият удачен начин за икономическото стабилизиране на ЦГМ. От първоначалната идея за заем в размер на 100 млн. лв. до сегашните 81 млн. лв. се стигна, след като общинският съвет възложи на трите оператора – "Метрополитен", "Електротранспорт" и "Автотранспорт", да обезценят вземанията си от центъра за мобилност до размера на  оперативните им задължения към средата на 2013 г.
По думите на изпълнителния директор на Центъра за градска мобилност Симеон Арнаудов  подписването на новите договори с транспортните оператори през януари и февруари тази година са довели до спирането на натрупването на нови задължения и дружеството се разплаща на 100%, което не се е случвало от 2009 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Реформа в прокуратурата? Може и без промени в Конституцията 3 Реформа в прокуратурата? Може и без промени в Конституцията

Частно обвинение и съдебен контрол ще решат голяма част от проблемите

13 дек 2019, 1117 прочитания

Накъде след Венеция 1 Накъде след Венеция

Управляващите, президентът и БСП имат различни идеи за реформата на прокуратурата

13 дек 2019, 907 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Български проект взе голямата награда на ЕК за опазване на "Натура 2000"

По инициатива на Българското дружество за защита на птиците са изолирани 600 електрически стълба

Още от Капитал
Инвестбанк планира да излезе на борсата

Банката смята да покрие недостига след проверката на ЕЦБ със свеж капитал и конвертиране на дълг в акции

Букурещ - по-големият офис събрат

Румънската столица има по-ликвиден пазар, повече инвеститори и по-големи наематели

Бъдещето на Google

Alphabet отваря нова страница след напускането на Сергей Брин и Лари Пейдж

Новите владетели на "Булсатком"

Водещият тв доставчик има нова акционерна структура, в която присъства един от големите инвестиционни фондове - BlackRock

20 книги в навечерието на 2020

Списък с книги от последните месеци и все още непреведени световни заглавия

Кино: "Славни времена"

Романс по френски с пътуване в човешкото време

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10