БДЖ трябва да намери 76 млн. лв. за 45 дни

Кредиторите на железницата се готвят да започнат разпродажба на вагони и мотриси

"БДЖ холдинг" има 45 дни срок да намери 76 млн. лв., с които да плати посрочието по облигационния си заем. В противен случай той ще стане предсрочно изискуем като цяло, а остатъкът по него е 88 млн. евро. Това стана ясно след общото събрание на облигационерите на държавния холдинг, проведено в понеделник. 45-дневният срок за внасяне на старите плащания ще започне да тече от момента, в който банката - довереник на емисията - Българска банка за развитие (ББР), уведоми писмено държавния холдинг за решението на облигационерите. Междувременно обаче 25 дизелови мотриси и 3542 товарни вагона на БДЖ ще бъдат обявени за продажба, решиха кредиторите.

"На този етап предприетите мерки няма да възпрепятстват оперативната дейност на националния железопътен превозвач", беше официалният коментар на БДЖ. Товарните вагони, които ще бъдат обявени за продан, реално не се използват от компанията. Не така обаче стои въпросът с мотрисите, които са в движение.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
15 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    simeonov_ avatar :-?
    simeonov_
    • - 1
    • + 54

    БДЖ отдавна е в технически фалит.А с това,че само се отлага поне приватизацията на товарните превози ще се стигне дотам да фалира целия холдинг и активите на БДЖ да се разпродадат на парче.И всичко това заради популизъм,за да няма стачки на синдикатите и да държим едни работни места.

    Нередност?
  • 2
    telqk avatar :-|
    telqk
    • - 3
    • + 20

    Сигурно има съветска "фирма" готов купувач?

    Нередност?
  • 3
    nikolay_uk avatar :-|
    Николов
    • - 1
    • + 45

    "Товарните вагони, които ще бъдат обявени за продан реално не се използват от компанията."

    Ето това е типичната държавна компания - държат активи за милиони, които просто ръждясват под дъжда.

    Нередност?
  • 4
    bluewater avatar :-P
    BlueWater
    • - 4
    • + 24

    Незабавен фалит на БДЖ!

    Аз като данъкоплатец не искам повече да си давам парите за едно некадърно управлявано и фалирало предприятие.

    Виновните държавни чиновници да бъдат осъдени за назидание на другите.

    Нередност?
  • 5
    vesselan avatar :-|
    Весела Николаева
    • - 1
    • + 34

    Защо една компания държи вагони, които не използва? Експериментираме за колко време хващат ръжда и стават непродаваеми? Пазим си ги за черни дни, ако се счупят пътническите? Няма ли някой да поеме лична отговорност за просрочването и да се отчете за какво са отишли заемите? Защо с парите от данъци се субсидират неограничен брой пътувания на пенсионери и студенти, а не се стимулира електронна продажба на билети и по-комфортно пътуване за тези без право на преференциално пътуване? Които впрочем издържат БДЖ със същите тези данъци? Колко администрация имат железниците и има ли всеки служител длъжностна характеристика и аргумент, че той е нужен и полезен на компанията? Защо вместо лелки по гишета няма автомати за продажба на билети? Каква е събираемостта на глобите за нередовни пътници? При какви условия са отдадени помещенията за магазини и заведения по гарите и кой има задължение да поддържа чисто край тях? Как и защо беше избран точно този проект за ремонт на Централна гара, струващ колосална сума, вероятно предостатъчна за изцяло нова постройка? Какво се случва с огромните имоти на БДЖ и НКЖИ, които нямат отношение към дейността им?

    Нередност?
  • 6
    kireto avatar :-|
    Кирето
    • - 1
    • + 30

    До коментар [#5] от "Весела Николаева":

    Уважаема г-жо Николаева, БДЖ не държи вагони.
    Тя държи електорат и това е ясно на всички.
    Както е ясно и че самата компания е в колапс и трябва възможно най-бързо да бъде приватизирана. Това е пътят.
    Както съм писал няколко пъти, миналата година ни се наложи да пътуваме до Бургас с влака, цялото семейство. Още потръпвам от изживяването, мизерия, мръсотия и 9 часа път...

    Нередност?
  • 7
    g.e.m. avatar :-|
    ГЕМ
    • + 17

    БДЖ отдавна можеше да се спаси с парите на тези, които я управляваха досега, защото те са ги откраднали. И това не е тайна, знае се от всички. Ама как ще съдим "наши"(големи) хора, то такива някой да знае да има осъдени?! Та ей затова ще кретаме още дълги години с мечтата да имаме истински железници, като в белите държави...

    Нередност?
  • 8
    daria_vip avatar :-|
    daria_vip
    • - 1
    • + 14

    Да разпродават и да ликвидират този бардак

    Нередност?
  • 9
    lz3bupetar avatar :-(
    lz3bupetar
    • - 17
    • + 5

    Има от къде да ги вземат. В софийското метро са закопани 300 милиона евро. Да си ги изкопаят.

    Нередност?
  • 10
    g.e.m. avatar :-P
    ГЕМ
    • + 10

    До коментар [#6] от "Кирето":

    Погледнато от друг ъгъл пътуването с БДЖ си е истинско реалити изпитание, особено по по-дългите дестинации... Ама то не всеки пътник е естествоизпитател-непукист, тръгнал да изследва нови територии, та и затова нашите влакове (почти) не са пригодени за нормални пътници и пътуването се превръща в кошмар (за който си плащаш)...

    Нередност?
Нов коментар