Железницата търси проектанти за линията от Видин до Медковец
По план се очаква до 2020 г. 74-километровата линия да бъде изградена


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Национална компания "Железопътна инфраструктура"(НКЖИ) започва изпълнението на проекта за строителството на железопътния участък Видин - Медковец, който е част от най-скъпата бъдеща жп линия на територията на страната от Видин до София. Компанията обяви една от най-големите поръчки в проектирането - за избор на изпълнители за разработка на технически проект, Подробен устройствен план (ПУП), План за регулация и застрояване (ПРЗ) и Парцеларен план (ПП) за жп участъка Видин - Медковец, заедно с идеен проект за железопътните участъци Медковец - Руска Бяла и Руска Бяла - Столник. По план се очаква до 2020 г. 74-километровата линия от Видин до Медковец да бъде изградена, а самото проектиране ще продължи една година и три месеца.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
16 коментара
Абе идеята е хубава,... но ще трябва да помислят коя железница ще кара по релсите, защото до тогава БДЖ ще остане хем без мотриси, хем без вагони...
А като не мърдат влакове, брат'чедите с чаветата ще разкостят релсите като термити дървен гардероб...
"По предварителни оценки само стойността на проектите и плановете ще надхвърли 10 млн. лв., а на целият участък до София – 2.5 млрд. лв."
Този разход е недомислица. И сега между София и Видин си има линия просто е по-бавна което за България не е особен проблем защото голям трафик по нея няма. Разбирам желанието на Германия да има бърза жп линия с Азия, но нека си платят масрафа от своя джоб. Харченето на милиарди точно за това трасе е глупост и защото на румънска територия линията е още по-бавна - там релсите са на дървени траверси. Ние на наша територия и за влак-стрела да направим трасе няма никаква полза защото след Дунав-мост влакът ще пъпли като костенурка.
Ако ще инвестират милиарди в жп линии нека инвестират във важни за вътрешния транспорт трасета като, например, София - Горна Оряховица или Карнобат-Варна.
Друг перфектен кандидат за ъпгрейд е трасето София - Пловдив. Мотаят го от сума ти време защото участъкът Ихтиман - Сеептември щял да излезе над един милиард. В случая говорим за линия, която свързва двата най-големи града в България и, която, ако се ъпгрейдне може да намали времетраенето на пътуването между центъра на София и центъра на Пловдив до 50 минути. Ако има жп трасе в България, което да може да се самоиздържа от трафик, то това е именно това трасе. Ама то за пореден път се неглижира и за сметка на това се дават 2.5 милиарда за трасе между София и Видин. Което е просто малоумно. Единственото, което ми хрумва е, че някой червен функционер е купил имоти между София и Видин и сега иска да прокара отчуждаването им.
И аз се чудя за к'ъф *уй ни е притрябвала бърза линия между София и Видин?! То живи хора не останаха там, та и скоростен влак да се прави... Подкрепям изказаното по-горе мнение, че трябва да се строи в направлението Драгоман - София - Пловдив - Свиленград, защото това е направлението на основния (международен) трафик. Ама явно скоро няма да го бъде... И най-вероятно БДЖ ще е в историята след някоя и друга годинка...
Строи се София- Видин защото за това Европа дава пари. За другото трябва да се бръкнем в джоба.
[quote#2:"Николай Николов"]Разбирам желанието на Германия да има бърза жп линия с Азия, но нека си платят масрафа от своя джоб. [/quote]
Ами те точно това и правят
[quote#3:"Николай Николов"]Ама то за пореден път се неглижира и за сметка на това се дават 2.5 милиарда за трасе между София и Видин.[/quote]
Съгласен съм за линията София-Пловдив напълно! Това трябва да е приоритет. Но ЖП линията София-Видин не е лишена от икономическа логика по няколко причини. Първо, с оглед новвоткрития Дунав мост 2 това би бил най-краткия директен път за износ на товари към ЕС. Второ, този път наистина има нужда от реконструкция. Недопустимо е пътническите влакове да взимат разстоянието между двата града за около 7 часа. Трето, с тази линия регионът може малко да живне.
От друга страна както сте казали тази линия ще има да се изплаща за много по-дълъг период от, да речем, София-Пловдив или София-Бургас. Доста съмнения имам от сега и към обществената поръчка, която 100% няма да е прозрачна и ще облажи близките на властта. И трето, при положение, че бъдещето на БДЖ е несигурно, подобна инвестиция едва ли е уместна в този момент.
[quote#5:"opetkov50"]Строи се София- Видин защото за това Европа дава пари. За другото трябва да се бръкнем в джоба.[/quote]Европа не ни казва кое трасе да ъпгрейднем. В статията пише:
"Средствата са осигурени от неангажиран ресурс за пътната инфраструктура на оперативна програма "Транспорт", които бяха пренасочени към друга ос на програмата, по която се подготвят и финансират жп проекти. "
С други думи със същите пари можеше, примерно, да се правят и не-железопътни проекти. Като примерно пътя Русе-Бяла на който всяка година загиват поне десетина души. Обаче нЕкой голЕм наш функционер е решил, че милиардите трЕбат за линията до Видин.
[quote#6:"enterfornone"]Ами те точно това и правят[/quote]Ами не. Това са средства отпуснати за България и, апропо, няма да покрият 100% от разходите - т.е. ще има доплащане от националния бюджет.
Германия ако толкова държи да има бърза жп връзка с Истанбул да я плати с евросредствата, които се падат на нея - а те са десетки милиарди всяка година. За нас други неща са по-важни.
[quote#7:"majorman Моля те, Серж, остани!"]Второ, този път наистина има нужда от реконструкция. Недопустимо е пътническите влакове да взимат разстоянието между двата града за около 7 часа.[/quote]Аз не мисля, че отнема 7 часа. Но знам, че на румънска територия отсечката е с дървени траверси и позволява скорост не по-висока от 40-50км/час. С други думи, милиардите ще бъдат закопани в един безсмислен проект.
Що се отнася до най-краткия път до Западана Европа - той е през Сърбия. До 10-15 години тя ще е член. Тогава милиардните инвестиции в заобиколно трасе увисват със страшна сила.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.