Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
48 17 юни 2014, 11:44, 20612 прочитания

Защо математиката е за всички

Учениците повишават резултатите си само благодарение на нов метод на преподаване

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Само за една учебна година учениците от няколко пилотни класове увеличават с цели единици оценките си по математика и стават по-уверени в уменията си. А за още една дори надвишават държавните изисквания за следващия клас. Това наблюдава вече няколко години екипът на Института за прогресивно образование, който съдейства на учители и директори да въведат метода JUMP Math за обучение по математика. До момента общо 70 преподаватели от 23 града използват иновативния метод. Благодарение на спечелено финансиране от фондация "Америка за България", плановете са през новата учебна година над 300 нови учители да бъдат обучени по системата и поне половината да започнат да работят през септември с пет хиляди деца. (Досега институтът работи само с помощта на дарения от граждани и няколко компании и усилията на доброволци.)

За екипа на института не високите оценки са най-важният резултат от обучението по новия метод. Децата придобиват вътрешна мотивация за учене, а математиката им става любим предмет, разказа Явор Джонев, председател на Института за прогресивно образование, при представянето на резултатите от пилотните класове. Според него именно това би трябвало да е основната педагогическа задача - не наблъскване в главите на учениците на знания, които впоследствие се изгубват, а изграждане по ненасилствен начин на вътрешна мотивация за учене и на разбиране, че можеш сам да управляваш живота си напред. Изследването на постиженията на учениците, които учат по JUMP Math, е показало, че те започват да разбират математиката в дълбочина - задават въпроса "защо", вместо да възпроизвеждат механично материала, научават се да работят в група, мислят аналитично и критично, придобиват умения за решаване на проблеми, не се страхуват от грешките си и имат активно отношение към живота въобще. Всичко това може да повиши самочувствието на децата в училище, да им помогне и по други предмети и да намали агресивното поведение.


Каква е тайната

JUMP Math не променя програмата и материала, а отношението на учителя към децата, както и отношението на децата към учителя и математиката. Идеята на метода, разработен от математика от Университета на Торонто Джон Майтън, е да създаде сигурна и окуражаваща среда, в която всяко дете получава възможност за успех. Основният фактор тук е учителят - той трябва да осъзнае, че носи отговорност за обяснението на материала, за това как ученикът научава и непрекъснато да наблюдава къде се намират учениците в процеса на научаване и всички ли разбират новия материал. "Когато ученикът не разбира нещо, предположете, че нещо не е наред с вашето обяснение, а не с ученика", съветват се учителите, които преподават по метода. Освен това е важно учениците да бъдат окуражавани и да получат материала на малки стъпки, за да не се изгубят в него. Ако някои ученици са по-бързи от други, летвата винаги може да се вдига с по-сложни бонус задачи без да се препуска напред.

По JUMP Math таблицата за умножение например не се учи наизуст, а учениците научават метода за пресмятане на резултата. Така знанието остава в тях и дори и да забравят отогвора, могат да стигнат сами до него.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Започва приемът на документи по схемата за заетост; Навън - само с маска 3 Вечерни новини: Започва приемът на документи по схемата за заетост; Навън - само с маска

И още: Петролът продължава да се срива, срокът за чакалнята на еврозоната за България се изтегля за следващата година, а кабинетът обсъжда актуализация на бюджета

30 мар 2020, 1288 прочитания

Утре изтича срокът за становища по общия устройствен план на Царево Утре изтича срокът за становища по общия устройствен план на Царево

Той предвижда застрояване на нови 835 декара в парк "Странджа", от които 678 декара са по крайбрежието

30 мар 2020, 578 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Парламентът отложи обсъждането за референдума

Евентуалното допитване за задължителното гласуване зависи и от фиксирането на дата за предсрочни избори

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10