Правителството влага 150 млн. лв. в инфраструктура по неясни правила
Мярката е част от програмата за реиндустриализация, която кабинетът ще приеме в четвъртък
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
След като разпредели над 300 млн. лв. сред общините по неясни правила чрез публичната инвестиционна програма "Растеж и устойчиво развитие на регионите", сега правителството готви продължение. Част от него ще е инвестицията на 150 млн. лв. в индустриална инфраструктура, стана ясно след участието на вицепремиера Даниела Бобева в конференцията "Индустриално строителство и инвестиции". Мярката е една от заложените в програмата за реиндустриализация, която в четвъртък ще влезе за одобрение в Министерския съвет. Даниела Бобева обаче уточни, че няма гаранции дали следващият кабинет ще продължи да работи по нея.
Пари за пътища
Според вицепремиера заложените в програмата 150 млн. лв. ще бъдат вложени в довеждаща инфраструктура – основно пътища. Така държавата ще подпомогне изграждането на отсечки, свързващи различни предприятия с републиканската или общинската мрежа. По думите на Даниела Бобева предвидените средства ще стигнат за рехабилитация или ново строителство на 350 км. Част от инвестициите ще отидат и за друг тип инфраструктура, като ВиК и електропреносна мрежа. Вицепремиерът не обясни по какви критерии ще бъдат одобрявани подпомаганите проекти. Съмнения за ефективно харчене на средства обаче не липсват, след като при първата публична инвестиционна програма буквално за дни между общини и министерства бяха разпределени 500 млн. лв. Формално имаше правила за подбор, но така и не стана ясно кои са били водещи при пресяването на проектите.От Агенция "Пътна инфраструктура" заявиха, че не знаят кой е проектът. Впоследствие предположиха, че става въпрос за ремонта на 21 км пътища в Бургаско, за който кабинетът отпусна 9 млн. лв. в края на април. Тогава беше посочено, че ремонтите са в подкрепа на инвестицията на "Лукойл Нефтохим" в нови мощности, за която компанията получи сертификат за инвеститор клас А. Другата цел беше облекчаване на трафика на входа на Бургас.
Ново "не"
На фона на щедрото харчене през публичната инвестиционна програма държавата остава глуха към далеч по-прости и ефективни предложения на бизнеса. На форума от Асоциацията на собствениците на бизнес сгради отново поставиха въпроса за ползването на данъчен кредит при инвестиции в прилежаща инфраструктура. Министерството на финансите от години отказва връщане на ДДС в такива случаи. Коментарът на Даниела Бобева също беше "не" на такава мярка, но все пак покани асоциацията да внесе писмо с предложението. Като сериозен проблем бяха посочени и тромавите строителни процедури, също стотиците съгласувателни режими. Генералният мениджър на "Амер спортс"- България, Йордан Ламбрев разказа как разширението на фабриката за ски на дружеството в Чепеларе е отнело 22 месеца. От тях за строителство са отишли 6 месеца, останалите са били за окрупняване на земя, подготовка на подробен устройствен план и съгласуване на проекта.Председателят на работната група за промени в ЗУТ арх. Борислав Борисов посочи, че е готово и изцяло ново строително законодателство. То предвижда на мястото на ЗУТ да бъдат приети три нормативни акта – закон за териториалното устройство, закон за градоустройството и закон за строителството. Дискусиите по тях обаче предстоят и вероятно ще останат за следващото правителство.
6 коментара
ами пак повод да се откраднат едни пари , така процедира и предишната тройна коалиция ,вможе би и другата мярка ,ще е вдигане напенсиите ,защото ще ги плаща после друго правителство ,а тези ще обвиняват ,че парите се крадяли
"Вицепремиерът не обясни по какви критерии ще бъдат одобрявани подпомаганите проекти."
Защото критериите са тясно партийни!
ОСТАВКА ВЕДНАГА!
"Генералният мениджър на "Амер спортс"- България, Йордан Ламбрев разказа как разширението на фабриката за ски на дружеството в Чепеларе е отнело 22 месеца. От тях за строителство са отишли 6 месеца, останалите са били за окрупняване на земя, подготовка на подробен устройствен план и съгласуване на проекта."
Единствената грешка на това дружество е, че не се управлява от червен или ДПС другар! Спомнете си как на пеевски беше издаден допуск до секретна информация за ДВА ДЕНА!
ОСТАВКА ВЕДНАГА!
Каква наглост, какво чудо! Туй само цоцалистите и ДПС го могат!
Ха на бас ,че половината ще отидат във фирми на Черепа и Ковачки!!!
Нали нямаше пари за АМ "Хемус"? Само под лозунга за регионална политика и ре-индустриализация парите станаха колкото поне за до Велико Търново и то при авансово предплащане на строителя в рамките на тази бюджетна година.
Чувставам, как цяла Северна България накрая ще цъка на кабинки за платено преминаване, за да пропътува от Шумен до Омуртаг или от Плевен до Ловеч.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.