Реклами ще насърчават българите да избират почивки в страната
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Реклами ще насърчават българите да избират почивки в страната

През 2010 г. отново с европейски средства бе изпълнена кампанията "Потърси България", която беше на стойност 2.1 млн. лв, която също имаше за цел да привлече българските туристи към местните курорти.

Реклами ще насърчават българите да избират почивки в страната

За целта са отделени 3.1 млн. лв от европейската програма "Регионално развитие"

Деница Ватева
4478 прочитания

През 2010 г. отново с европейски средства бе изпълнена кампанията "Потърси България", която беше на стойност 2.1 млн. лв, която също имаше за цел да привлече българските туристи към местните курорти.

© Министерство на икономиката, енергетиката и туризма


Нова рекламна кампания, чиято цел е да насърчава българите да прекарват ваканцията си в местни курорти, ще започне в четвъртък Министерството на икономиката, енергетиката и туризма. Проектът е на стойност 3.1 млн. лв. и се финансира по оперативната програма "Регионално развитие". Предвижда се той да продължи три години, съобщават от ведомството.

Рекламна кампания

Началото на кампанията ще бъде дадено официално на конференция днес. Пропагандирането на вътрешния туризъм ще се изпълнява по проект от програма "Регионално развитие". Той е заложен още през 2010 г., когато българските курорти също бяха представяни пред местната аудитория.

Според описанието на проекта, обявено в регистъра на обществените поръчки, се предвижда да се направят рекламни клипове, които да се излъчат в големите ефирни телевизии на четири вълни, както и да се изготви туристическа рубрика в специализирано предаване. Кампанията включва още публикации на рекламни карета в печатни медии, както и поставянето на банери и публикуването на тематични статии в осем сайта. По проекта е заложена и външна реклама върху 80 билборда, се вижда от обществената поръчка.

Към туристическия проект е записано още изготвянето на маркетингови проучвания за причините за пътуванията на българите в страната и чужбина, както и оценка на провежданите досега кампании.

Кой ще я прави

Вчера до редакционното приключване на броя в регистъра на поръчките не бяха обявени всички компании, които ще работят по проекта. Според информацията маркетинговите проучвания ще бъдат извършвани от дружеството "Естат", но няма данни за избраната компания, която ще провежда самите рекламните кампании. През февруари обаче вестник "Стандарт" съобщи, че класирането е приключило, като на първо място е избрана непопулярната според вестника в рекламната индустрия агенция "Д-р Бранд". Впоследствие дружеството публикува на сайта си изявление, от което става ясно, че действително е избрано за победител, тъй като е подало по-ниска с около 300 хил. лв. оферта от следващата в класирането рекламна агенция.

По неофициална информация в следващите месеци процедурите за избор на изпълнител са били обжалвани.

Рекламната кампания на туризма пред българската аудитория се проведе и през 2010 г., отново със средства от европейската програма "Регионално развитие". Тогава проектът, изпълняван от консорциум, в който влизаха дружествата "Огилви",  "Реформа адвъртайзинг", "Метрополис" и "24/7", беше на стойност 2.1 млн. лв. Кампанията "Потърси България" включваше телевизионна, интернет, печатна, радио- и външна реклама.

Нова рекламна кампания, чиято цел е да насърчава българите да прекарват ваканцията си в местни курорти, ще започне в четвъртък Министерството на икономиката, енергетиката и туризма. Проектът е на стойност 3.1 млн. лв. и се финансира по оперативната програма "Регионално развитие". Предвижда се той да продължи три години, съобщават от ведомството.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

69 коментара
  • 1
    gimi avatar :-|
    Мавродинов

    Докато не съборят половината хотели по морето няма да ходя на море в България

  • 2
    asparuhkanchov avatar :-|
    asparuhkanchov

    До коментар [#1] от "gimi":

    И по-добре да не ходиш. Със сигурност чуждият турист оставя в пъти повече пари в родните курорти от българския.
    Българският турист с присъствието си предизвиква понижение на цените и качеството, затова нека си ходи в съседните Гърция и Турция с пълни багажници. Требва да наблегнем на качеството, да повишим цените на туристическите услуги, да оправим инфраструктурата и да рекламираме в чужбина. Нали искаме печеливш туризъм, а не хотели от ниска категория.

  • 3
    asparuhkanchov avatar :-|
    asparuhkanchov

    Всички световни класации поставят България на първите места по съотношение цена/качество в туристическите услуги, същото е и с българските стоки. Значи сме слаби търговци и не можем да се продадем, затова работим с ниска надценка, плащаме ниски заплати, ниски данъци и т.н. Това требва да се промени за да влизат повече пари в държавата, иначе ще продължим да си буксуваме в калта.

  • 4
    tomar30 avatar :-|
    tomar30

    До коментар [#2] от "asparuhkanchov":

    От 10 години оставям не по малко от 2К на съседите за морска почивка на седмица и на 4-5 години пробваме и нашето. За съжаление за да разберем, че в следващите 5 нямат шанс да ни вземат парите. Винаги има поне 100 неща да не са наред. Не може само да искаш трябва много да дадеш за да получиш. То беше дива чалга на 100м, то мъртви делфини за които на никой не му пука, то мърсотия и плащане за всяка джапанка на плажа, гадна храна на цена като в Париж, сервитьори дето помнят 20 сек. Е как да стане тая. Да си къткат пияните английски тинейджъри и да събират пари, че скоро и това ще свърши. Как може да си представят, че ще отида в морския Люлин на почивка

  • 6
    rage_against avatar :-|
    Rage Against

    До коментар [#4] от "tomar30":

    "...и аз съм на същото разстояние..." :)
    през година опитваме някоя малка и кратка почивка в България и се убеждавам, че селяндурщината на тоя свят е тръгнала от нас. тук се е зародила, тук е еволюирала, тук е водила битки със селяндурщината от цял свят и тук е победила :)

    нито комплексите около Правец, нито селския ни туризъм (с малки изключения около Родопите и Рибарица), нито комплексите около Сандански, нито морето около Албена, Златни пясъци, Аркутино и Слънчев бряг, нито... поне това, което си спомням от последните години. за нищо не стават на фона на парите, които искат и вземат от нас.

    пълна смрад. затова и за лятната почивка се избира Гърция или Италия и се знае, че се изкарва добре за приемливи пари и ако е в близост до голям град има възможност и за забележителности и за култура.

  • 7
    nogica avatar :-P
    nogica

    До коментар [#3] от "asparuhkanchov":
    ти ходил ли си в Гърция?
    Аз съм роден във Варна,майка ми и баща ми са родени във Варна т.е. живеем от 1939г. във Варна и всяка година ходя в Гърция от 6год. на плаж и децата ми не искат да ходят на море в БГ защо ли ?
    Обиколи малко света и тогава говори за багажници.
    В БГ бъркат селския със селяндурския туризъм и всеки който иска да даде пари трябва да ги дава безропотно и с намалени до минимум изисквания.
    Морски туризъм е алкохолен туризъм,95% от рибата е дълбоко замразена черноморска за да има през сезона.Прясната е Очи,брашно и черва т.е. ЦАЦА и Кая(попчета)
    винаги съм искал да подкрепя БГ туризма и само дървета ям.
    В Гърция където почивам съм на първа линия и 80%от заетостта на базата е от БГ.
    То едни богати ùжденци идват у нас-Абрамович с яхтата си ще идва или принца на Монако

  • 8
    nogica avatar :-P
    nogica

    да не говоря за фекалиите който изплуваха след дъждовете и лекия аромат на органика във въздуха са най-добрата реклама

  • 9
    asparuhkanchov avatar :-|
    asparuhkanchov

    До коментар [#7] от "nogica":

    Факт - чужденците харчат в пъти повече от българските туристи. От там насетне всичко са комплекси и празни приказки. На никой не му пука към коя съседна страна си влачите дамаджаните и бурканите. А аз къде съм ходил по-добре не питай.
    Ако всичко беше така както го изкарвате, чужденците (които са и по-богати, и по-информирани, и по-опитни туристи, и повече са обикаляли, и по-изискващи и претенциозни от вас) щеха да ходят там където и вие ходите с консервите и тубите минерална вода, вместо в нашите хотели.

  • 10
    nogica avatar :-P
    nogica

    ок щом так мислиш?
    12е на ден толкова харчат на ден чужденците на ден в БГ


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.