С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 18 юни 2014, 19:48, 3750 прочитания

Жп отсечката Карнобат - Синдел е привлякла китайско-турски и френски интерес

Линията Русе - Варна и морското пристанище са другите атрактивни обекти за частните инвеститори

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Китайско-турски и френски интерес има към жп проектите Русе - Варна, Карнобат - Синдел, както и към пристанище Варна. Това съобщи транспортният министър Данаил Папазов пред депутатите от комисията по европейски въпроси в парламента по време на изслушване за напредъка и рисковете по оперативна програма "Транспорт". Папазов допълни, че компаниите имат интерес за концесия на цялото пристанище, а не към отделни терминали.

Приоритизиране в бъдеще време


"При положение че има външно финансиране, не е нужно да се хаби ресурс за тези жп проекти", беше реакцията на депутата от ГЕРБ и бивш министър на регионалното развитие Лиляна Павлова. Присъствието на жп линиите Русе - Варна и Карнобат - Синдел в индикативните списъци за следващия програмен период на програмата беше една от основните критики на ГЕРБ. Според Лиляна Павлова програма "Транспорт" до 2020 г. е в ущърб на пътищата, а според Ивайло Московски, бивш транспортен министър, има изместване на приоритета на държавата, тъй като вместо да има фокусиране само върху оставащите части от жп линията София - Бургас, които ще глътнат целия ресурс в тази ос, са включени и периферни проекти. "Дали сме различни възможности с този индикативен списък с проекти. Те ще се приоритизират от този, който ще изпълнява програмата", отговори Папазов. 

Железница в премеждие

Колкото до проблема на Национална компания "Железопътна инфраструктура" с недостига на средства за дофинансирането на жп проектите, който възлиза на около 200 - 240 млн. лв., министърът заяви, че на заседанието на Министерския съвет е взето решението да се отпуснат 40 млн. лв. капиталов трансфер за компанията, като това ще стане факт следващата сряда. Миналата седмица, след окончателното решение на Върховния административен съд, става ясно, че проектът за втори етап от разширението на западната дъга на софийското околовръстно шосе няма да се състои в този програмен период. Тръжната процедура беше спечелена от "Трейс груп холд", но отменена от Агенция "Пътна инфраструктура", като изпълнителят започна обжалване на прекратяването. След приключване на съдебната сага и поради липсата на време за нов конкурс 30 млн. евро от оста за пътища ще се прехвърлят към жп проектите. Отделно за 2015 и за 2016 г. ще бъде поискано капиталовият трансфер за НКЖИ да бъде увеличен с по 57 млн. евро.  



По думите на Папазов загуба на средства по оперативна програма "Транспорт" до момента няма, но има някои рискови проекти. Това са жп отсечките Септември – Пловдив и Първомай – Свиленград, а при пътищата - лот 1 и 2 на "Марица" и 2 и 4 на автомагистрала "Струма".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Крайно различни прогнози за изборите в София, правителството залага 3.3% ръст на БВП догодина 1 Вечерни новини: Крайно различни прогнози за изборите в София, правителството залага 3.3% ръст на БВП догодина

И още: Готова е първата отсечка от "Турски поток" в България; Brexit пак ще се отложи, ако парламентът не одобри сделката на Джонсън

21 окт 2019, 1874 прочитания

Вярно или не за "Топлофикация София": колко, на кого и защо дължи 3 Вярно или не за "Топлофикация София": колко, на кого и защо дължи

В предизборната битка стандартният договор на "Булгаргаз" се оказа рекетьорски за столичното парно

21 окт 2019, 1954 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Цветан Василев: Пеевски се мисли за властелин, през него минават поръчките в държавата

Делян Пеевски: Не съм властелин, отказах да подкрепя Василев за премиер

Още от Капитал
Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Сирийската авантюра на Ердоган подкопава НАТО

Може ли Северноатлантическият алианс бъде въвлечен във война заради Турция

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10