Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 19 юни 2014, 19:42, 13283 прочитания

КЗК разследва L`Oreal България за промоция на козметика

Проверката е дали компанията предлага безплатно в пакет към една стока друга

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Става въпрос за подаръчен комплект от дневен, нощен и околоочен крем.

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) започва проучване дали българското дружество на световния лидер в козметиката L`Oreal е нарушило закона с продажбата на промоционален пакет от дневен, нощен и околоочен крем от серията Nutri-gold silk.
Антимонополният регулатор се е самосезирал, а негов служител е закупил от аптеки "Ремедуим" кутия с трите продукта на концерна. Разследването ще е дали компанията е нарушила закона, като е "предложила или дала добавка към продаваната стока безвъзмездно или срещу привидна цена на друга стока". В случая става въпрос за законовата забрана компанията да подарява продукт от друг вид, освен ако той не представлява до 10% от цената на основния продукт. Например законът позволява фирма да направи пакети от две еднакви стоки - например боя за коса, като втората е подарък, но не би могла да предложи две еднакви марки от например боя за коса и шампоан. Шампоанът би трябвало да бъде в опаковка, чиято стойност е не повече от 10% от тази на боята. От съобщението на антимонополния регулатор се подразбира, че тя ще разследва дали L`Oreal - България, е подарила единия от трите крема или не.

От началото на кризата през 2008 г. промоционалните оферти за козметика са изключително популярни и клиентите обикновено купуват продукти, които са в акция или в комплекти с намалена цена. Самият козметичен пазар е изключително конкурентен, на него са представени всички големи световни производители, а българските козметични компании също имат традиции в предлагането на продукти. През миналата година продажбите на козметика достигнаха над 150 млн. лв. по данни на компаниите и около 5% ръст в стойност в сравнение с 2012 г. Само дермокозметиката, която се продава единствено в аптеките, достига продажби за около 50 млн. лв.  


Цена или подарък

"В случая става въпрос за три различни продукта в промоционален пакет, на който никъде не е посочено, че става въпрос за подарък", коментира Николай Костов, собственик на аптеки "Ремедиум", от които е закупен комплектът на L`Oreal. Той допълва, че комплектите от няколко козметични продукта са изключително купувани заради по-ниската цена, на която се предлагат. Кутиите обикновено са опаковани като подарък и са задължителна част от асортимента на аптеките през всеки сезон. Например коледните пакети се договарят още през август, а продажбите им продължават до края на януари заради многото именни дни.
"Около Коледа предлагахме около 700 вида комплекти с козметика, в момента има подобен брой предложения за слънцезащитна козметика за лятото", отбеляза Костов. Той допълва, че аптеките получават пакетите с кремове, парфюми и декоративна козметика опаковани и отделно от останалите единични продукти.
"Точно заради забраната да има подаръци вътре или пък подаръците да са изключително малки мостри, повечето предложения в тези комплекти са ценови. Няма обаче отделни продукти, означени като подаръци, макар че понякога разликата в стойността е равна и дори по-висока от стойността на един продукт от комплекта", казва Костов. По думите му е масова практика компаниите да предлагат комплекти от няколко продукта и това са най-търсените от клиентите артикули на щандовете за козметика за разлика от единичните кремове например. 

L'Oreal смята, че спазва закона



Досега антимонополният регулатор е разследвал и санкционирал компании за реклами и промоционални игри, но не и за ценови предложения. От КЗК уточниха, че ако се докаже, че компанията е подарила на клиентите си козметичен продукт в този комплект, нарушението може да се санкционира с до 10% от годишния оборот на компанията или пък с до 10% глоба от нетните приходи от продажбата на конкретната козметична линия. "Все още няма решение на КЗК, а глобалната ни политика е да не коментираме подобни въпроси на такъв етап. Мога само да кажа, че L'Oreal спазва всички закони", коментира Милан Ломич, генерален правен съветник на L'Oreal-Balkan, пред "Капитал Daily".

По темата работи и Константин Николов
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Новите извънредни правила Новите извънредни правила

Най-важните промени в Закона за извънредното положение, обнародвани днес в Държавен вестник

9 апр 2020, 811 прочитания

Вечерни новини: Борисов уволни директора на ББР Стоян Мавродиев, безработните растат бързо 2 Вечерни новини: Борисов уволни директора на ББР Стоян Мавродиев, безработните растат бързо

И още: Черни рекорди за жертви на коронавируса в САЩ и Франция; земеделският министър с ново антипазарно решение към веригите

8 апр 2020, 4873 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Поне 11 души са загинали при пороя във Варна

От високите части на кв. "Аспарухово" е дошла висока вълна, която е изненадала хората от квартала

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10