КЗК разследва L`Oreal България за промоция на козметика
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

КЗК разследва L`Oreal България за промоция на козметика

През последните години промоционалните оферти за козметика са изключително популярни.

КЗК разследва L`Oreal България за промоция на козметика

Проверката е дали компанията предлага безплатно в пакет към една стока друга

Десислава Николова
13577 прочитания

През последните години промоционалните оферти за козметика са изключително популярни.

© КРАСИМИР ЮСКЕСЕЛИЕВ


Става въпрос за подаръчен комплект от дневен, нощен и околоочен крем.

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) започва проучване дали българското дружество на световния лидер в козметиката L`Oreal е нарушило закона с продажбата на промоционален пакет от дневен, нощен и околоочен крем от серията Nutri-gold silk.

Антимонополният регулатор се е самосезирал, а негов служител е закупил от аптеки "Ремедуим" кутия с трите продукта на концерна. Разследването ще е дали компанията е нарушила закона, като е "предложила или дала добавка към продаваната стока безвъзмездно или срещу привидна цена на друга стока". В случая става въпрос за законовата забрана компанията да подарява продукт от друг вид, освен ако той не представлява до 10% от цената на основния продукт. Например законът позволява фирма да направи пакети от две еднакви стоки - например боя за коса, като втората е подарък, но не би могла да предложи две еднакви марки от например боя за коса и шампоан. Шампоанът би трябвало да бъде в опаковка, чиято стойност е не повече от 10% от тази на боята. От съобщението на антимонополния регулатор се подразбира, че тя ще разследва дали L`Oreal - България, е подарила единия от трите крема или не.

От началото на кризата през 2008 г. промоционалните оферти за козметика са изключително популярни и клиентите обикновено купуват продукти, които са в акция или в комплекти с намалена цена. Самият козметичен пазар е изключително конкурентен, на него са представени всички големи световни производители, а българските козметични компании също имат традиции в предлагането на продукти. През миналата година продажбите на козметика достигнаха над 150 млн. лв. по данни на компаниите и около 5% ръст в стойност в сравнение с 2012 г. Само дермокозметиката, която се продава единствено в аптеките, достига продажби за около 50 млн. лв.  

Цена или подарък

"В случая става въпрос за три различни продукта в промоционален пакет, на който никъде не е посочено, че става въпрос за подарък", коментира Николай Костов, собственик на аптеки "Ремедиум", от които е закупен комплектът на L`Oreal. Той допълва, че комплектите от няколко козметични продукта са изключително купувани заради по-ниската цена, на която се предлагат. Кутиите обикновено са опаковани като подарък и са задължителна част от асортимента на аптеките през всеки сезон. Например коледните пакети се договарят още през август, а продажбите им продължават до края на януари заради многото именни дни.

"Около Коледа предлагахме около 700 вида комплекти с козметика, в момента има подобен брой предложения за слънцезащитна козметика за лятото", отбеляза Костов. Той допълва, че аптеките получават пакетите с кремове, парфюми и декоративна козметика опаковани и отделно от останалите единични продукти.

"Точно заради забраната да има подаръци вътре или пък подаръците да са изключително малки мостри, повечето предложения в тези комплекти са ценови. Няма обаче отделни продукти, означени като подаръци, макар че понякога разликата в стойността е равна и дори по-висока от стойността на един продукт от комплекта", казва Костов. По думите му е масова практика компаниите да предлагат комплекти от няколко продукта и това са най-търсените от клиентите артикули на щандовете за козметика за разлика от единичните кремове например. 

L'Oreal смята, че спазва закона

Досега антимонополният регулатор е разследвал и санкционирал компании за реклами и промоционални игри, но не и за ценови предложения. От КЗК уточниха, че ако се докаже, че компанията е подарила на клиентите си козметичен продукт в този комплект, нарушението може да се санкционира с до 10% от годишния оборот на компанията или пък с до 10% глоба от нетните приходи от продажбата на конкретната козметична линия. "Все още няма решение на КЗК, а глобалната ни политика е да не коментираме подобни въпроси на такъв етап. Мога само да кажа, че L'Oreal спазва всички закони", коментира Милан Ломич, генерален правен съветник на L'Oreal-Balkan, пред "Капитал Daily".

По темата работи и Константин Николов

Става въпрос за подаръчен комплект от дневен, нощен и околоочен крем.

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) започва проучване дали българското дружество на световния лидер в козметиката L`Oreal е нарушило закона с продажбата на промоционален пакет от дневен, нощен и околоочен крем от серията Nutri-gold silk.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

14 коментара
  • 1
    razlichen123 avatar :-|
    razlichen123

    М-дааа! Някой е нагазил в блатото!

  • 2
    2.5 avatar :-?
    2.5

    Материалът е откровена реклама!
    Собственикът на Ремедиум да почерпи!
    Като изключим това, любопитно с какво разследваната козметична марка има по-ралично поведение от конкурентите?! - с нищо!
    Следователно КЗК има специално отношение към определени марки и не толкова специално към други?!

  • 3
    milenita69 avatar :-|
    Милена Милкова

    Ще е интересно да се видят резултатите от тази проверка. Въпреки всичко и на мен по-скоро ми изглежда като реклама.

  • 4
    tomforsight avatar :-|
    tomforsight

    Капитал, къде бяхте, когато в началото на годината през февруари месец КЗК образува преписка за СЪЩОТО нещо пак срещу Л'Ореал, която все още не е приключила. И защо КЗК е решила да се САМОсезира втори път за същото нещо, след като все още има отворена преписка по въпроса, по която все още няма решение ??? Това защо не го отразихте?

  • 5
    eqf28366123 avatar :-|
    eqf28366123

    Оф, аман от някакви тъпи, кухи организацийки дето симулират дейност.
    3 седмици некъв съвет за етика в медиите ми пили нервите защото съм бил направил ТВ реклама която създавала чувството в клиента, че продукта му е необходим, обаче, това не било етично и коректно.
    След като им благодарих за комплимента, че съм си свършил работата като хората и им казах, че що се отнася до мен, могат да си заврат мнението там дето слънце не огрява.

  • 6
    plovdivski avatar :-|
    Тъпата майна

    И защо има подобни глупави регулации? С какво точно се предпазва "конкурентния пазар" като се забранява на участниците в него да подаряват продукти по-скъпи от 10% от цената на първия? Аман от глупости.

  • 7
    dragozow avatar :-|
    dragozow

    Абсолютни глупости са тези регулации. Какво като подаряват нещо. Тези КЗК се занимават само с глупости.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 8
    dragozow avatar :-|
    dragozow

    Абсолютни глупости са тези регулации. Какво като подаряват нещо. Тези КЗК се занимават само с глупости.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 9
    owen avatar :-|
    owen

    голям проблем наистина

  • 10
    wyg53365051 avatar :-|
    Българофилъ

    Пак глупаво преписани закони.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK