Отчуждения и надлез бавят Западната дъга на София
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Отчуждения и надлез бавят Западната дъга на София

Отсечката трябваше да бъде завършена до началото на август, но най-вероятно отлагането ще бъде с около 5-6 месеца.

Отчуждения и надлез бавят Западната дъга на София

Отсечката от Дупница до Благоевград на магистрала "Струма" ще бъде завършена в срок въпреки проблемите с археологията

Радостина Маркова
7787 прочитания

Отсечката трябваше да бъде завършена до началото на август, но най-вероятно отлагането ще бъде с около 5-6 месеца.

© Мария Съботинова


Пропуснат надлез и незавършени отчуждителни процедури ще отложат строителството на Западната дъга на софийския околовръстен път за края на годината. Това съобщи председателят на агенция "Пътна инфраструктура" Стефан Чайков при инспекция на строителството на лот 2 на магистрала "Струма" (Дупница - Благоевград). На проверката бяха министрите на регионалното развитие Десислава Терзиева и на транспорта Данаил Папазов. За момента те констатираха, че въпреки забавените археологически проучвания този участък от магистралата ще бъде завършен в срок.

Забравена връзка

Въпреки че строителството на Западната дъга на околовръстния път на София тече повече от година, отчуждителните работи все още не са приключили. За участъка, който започва от началото на магистрала "Люлин" до река Какач, все още има неприключени съдебни дела със собственици на земи. Другата причина за забавянето на строителството е пропусната връзка между жк "Люлин" и кв. Филиповци. От пътната агенция обясниха, че по неясни причини тя липсва от проекта, но в момента се работи по нея и така ще се стигне до допълнително изграждане на пешеходен и автомобилен надлез, който да свърже Филиповци с останалата част на София.

Отсечката по договор трябваше да бъде завършена до началото на август, но най-вероятно отлагането ще бъде с около 5-6 месеца. Изпълнител на строителството е обединение с водещ партньор "Трейс груп холд".

Заради дела за отчуждителни процедури има риск и за строителството на Северната скоростна тангента. От пътната агенция обаче се ангажираха да започнат строителството по план през септември.

Ускоряват работата по археологическите разкопки

Въпреки че по трасето на магистрала "Струма" между Дупница и Благоевград все още текат археологически проучвания, строителството няма да се забави, съобщи министър Десислава Терзиева. В момента се работи по археологически обекти на 7 места по дългата 37.5 км отсечка. Най-големият от тях е край село Мурсалево, където е открито селище от ранния неолит. Там разкопките едва ли ще приключат до август, както първоначално се очакваше, въпреки че броят на ангажираните археолози е увеличен до сто. От археологическия екип ще поискат от пътната агенция да бъдат ангажирани още 20 души и общо 120 да работят на трасето.  

По план строителството на втория лот от магистрала "Струма" трябва да приключи в края на март 2015 г. Неин изпълнител е консорциум между "ГБС-Инфраструктурно сторителство", италианската Impresa и "Пътстрой - 92". Успоредно с археолозите се работи по съоръженията и пътните участъци, където това е възможно.

Отсечката до Благоевград включва 4 пътни възела и два тунела. Изоставане има по последния лот от магистрала "Струма" между Сандански и ГКПП Кулата, по който работи гръцката компания "Актор". По него строителството трябваше да приключи през август, но ще бъде отложено за октомври заради преместването на инженерни мрежи.

Един милион лева ще струват щетите в Прохода на републиката

Един милион лева ще струва отстраняването на щетите от пороя в Прохода на републиката, съобщи Стефан Чайков. Той уточни, че това е предварителна стойност, тъй като оценките още текат. Проходът беше затворен за движение, след като проливните дъждове в Централна България го задръстиха с кал, клони и скални отломки и разрушиха част от пътната настилка.

По думите на Чайков в Прохода на републиката е откъртена над 100 тона скална маса от дъждовете. Той беше категоричен, че няма да пусне движението, докато всичко не бъде разчистено и не бъдат обезопасени свлачищата и срутищата по пътя. От пътната агенция се ангажираха това да стане до края на юли, но е възможно движението да бъде пуснато и по-рано. В момента то се пренасочва към прохода Шипка и другите обходни маршрути.

Пропуснат надлез и незавършени отчуждителни процедури ще отложат строителството на Западната дъга на софийския околовръстен път за края на годината. Това съобщи председателят на агенция "Пътна инфраструктура" Стефан Чайков при инспекция на строителството на лот 2 на магистрала "Струма" (Дупница - Благоевград). На проверката бяха министрите на регионалното развитие Десислава Терзиева и на транспорта Данаил Папазов. За момента те констатираха, че въпреки забавените археологически проучвания този участък от магистралата ще бъде завършен в срок.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

13 коментара
  • 1
    jugozombi avatar :-?

    Да сравним. Радостина Маркова от "Капитал":

    "Заради дела за отчуждителни процедури има риск и за строителството на Северната скоростна тангента. От пътната агенция обаче се ангажираха да започнат строителството по план през септември."

    cyberdude от www.skyscrapercity.com:

    "Всичко това очевидно са празни приказки и вече е напълно ясно, че ССТ няма да има през този програмен период. Самия министър Терзиева каза вчера, че размразяване на програма Регионално развитие в най-добрия случай ще има през септември. Отчужденията няма да свършат и до края на 2015 (моя прогноза). Технически проекти няма и не се и правят. Разрешение за строеж не се и обсъжда. Дори и Господ, да не говорим за Пеевски, не може да изгради ССТ за година. А тук няма да има и година..."

    http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=115034172&postcount=985

  • 2
    kiro1234 avatar :-P
    kiro1234

    "Другата причина за забавянето на строителството е пропусната връзка между жк "Люлин" и кв. Филиповци. От пътната агенция обясниха, че по неясни причини тя липсва от проекта, но в момента се работи по нея и така ще се стигне до допълнително изграждане на пешеходен и автомобилен надлез, който да свърже Филиповци с останалата част на София."

    След такова изказване човек се чуди дали в тази агенция работят "специалисти" или ламери :)

  • 3
    ivailoa avatar :-|
    Ivailo Asparouhov

    Как такаа за толкова време не се намери никой от т.нар. ресорни журналисти, който да попита отговорните господа какво ще се случи с отсечката от кръговото на АМ Люлин по Бояна?
    Хайде напънете малко гънките де. Много е лесно само да се препечатват съобщенията на съответните пресцентрове.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 4
    www.mediapool.bg avatar :-|
    www.mediapool.bg

    С отсечката от кръговото на АМ Люлин до Бояна засега нма да се слчи нищо, защото тези управляващи н плнират нищо. Има проект на Столична община. Той не се харесва от АПИ, защото минава над бул."Цар Борис ІІІ" и няма връзка с това важн кръствище. Диков засега отказва да го преработи. Обектът не е заложен за финансиране от новата оперативна програма "Транспорт". Столична община няма пари. Това е писано няколко пъти. Не следите публикациите на ресорните журналисти. С две думи мислете, кого избирате да ви управлява.
    Поздрав от Лили Границка

  • 5
    alabalko avatar :-|
    alabalko

    До коментар [#1] от "Югозомби (прогонен от цензурата в "Икономедиа")":

    ССТ е одобрена от ЕК. Проблемът е, че трябва да бъде завършена до началото на зимата на догодина, което е много оптимистичен срок за трасе, което е с двуцифрена дължина.

  • 6
    chevyvolt avatar :-|
    chevyvolt

    Този Чайков, като дрънка глупости защо си мисли, че някой му вярва - НЯМА НИЩО ЗАБРАВЕНО!

    Връзка с Филиповци имаше предвидена, но без надлез - само десни завои от двете страни към околовръстното. След протести на Филипчани и най-вече на ромите пред Филиповци, Столична община възложи проектиране на надлез и придвижи проекта така че да се случи с играждането на Западната дъга.

  • 7
    jugozombi avatar :-?

    До коментар [#5] от "alabalko":

    Проблемите на ССТ са много повече и, което ме изумява, нито един от тях не е споменат от Радостина Маркова, доверчиво преразказала ни съмнителните твърдения на управляващите:
    1. Забавяне поради изхвърляне на победителя в търга за изпълнител с меко казано спорни аргументи и с цел обектът да се даде на консорциум, в който участва свързаната с Делян Пеевски "Водстрой 98".
    2. Убийствена за инфраструктурното развитие промяна в законодателната база от октомври миналата година, според която строителството не може да започва преди края на отчуждаванията и обжалванията по тях, което на практика блокира проекта, тъй като по трасето му има голям брой спорни случаи.
    3. Липса на солиден опит у изпълнителя с подобни обекти.
    4. Обща манталитетна неспособност на сега управляващите и стоящите зад тях бизнес-структури да организират и строят бързо.
    5. Проблемни отношения на управляващата коалиция с ЕК и дошлото в резултат от тях прекъсване на плащанията по оперативна програма "Регионално развитие".
    5. И най-накрая изпускане на лятото на 2014 година и изтичане на необходимото технологично време, за което говорите Вие, срокът за изпълнение на ССТ по договор е 15 месеца, от които извън активния строителен сезон ще са 4-5, което означава, че при начало през септември работата вероятно няма да може да завърши в срока на сегашния финансов период, т. е. до края на 2015 година.

  • 8
    radostina_m avatar :-|
    radostina_m
  • 9
    jugozombi avatar :-?

    До коментар [#8] от "radostina_m":

    В тази конкретна статия не е направена реалистична оценка на казаното от АПИ. Според информацията от специализирания форум www.skyscrapercity.com във ВАС има насрочени дела за обжалване на обезщетенията за отчуждаванията по трасето на ССТ за октомври 2014 г. и дори февруари 2015 г. Консенсусното мнение на коментиращите там е, че начало на строителството преди края на 2014 г. е малко вероятно.

  • 10
    radostina_m avatar :-|
    radostina_m

    До коментар [#9] от "Югозомби (прогонен от цензурата в "Икономедиа")":
    Северната тангента е линеен обект и чисто хипотетично при добра организация строителството може да започне в участъци, където отчужденията са приключили и успоредно с това да се водят дела за спорните парцели. При цялата ми неприязън към начина, по който беше спечелен този обект, за момента бих го определила по-скоро като рисков, отколкото като провален. И определено не с този назидателен тон, сочейки поименно хора удобно скрит зад псевдоним. Но последното явно е въпрос на манталитет.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.