С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
9 24 юни 2014, 18:01, 5149 прочитания

Срокът за "Марица" вече стана март догодина

Отлагането на отсечката между Оризово и Димитровград се случва за пореден път

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Строителството на отсечката от магистрала "Марица" между село Оризово и Димитровград (лот 1) може да бъде удължено до март 2015 г. Това стана ясно от думите на министъра на регионалното развитие Десислава Терзиева на семинар на Агенция "Пътна инфраструктура" и Световната банка.
За поредното отлагане на срока преди дни съобщи и министърът на транспорта Данаил Папазов, но до вчера от регионалното министерство твърдяха, че строителството ще се вмести в сегашния график – до ноември тази година.
Сега това остава срокът за приключване на втория лот (Димитровград – Харманли), чието изграждане е в по-напреднал етап. По последни данни отсечката е готова на 70%.

Краен срок
По думите на Десислава Терзиева март 2015 г. е крайният срок за завършване на "Марица", с който и следващите министри ще трябва да се съобразят. Ако той не бъде спазен, има риск за завършването и разплащането на строителството с европейски пари.
Магистрала "Марица" се финансира със средства по програма "Транспорт", като цената на отсечката между Оризово и Димитровград е 159.8 млн. лв. с ДДС. Участъкът е с дължина 31 км и се строи от италианската компания Чи Ем Чи ди Равена. Реално обаче строителството се изпълняваше от "Пътища Пловдив", която тази пролет бе купена от дружество, свързано с благоевградската компания "Агромах".
Още миналата година строителството на лот 1 на "Марица" бе спряно за 10 месеца заради открита археология по трасето. В строителните среди обаче се коментира, че истинската причина е липсата на средства.
Според председателя на Агенция "Пътна инфраструктура" Стефан Чайков по археологическите обекти на магистралата тепърва ще се работи въпреки 10-месечното отлагане. Той потвърди, че за момента втората отсечка от "Марица" – Димитровград – Харманли, се строи по график и ще бъде завършена в рамките на тази година. Тя е с дължина 34 км и се изпълнява от обединение "Марица хайуей", в което влизат "ПСТ холдинг" и австрийската Porr Bau. Цената е 146.6 млн. лв. с ДДС.


Поредно отлагане  
Удължаването на сроковете за магистрала "Марица" се случва за пореден път от началото на строителството през лятото на 2011 г. По първоначален график отсечките трябваше да бъдат завършени още през 2013 г. Последователно обаче бяха отлагани за началото и средата на тази година, след това за есента, а сега – за пролетта на 2015 г.
И двете отсечки от магистралата бяха спечелени на търгове на базата на най-ниска предложена цена, а по време на изпълнението се появяваха периодично проблеми с текущото финансиране на строителството. Това на лот 2 също временно бе спряно, тъй като изпълнителят "ПСТ холдинг" бе пренасочил техника и средства към завършването на лот 4 от магистрала "Тракия"

Щетите по пътищата може да стигнат 15 млн. лв.
Между 12 и 15 млн. лв. са щетите по републиканската пътна инфраструктура след поройните дъждове, обобщиха председателят на Агенция "Пътна инфраструктура" Стефан Чайков и министър Терзиева. Около 5 млн. лв. от тези средства са нужни за възстановяване на републиканската пътна мрежа в област Велико Търново, включително предвидените 1.5 млн. лв. за Прохода на републиката. В област Габрово най-пострадала е отсечката Трявна - Дряново, за чиито ремонт ще са нужни 1.5 млн. лв. Все още текат оценки на щетите в областите Варна и Добрич, тъй като там наводненията са засегнали различни пътни отсечки, пръснати на широка територия и част от тях все още се обхождат. От Министерството на регионалното развитие обясниха, че най-вероятно ще се кандидатства за нужните средства пред комисията по бедствията и авариите към Министерския съвет. Проучва се и възможността да се търсят средства и от фонд "Солидарност" на ЕС, създаден за покриване на щети при големи бедствия. Според списъка с текущите прагове за страните членки обаче България може да разчита на помощ от него само ако щетите надхвърлят 235 млн. евро.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Приходите от винетки достигнаха 325 млн. лв. до средата на септември Приходите от винетки достигнаха 325 млн. лв. до средата на септември

Близо 14 млн. лв. отиват в частни ръце, а предвидените 215 млн. лв. от тол-такси ги няма

19 сеп 2019, 317 прочитания

"Софийски имоти" с оферти на забележително ниски цени "Софийски имоти" с оферти на забележително ниски цени

Търсят се наематели на хотел "Щъркелово гнездо", двуетажна къща в кв. "Иван Вазов", офис на две нива във "Витоша" и почивни бази

19 сеп 2019, 518 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Станишев: От "не ми е цел" до "новата ми роля"

Вижте нагледно как се промениха възгледите на лидера на БСП и ПЕС за мястото му в Европейския парламент

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Сметка за 600 милиона: обществените поръчки в края на мандата на Фандъкова

Дългосрочните поръчки за сметосъбиране, поддръжка и RDF бяха раздадени преди изборите и оставят следващия кмет с вързани ръце

Училище в облака

Стратегията на 90-о СОУ привлича все повече ученици от съседни райони и училища с иновативните си методи

20 въпроса: Ралица Петрова

Режисьорката на "Безбог" завършва сценария към следващия си филм

Софийската Индиана Джоунс

Какво остана под паважите: за Магдалина Станчева (1924–2014) и археологията на София през социализма