Новият брой:
Образованието: Лунната мисия на България

Пътната агенция възложи проектиране на тунела под Шипка

Европейските пари за подготовката на съоръжението и за обхода на Габрово са под въпрос заради жалба на екоорганизации в Брюксел

Стефан Чайков от АПИ и Ева Панамска от консорциум "Мости" подписаха договор за проектиране на тунела
Стефан Чайков от АПИ и Ева Панамска от консорциум "Мости" подписаха договор за проектиране на тунела
Стефан Чайков от АПИ и Ева Панамска от консорциум "Мости" подписаха договор за проектиране на тунела    ©  Капитал
Стефан Чайков от АПИ и Ева Панамска от консорциум "Мости" подписаха договор за проектиране на тунела    ©  Капитал
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Проектът за обходен път на Габрово и тунел под връх Шипка влезе в нова фаза, след като Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) възложи подготовката на разширен идеен проект на подземното съоръжение. Договорът с избрания изпълнител – консорциум "Мости", бе подписан от представители на обединението и председателя на АПИ Стефан Чайков.

Подготовката на проекта ще позволи бърз старт на строителството на тунела под Шипка, който е сред приоритетните проекти в новата програма "Транспорт" (2014-2020) на ЕС. Отсега обаче е ясно, че средствата не стигат и не е ясно как ще бъде финансиран обектът.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kardinalat avatar :-?
    kardinalat
    • - 12
    • + 5

    упорито се трошат пари,които не само няма да бъдат възстановени - но ще доведат и до глоби. а относно трафикът - думите на Дончев са очевадни. местното патриотарство не създава добавена стойност,а лишава. нас и потомците ни.

    далеч по-добре би било да се довърши разширяването на Хаинбоаз. Свързването на Южният пътен възел на Търново с прохода. Коритото на Янтра плаче за оправяне.

    все проблеми,който се замитат. Но иначе надуваме свирката за тунел под Шипка.

    Нередност?
  • 2
    edin131 avatar :-|
    Nikoi
    • - 5
    • + 14

    ясно е ,че единствения който може да направи този тунел и тази крайно важна връзка северна и южна България е Бате Бойко , той ще го направи и то много скоро ,затова комунистите са бесни

    Нередност?
Нов коментар