Общините искат отсрочка за новата такса смет

Министерството на финансите предлага тя да се определя според генерирания боклук, броя на живеещите или използваните количества вода

Ако новата методика за изчисляване на такса смет влезе в сила от догодина, може да създаде повече проблеми, вместо да реши старите. Това опасение изразяват общините ден след като Министерството на финансите публикува за обществено обсъждане проектопромените в Закона за местните данъци и такси и методика за изчисляване на такса смет. Целта на измененията е да се въведе по-справедлив начин за определянето на таксата, тъй като в момента тя масово се изчислява на база данъчната оценка или отчетната стойност на недвижимите имоти вместо според генерираното количество отпадъци. Така собствениците на нови сгради плащат повече, дори и те да са на практика необитаеми. Бизнесът настоява за промяната от години, но за домакинствата все още не е ясно какъв ще е ефектът, тъй като това зависи от населеното място, вида строителство и коя методология ще избере общинският съвет.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    dalaver3 avatar :-?
    dalaver3
    • + 1

    "Общините обаче се опасяват, че няма да имат достатъчно време да реагират на промените....."

    Вие все нямате време, крадливи лъжливи чиновници ??!!

    Играете пасианси на РС-тата и си клатите краката по цял ден !!

    И ква връзка има водопотребелението с количеството смет ????!!!!

    Значи къпя се сутрин и вечер, не готвя и хапвам навън и ще плащам повече от тези които се къпят един път на седем дена и готвят всеки ден и изхбърлят обелки и отпадъци в пъти повече ??!!

    Направо направете ТБО право пропорционално на слъчевото греене и силата на вятъра и ще е най-справедливо !!

    Нередност?
  • 2
    sonita987 avatar :-|
    sonita987

    Изчислява се сумата , необходима за сметосъбиране и почистване. Примерно 154 млн.лв.

    Дели се на броя регистрирани граждани по настоящ адрес в София, взети от ЕСГРАОН и на броя работещи във фирмите, взети от НСИ, валидни към 31.10.2014г.

    1400 000 граждани плюс 600 000 работещи – общо 2 млн. замърсители.

    154 млн разделено на 2 млн = 77 лв годишна такса на човек.



    За гражданите се процедира по следния начин: Изпраща се на адреса на всеки съобщение с определената сума и срок до 30.04.2015г за внасяне по местоживеене.
    За децата до 18 г – от родителите.
    Няма да трябват никакви декларации колко човека са обитатели, ползватели, наематели и т.н.


    За фирмите – сключва се споразумение с НАП, открива се сметка и фирмите се задължават всеки месец, заедно с превода на осигуровките за всеки работещ в НАП, да внасят и 1/12 от 77 лв.
    През май имат 100 работника – 77 / 12 * 10 = 640лв.
    През август имат 120 работника – 77/ 12 * 12 = 770лв. И т.н.
    Няма да трябват никакви декларации, колко души са заети, наети, напуснали и т.н.

    Нередност?
  • 3
    sonita987 avatar :-|
    sonita987

    Ако някой гражданин през годината се премести в друг квартал на София – нищо не се променя, а ако се премести в друго населено място –тогава подава декларация / с новата лична карта/, да му се възстанови частта от сумата до края на годината, за да си плати на новото място.

    Когато пък някой дойде в София през годината, при регистрацията на новия адрес, веднага да получава съобщение с дължимата сума до края й.

    По този начин- със сметка на всяко отделно ЕГН ще се обхванат и живеещите в специалните квартали като Филиповци и Факултета, които иначе не плащат нито данък сгради, нито такса смет.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал