С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 29 юни 2014, 15:50, 2819 прочитания

Държавата търси проектанти за последните участъци от "Хемус"

Над 3 млн. лева струват проектите за последните два етапа от магистралата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти" обяви обществени поръчки за проектирането на последните два етапа от магистрала "Хемус". Поръчката за етап две – от разклона за Плевен и Ловеч до Велико Търново (85 км), е с прогнозна стойност 1.2 млн. лева, а за етап три – от Велико Търново до Белокопитово (110 км), е за 1.9 млн. лева. Участъците в обхвата на двете обществени поръчки са разделени на отсечки, като проектиране ще се възлага с отделни договори за всяка от тях в зависимост от наличното финансиране.

През март регионалният министър Десислава Терзиева съобщи, че е избрано трасето на липсващите 250 км от магистрала "Хемус", която трябва да свърже София и Варна през Северна България. Магистралата ще преминава на относително равни разстояния между Плевен, Ловеч, Велико Търново, Попово и Търговище.


Трудна за финансиране

Дострояването на "Хемус" ще струва поне 1.5 млрд. лв. без ДДС. Досега не се е появил частен инвеститор с интерес към проекта, защото очакваният трафик не е много висок. Въпреки многото въпросителни около финансирането правителството смята магистралата за свой приоритет и очаква строителството й да започне през 2016 г. Изграждането на първия етап – от Ябланица до разклона за Плевен и Ловеч (60 км), ще струва около 180 млн. евро. Вече има избран проектант за отсечката – обединение "Хемус 2020"), включващо "Трансконсулт 22", "Рутекс" и "Трафик холдинг".

Държавната компания за големи инфраструктурни проекти вече е избрала и изпълнител за оценката за въздействието върху околната среда (ОВОС) на магистралата. Това е "Данго проект консулт". Решение по екологичната оценка може да има най-рано в началото на следващата година. От регионалното министерството обясниха през март, че измежду няколко варианта за магистралата е избрано точно това трасе, защото няма да засегне защитени територии и зони по екологичната мрежа "Натура 2000". Така ще могат да бъдат обслужени и максимален брой селища, а пътуването ще отнема по-малко време спрямо алтернативните маршрути.



Участъкът от магистрала "Хемус" от Ябланица до разклона за Плевен и Ловеч е включен в новата оперативна програма за транспорт. За строителството на останалите отсечки България се надява на други източници на финансиране, включително новия финансов механизъм Connecting Europe, въпреки че той финансира приоритетно водни и жп проекти.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Уикенд новини: Мощен тайфун опустоши Япония, Турция засилва офанзивата срещу кюрдите Уикенд новини: Мощен тайфун опустоши Япония, Турция засилва офанзивата срещу кюрдите

И още: Гръцката църква първа призна автокефалността на украинската; Предстои важна седмица за Brexit и европейското бъдеще на Северна Македония и Албания; Полша избира парламент с предизвестена победа за управляващите националисти

13 окт 2019, 1619 прочитания

"Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама "Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама

Според официалните данни близкият до Пеевски канал е получил най-много средства от политическите формации, ВМРО и ДПС водят по инвестиции в медиите като цяло

13 окт 2019, 1406 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
БНТ поръчва оборудване за нов канал

БНТ 3 ще излъчва предавания, филми и концерти от архива на националната телевизия

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм