Строител на магистрала "Марица" поиска още 20 млн. лв.

Отсечката Оризово - Димитровград вероятно ще е готова до април догодина

Италианската компания "Чи Ем Чи ди Равенна", която изпълнява лот 1 от магистрала "Марица" (Оризово - Димитровград), е поискала допълнително 20 млн. лв. за приключването на отсечката. Средствата трябва да компенсират дружеството за разходите му през над 15-те месеца забавяне на строителството – два пъти по четири месеца заради форсмажорни обстоятелства и седем месеца заради археология. Това обясни Салваторе Борджа, главен инженер на строителния обект, по време на инспекция на магистралата от министрите на регионалното развитие Десислава Терзиева и на транспорта Данаил Папазов и председателя на Агенция "Пътна инфраструктура" Стефан Чайков.

По думите на италианския инженер искането за допълнителни пари е внесено в пътната агенция още миналия септември и до момента отговор няма. Стефан Чайков потвърди информацията, но посочи, че искът на "Чи Ем Чи ди Равенна" е отхвърлен.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
11 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    matz avatar :-|
    matz
    • - 13
    • + 44

    Бат Бойко даде Марица да я строят комунизите и 4 години по-късно нищо не са направили, ама парса искат!
    "Пътища" - Пловдив до скоро собственост на Георги Гергов (свинарчето)
    ПСТ Холдинг - до скоро на Васко Зарчето.
    Парата взеха и отговорността прехвърлиха - комунизи та дрънкат.

    Нередност?
  • 2
    bestbuy avatar :-|
    За да останат ХОРА в България.
    • - 23
    • + 23

    [quote#1:"matz"]Бат Бойко даде Марица да я строят комунизите и 4 години по-късно нищо не са направили[/quote]

    Имаше ли конкурс/търг? Имаше !
    Ти яви ли се ? НЕ!

    Спечели този,дето даде най-ниска цена...


    За какво ревеш? !!!

    Нередност?
  • 3
    dr_t avatar :-|
    dr_t
    • - 1
    • + 59

    Несериозен контрол върху изпълнението на магистралите...

    Нередност?
  • 4
    dragozow avatar :-|
    dragozow
    • - 12
    • + 12

    Къде е държавата и защо не са свършили всичко преди строителят да почне да строи? От фирмата са прави, година и половина е много забавяне, това са машини без работа, хора без работа, загубени други проекти и т.н.

    Нередност?
  • 5
    jordani avatar :-|
    jordani
    • - 2
    • + 32

    До коментар [#2] от "bestbuy":

    Реве за това, че въпреки най-ниската цена явно има още какво да се сваля надолу - къде в цена, къде в качество - наемането на под изпълнител го доказва.
    Реве и за това, че не се контролират сроковете - спирането на строежа заради един км разкопки също е показателно.
    Ако не сте го правили, викнете си майстор да Ви ремонтира нещо у Вас - после ще имате представа как се работи със строители.
    При магистралите манталитета им е същият, само мащаба е различен.
    Националността им няма значение - едни и същи похвати се използват по цял свят.
    Разликата е, че социалист не строи нищо, защото парите на другите все не му стигат.

    Нередност?
  • 6
    matz avatar :-|
    matz
    • - 9
    • + 7

    До коментар [#2] от "bestbuy":

    Ти явно си наясно как се печелят конкурси. Колко спечели?

    Нередност?
  • 7
    rage_against avatar :-P
    Rage Against
    • - 4
    • + 12

    никакви пари на Борджиите. достатъчно са крали през вековете. :)

    Нередност?
  • 8
    korektor avatar :-|
    korektor
    • - 3
    • + 8

    2x4=15 !?!?

    Да събират инструмента и да изчезват!!!

    Нередност?
  • 9
    etkata avatar :-|
    Десен екстремист
    • - 2
    • + 6

    Най- ниска оферта>>>>анекс>>>>>20 млн.

    Нередност?
  • 10
    terminal__2__ avatar :-P
    Ritter 1
    • - 1
    • + 7

    Винаги е било ясно, че дъмпинговите цени са стратегия на фирмите, включваща две стъпки:
    1. Спечелване на всяка цена (вкл.по-ниска от себестойността)
    2. Възвръщане на реална цена и печалба, чрез намиране на "косури и дефекти" по условията на договора и обстоятелствата на обекта.

    Това го има и в държавите в ЕС и терминът за него е "клеймс-мениджмънт", т.е. мениджмънт на неустойките, за които може да се претендира, за да се генерират още ПАРИ от проекта! Големите строителни компании имат цели екипи от инженери и юристи, които търсят и оценяват предварително "пролуките и слабите места" в тръжните и технически документации, с цел да изяснят- колко ПАРИ под реалната себестойност може да играе фирмата, за които е сигурна, че ще си ги възвърне.

    Накратко- вероятно фирмата изпълнител има своите аргументи за това. И ако държавата не плати исканата сума/или сумата, на която успеят да се договорят в евентуални преговори/, има РЕАЛНА ОПАСНОСТ ПРОЕКТЪТ ДА СЕ СТОПИРА, и въпреки това фирмата да се "изпари" с допълнителни средства за неустойки и т.н.

    Нередност?
Нов коментар