Строителството на отсечката от магистрала "Марица" между Димитровград и Харманли ще се оскъпи с 16.165 млн. лв. Това остава ясно от обявената от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обществена поръчка за допълнителни строителни работи. Процедурата предвижда договаряне без обявление, т.е. без състезателна процедура, с изпълнителя на обекта – сдружение "Марица хайуей", в което влизат "ПСТ холдинг" (70%) и австрийската компания Porr Bau (30%).
Документите са внесени в Агенцията за обществени поръчки в деня на инспекцията по магистралата, в която участваше и председателят на АПИ Стефан Чайков. Тогава от "Марица хайуей" обясниха, че нямат претенции към цената и ще завършат строителството в срок – до края на ноември. В същото време стана ясно, че искане за допълнително финансиране от 20 млн. лв. миналия септември е внесъл изпълнителят на другия лот от "Марица" - между Оризово и Димитровград – италианската компания "Чи Ем Чи ди Равенна". То обаче е отхвърлено.
Осветление, отводняване и други
Според текста на публикуваната обществена поръчка от АПИ ще отпуснат 16 млн. лв. на "Марица хайуей" за допълнителни работи по общо седем обекта. Става въпрос за реконструкция за електропровод при пътен възел Тополовград, укрепване на откоси по 16 от общо 34 километра от отсечката, реконструкция на съоръжения за напояване и отводнителни мероприятия край язовир "Крепост", изграждане на армиран насип по пътя Хасково – Капитан Андреево при пътен възел Димитровград, проектиране и изграждане на осветление при пътните възли Димитровград, Симеоновград и Харманли, на шумозащитни стени, както и на допълнителен предпазен окоп при километър 46 от трасето.Техническият проект за магистрала "Марица" е изработен през 2000 г. и актуализиран през 2007 г. Не е ясно каква е причината за пропуски като шумозащитни стени в него, при положение че пътят се финансира от Кохезионния фонд на ЕС, а европейско законодателство в тази посока има от години.
С колко се оскъпява
Въпреки че завършването на магистрала "Марица" се финансира по оперативна програма "Транспорт", допълнителното строителство ще бъде платено изцяло със средства от бюджета. С него крайната цена на отсечката надхвърля 138 млн. лв. без ДДС при 122.1 млн. лв., предложени от "Марица хайуей" на тръжната процедура през лятото на 2011 г.Възлагането на допълнително строителство към договорите стана честа практика при изграждането на магистрални отсечки през последните години. По сходен начин "ПСТ холдинг" получи 25 млн. лв. заради преовлажнени почви на магистрала "Тракия" между Ямбол и Карнобат. За същия проблем изпълнителите на отсечката от "Струма" между Долна Диканя и Дупница – обединение между "Главболгарстрой", италианската Impresa и "Пътстрой 92", получиха допълнително 6 млн. лв. без ДДС. В момента трите компании изпълняват втория лот от "Струма" - от Дупница до Благоевград.
Строителството на отсечката от магистрала "Марица" между Димитровград и Харманли ще се оскъпи с 16.165 млн. лв. Това остава ясно от обявената от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обществена поръчка за допълнителни строителни работи. Процедурата предвижда договаряне без обявление, т.е. без състезателна процедура, с изпълнителя на обекта – сдружение "Марица хайуей", в което влизат "ПСТ холдинг" (70%) и австрийската компания Porr Bau (30%).
Документите са внесени в Агенцията за обществени поръчки в деня на инспекцията по магистралата, в която участваше и председателят на АПИ Стефан Чайков. Тогава от "Марица хайуей" обясниха, че нямат претенции към цената и ще завършат строителството в срок – до края на ноември. В същото време стана ясно, че искане за допълнително финансиране от 20 млн. лв. миналия септември е внесъл изпълнителят на другия лот от "Марица" - между Оризово и Димитровград – италианската компания "Чи Ем Чи ди Равенна". То обаче е отхвърлено.
5 коментара
"От "ПСТ холдинг" също коментираха, че това е честа практика в пътното строителство, когато има допълнителни работи, които не са част от проекта, но са задължителни за нормалното функциониране на пътя."
След като са задължителни за нормалното му функциониране, защо не са в проекта? Излиза че един куп институции са одобрили проект за ненормално функциониращ път.
В общи линии този участък се построи по идеен проект. Много слаб проект и никаква заинтересованост на проектанта.
Въжените линии не бяха преброени, та се наложи да се правят нови проекти на 3 от тях.
ЛИПСВАХА 16 км. еластична ограда, която "проектанта" не бил сложил в количествената сметка.
Отделно една част се изпълнява от една хасковска кръпкаджийска фирма, които нито знаят къде са, нито знаят какво правят, така че ако някой очаква да има читава магистрала, недейте.
Защото сме цоциалисти!
Да не говорим за шумозащитните стени и тези против птици, които бяха заложени на принципа "копи-пейст" от някой западен проект, и след като се оказа ,че ще струват 30 пъти повече от заложеното в КС (от някой "гоуем специауист") бяха изпълнени с китайски камерен поликарбонат (най-евтиния възможен боклук). Това е за тези против птици - и ще се сменят след максимум 2 години, гарантирам ви. Шумозащитните изобщо ги няма - това е срамно за проектантите и смешно за АПИ, или който там е подписал, приел и платил за проекта. Смешници.
[quote#3:"abdulhazred"]Защото сме цоциалисти[/quote]
Цоцолисти сте и седерунгелите и гейберастите!
Да припомним - седерунгелите имате пръст в идеята за "Марица" и проектирането, а гейберастите - подготвиха договорите и дадоха старт на изграждането ...
Поздрави към дежурният по форум гейбераст !