С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 2 юли 2014, 19:30, 5572 прочитания

Без състезание ПСТ ще получи още 16 млн. лв. за магистрала "Марица"

Отсечката Димитровград - Харманли поскъпва заради възлагането на допълнително строителство

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Строителството на отсечката от магистрала "Марица" между Димитровград и Харманли ще се оскъпи с 16.165 млн. лв. Това остава ясно от обявената от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обществена поръчка за допълнителни строителни работи. Процедурата предвижда договаряне без обявление, т.е. без състезателна процедура, с изпълнителя на обекта – сдружение "Марица хайуей", в което влизат "ПСТ холдинг" (70%) и австрийската компания Porr Bau (30%).
Документите са внесени в Агенцията за обществени поръчки в деня на инспекцията по магистралата, в която участваше и председателят на АПИ Стефан Чайков. Тогава от "Марица хайуей" обясниха, че нямат претенции към цената и ще завършат строителството в срок – до края на ноември. В същото време стана ясно, че искане за допълнително финансиране от 20 млн. лв. миналия септември е внесъл изпълнителят на другия лот от "Марица" - между Оризово и Димитровград – италианската компания "Чи Ем Чи ди Равенна". То обаче е отхвърлено.

Осветление, отводняване и други
Според текста на публикуваната обществена поръчка от АПИ ще отпуснат 16 млн. лв. на "Марица хайуей" за допълнителни работи по общо седем обекта. Става въпрос за реконструкция за електропровод при пътен възел Тополовград, укрепване на откоси по 16 от общо 34 километра от отсечката, реконструкция на съоръжения за напояване и отводнителни мероприятия край язовир "Крепост", изграждане на армиран насип по пътя Хасково – Капитан Андреево при пътен възел Димитровград, проектиране и изграждане на осветление при пътните възли Димитровград, Симеоновград и Харманли, на шумозащитни стени, както и на допълнителен предпазен окоп при километър 46 от трасето.
От пътната агенция мотивират отпускането на допълнителните средства с възникнали непредвидени обстоятелства при изпълнението на проекта след сключване на договора с изпълнителя.
Като причина за липсата на състезание при възлагането на поръчката е посочено, че допълнителните работи не могат технически да бъдат разделени от предмета на основния договор, без това да доведе до значителни затруднения за възложителя.
От "ПСТ холдинг" също коментираха, че това е честа практика в пътното строителство, когато има допълнителни работи, които не са част от проекта, но са задължителни за нормалното функциониране на пътя.
Холдингът е собственост на офшорна компания. В миналото строителната фирма се свързваше с Васил Божков, но от над година контролът по неофициална информация бе поет от дружество, близко до ПИБ. През пролетта част от ръководството беше сменено и покрай новите лица в сектора се заговори, че част от собтвеността може да е преминала към свързани с "Водстрой 98" фирми. Последната компания е под контрола на Делян Пеевски, твърдят в строителния сектор.
Техническият проект за магистрала "Марица" е изработен през 2000 г. и актуализиран през 2007 г. Не е ясно каква е причината за пропуски като шумозащитни стени в него, при положение че пътят се финансира от Кохезионния фонд на ЕС, а европейско законодателство в тази посока има от години.


С колко се оскъпява
Въпреки че завършването на магистрала "Марица" се финансира по оперативна програма "Транспорт", допълнителното строителство ще бъде платено изцяло със средства от бюджета. С него крайната цена на отсечката надхвърля 138 млн. лв. без ДДС при 122.1 млн. лв., предложени от "Марица хайуей" на тръжната процедура през лятото на 2011 г.
С допълнителните работи цената на магистралата вече надхвърля четири от останалите оферти с уговорката, че допълнителни строителни работи не биха били изключени и при тях.
Възлагането на допълнително строителство към договорите стана честа практика при изграждането на магистрални отсечки през последните години. По сходен начин "ПСТ холдинг" получи 25 млн. лв. заради преовлажнени почви на магистрала "Тракия" между Ямбол и Карнобат. За същия проблем изпълнителите на отсечката от "Струма" между Долна Диканя и Дупница – обединение между "Главболгарстрой", италианската Impresa и "Пътстрой 92", получиха допълнително 6 млн. лв. без ДДС. В момента трите компании изпълняват втория лот от "Струма" - от Дупница до Благоевград.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: БНТ ще има нов директор; Пеевски пак е кандидат за евродепутат Вечерни новини: БНТ ще има нов директор; Пеевски пак е кандидат за евродепутат

И още: Петролът е на шестмесечен връх; Комедиантът Зеленский спечели президентските избори в Украйна; Разследват самозапалване на Tesla S в Шанхай

22 апр 2019, 3436 прочитания

Генералният директор на БНТ ще трябва да освободи поста си 3 Генералният директор на БНТ ще трябва да освободи поста си

Съдът окончателно призна Константин Каменаров за виновен по обвинението за шофиране в нетрезво състояние

22 апр 2019, 2276 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Кой да похарчи 4.5 млн. лв. за ремонта на спортната зала във Варна

Изборът на изпълнител и усвояването на средствата са на път да сблъскат общината и ръководството на Двореца на културата и спорта

Пламъците над "Аванти"

Компанията за внос и продажба на алкохол и цигари има вече два опожарени обекта

В България ALSO*

Първи голям чужд инвеститор навлиза в българския сектор за дистрибуция на IT техника - швейцарската милиардна компания ALSO Holding купува "Солитрон"

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

20 въпроса: Иван Шопов

На 18 май той ще представи на живо ремиксирана версия на Kanatitsa, съвместния си албум с фолклорното трио "Авигея"

Млади градски подкасти

"Градски детектив" навлиза във втория си сезон с още легенди и сюжети - не само от София