С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 2 юли 2014, 19:30, 5446 прочитания

Без състезание ПСТ ще получи още 16 млн. лв. за магистрала "Марица"

Отсечката Димитровград - Харманли поскъпва заради възлагането на допълнително строителство

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Поне 37.4 млн. евро ще струва ремонтът на магистрала "Тракия"

Проблемните отсечки по трасето ще бъдат обновени за година и половина

27 юли 2014

Над 13 млн. лв. дължи държавата за магистрала "Хемус"

От началото на годината изпълнителят е внесъл три сертификата за извършена работа по отсечката Шумен - Белокопитово

13 юли 2014

Властта трескаво разпределя поръчки за стотици милиони (допълнена)

Управляващите бързат с търговете, за да изпреварят новите по-прозрачни правила

3 юли 2014

Строител на магистрала "Марица" поиска още 20 млн. лв.

Отсечката Оризово - Димитровград вероятно ще е готова до април догодина

30 юни 2014

Срокът за "Марица" вече стана март догодина

Отлагането на отсечката между Оризово и Димитровград се случва за пореден път

24 юни 2014
Строителството на отсечката от магистрала "Марица" между Димитровград и Харманли ще се оскъпи с 16.165 млн. лв. Това остава ясно от обявената от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обществена поръчка за допълнителни строителни работи. Процедурата предвижда договаряне без обявление, т.е. без състезателна процедура, с изпълнителя на обекта – сдружение "Марица хайуей", в което влизат "ПСТ холдинг" (70%) и австрийската компания Porr Bau (30%).
Документите са внесени в Агенцията за обществени поръчки в деня на инспекцията по магистралата, в която участваше и председателят на АПИ Стефан Чайков. Тогава от "Марица хайуей" обясниха, че нямат претенции към цената и ще завършат строителството в срок – до края на ноември. В същото време стана ясно, че искане за допълнително финансиране от 20 млн. лв. миналия септември е внесъл изпълнителят на другия лот от "Марица" - между Оризово и Димитровград – италианската компания "Чи Ем Чи ди Равенна". То обаче е отхвърлено.

Осветление, отводняване и други
Според текста на публикуваната обществена поръчка от АПИ ще отпуснат 16 млн. лв. на "Марица хайуей" за допълнителни работи по общо седем обекта. Става въпрос за реконструкция за електропровод при пътен възел Тополовград, укрепване на откоси по 16 от общо 34 километра от отсечката, реконструкция на съоръжения за напояване и отводнителни мероприятия край язовир "Крепост", изграждане на армиран насип по пътя Хасково – Капитан Андреево при пътен възел Димитровград, проектиране и изграждане на осветление при пътните възли Димитровград, Симеоновград и Харманли, на шумозащитни стени, както и на допълнителен предпазен окоп при километър 46 от трасето.
От пътната агенция мотивират отпускането на допълнителните средства с възникнали непредвидени обстоятелства при изпълнението на проекта след сключване на договора с изпълнителя.
Като причина за липсата на състезание при възлагането на поръчката е посочено, че допълнителните работи не могат технически да бъдат разделени от предмета на основния договор, без това да доведе до значителни затруднения за възложителя.
От "ПСТ холдинг" също коментираха, че това е честа практика в пътното строителство, когато има допълнителни работи, които не са част от проекта, но са задължителни за нормалното функциониране на пътя.
Холдингът е собственост на офшорна компания. В миналото строителната фирма се свързваше с Васил Божков, но от над година контролът по неофициална информация бе поет от дружество, близко до ПИБ. През пролетта част от ръководството беше сменено и покрай новите лица в сектора се заговори, че част от собтвеността може да е преминала към свързани с "Водстрой 98" фирми. Последната компания е под контрола на Делян Пеевски, твърдят в строителния сектор.
Техническият проект за магистрала "Марица" е изработен през 2000 г. и актуализиран през 2007 г. Не е ясно каква е причината за пропуски като шумозащитни стени в него, при положение че пътят се финансира от Кохезионния фонд на ЕС, а европейско законодателство в тази посока има от години.


С колко се оскъпява
Въпреки че завършването на магистрала "Марица" се финансира по оперативна програма "Транспорт", допълнителното строителство ще бъде платено изцяло със средства от бюджета. С него крайната цена на отсечката надхвърля 138 млн. лв. без ДДС при 122.1 млн. лв., предложени от "Марица хайуей" на тръжната процедура през лятото на 2011 г.
С допълнителните работи цената на магистралата вече надхвърля четири от останалите оферти с уговорката, че допълнителни строителни работи не биха били изключени и при тях.
Възлагането на допълнително строителство към договорите стана честа практика при изграждането на магистрални отсечки през последните години. По сходен начин "ПСТ холдинг" получи 25 млн. лв. заради преовлажнени почви на магистрала "Тракия" между Ямбол и Карнобат. За същия проблем изпълнителите на отсечката от "Струма" между Долна Диканя и Дупница – обединение между "Главболгарстрой", италианската Impresa и "Пътстрой 92", получиха допълнително 6 млн. лв. без ДДС. В момента трите компании изпълняват втория лот от "Струма" - от Дупница до Благоевград.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Решение на Съда в Страсбург показва необходимост от промяна във Валутния закон Решение на Съда в Страсбург показва необходимост от промяна във Валутния закон

Налагането на конфискация на пълната сума, която не е декларирана на границата, е прекомерна тежест за такова нарушение

19 ное 2018, 367 прочитания

След оставката на Симеонов: Сидеров играе за повече ДПС във властта 3 След оставката на Симеонов: Сидеров играе за повече ДПС във властта

От лидера на "Атака" зависи дали интересите зад кабинета "Борисов" ще се разпределят по друг начин преди ключовата 2019 г.

18 ное 2018, 5415 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Кой да похарчи 4.5 млн. лв. за ремонта на спортната зала във Варна

Изборът на изпълнител и усвояването на средствата са на път да сблъскат общината и ръководството на Двореца на културата и спорта

Икономиката настина

Брутният вътрешен продукт расте по-бавно за второ поредно тримесечие

Проверките на банките: Отново под стрес

Влизането на България в единния европейски надзор ще мине през проверка от ЕЦБ на шест български банки

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Есенният филмов маратон

По-интересните заглавия на "Киномания 2018"

Всичко е игра

Изложба изследва сложното взаимодействие между видеоигрите и реалността

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 17.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Канадци купиха златен проект до Ивайловград, търси се сепаратор на софийския боклук, арест за най-богатия македонец

Емисия

DAILY @7AM // 19.11.2018 Прочетете