"Няма аз да съм човекът, който ще вземе решението за закриването на карго зоната на държавното "Пристанище Бургас". Това заяви транспортният министър Данаил Папазов пред "Капитал Daily" малко след представянето на отчета за свършеното в сектора под негово ръководство.
Драмата около пристанището обаче става все по-голяма. От едната страна е общината, която не иска вече да се обработват товарите там, където акостират пътническите лайнери, возещи богати туристи, а от другата страна е дружеството, което ще трябва да освободи 230 служители и да загуби основните си приходи.
В края на миналата седмица гражданите на Бургас събраха 13 580 подписа да бъде отворена Зоната за обществен достъп до пристанище Бургас и проектът "Супер Бургас" да бъде доведен до логичния си завършек. Петицията беше връчена на областния управител на Бургас Павел Маринов, който се ангажира тя да стигне до парламента, правителството и министерствата на транспорта и на регионалното развитие. От другата страна пристанищният синдикат излезе с контраидея да събира подписи, като около 100 докери в петък се събраха пред административната сграда на пристанището, за да изразят своето недоволство и притеснения, че ще останат без работа.
До проблема се стигна, разбира се, с помощта на държавата, която на две порции отдаде основните терминали на държавното пристанище на концесия и зареди бомба със закъснител, като остави държавната компания с над 200 служители на сметката си и с карго кейове на неподходящо място.
С любезната подкрепа на държавата
Сегашната реакция на министър Папазов, който е и бивш изпълнителен директор на "Пристанище Варна", показва че не желае името му да фигурира срещу закриването на държавното пристанище Бургас. Проблемът най-вероятно ще остане за неговия наследник. Проблемът на редица управляващи през годините обаче е един и същ - липса на дългосрочна и цялостна визия и демонстриране на сила основно в бързите сделки на парче.
"Няма аз да съм човекът, който ще вземе решението за закриването на карго зоната на държавното "Пристанище Бургас". Това заяви транспортният министър Данаил Папазов пред "Капитал Daily" малко след представянето на отчета за свършеното в сектора под негово ръководство.
Драмата около пристанището обаче става все по-голяма. От едната страна е общината, която не иска вече да се обработват товарите там, където акостират пътническите лайнери, возещи богати туристи, а от другата страна е дружеството, което ще трябва да освободи 230 служители и да загуби основните си приходи.
9 коментара
Явно концесията е създадена да обслужва интересите на Домусчиеви, а не на Бургас.
Домуса се облизва мазно-мазно, и продължава да се мисли за сериозен и ЧЕСТЕН бизнесме с претенции! Е няма такива дяволи като нашите олигарси...Докъто няма обесени за корупция ще е така.
Преди години колхозниците агенти бкп откраднаха рибарското пристанище от собствениците му и след тях както винаги остана мръсотия, ръжда и кирпичени бараки с гладни и болни обитатели. Поредната еко-био катастрофа на територията на България.
p.s. а електората да пляска в захлас на лудогорец
Честно казано на това товарно пристанище не му е мястото там. А и след концесията, товарната дейност при държавния оператор не е кой знае какво. Единственият проблем са многото работни места там. Трябва да се мисли по въпроса за изграждане на нови терминали на концесия и прехвърляне на хора там. Макар че чиновници едва ли някой ще иска.
Докато ТИМ управлява МТ ще е така!!!
Домусчиеви взеха концесията през 2011 г., но странно защо в статията липсва фразата "по време на управлението на Бойко Борисов и ГЕРБ". Какъв пропуск само.....
Релно пристанището е държавно. Концесията е на Навибулгар, доколкото ми е известно. Самото пристанище се управлява по един чудесен начин от страна на Домусчиев. Освен това са спонсори и на Лудогорец. Всичко си му е ок, незнайно защо обаче комунистите са му хвърлили мерник. Явно Домусчиев, както всички по-богати българи не искат изобщо да се занимават с тези инфантини политици!!!
В България прехвърлянето на отговорност отдавна не е безотговорно. Бургас е един от най-хубавите курорти в България. Толкова ли е сложно да седнат и да се разберат за това как да се случат нещата. Домусчиев е рабран човек, които знае как се прави бизнес. Със сигурност могат да се разберат нещо. therainmaker знам, че е модерно да се пишат глупости, ама няма да е зле да се четат статиите преди да драскаш...
До коментар [#5] от "therainmaker":
Само дето не го управляват те. Даже Папазов им е смъртен враг. Иначе да, не е добре положението.