Пазарният дял на "Булгартабак" намалява
Цената на третия по продажби бранд се увеличава с 10 стотинки


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Въпреки че няма драстични размествания в пазарните дялове на цигарените компании, през 12-те месеца до края на май има голяма динамика в продажбите им. Най-забележимо е изменението при пазарния лидер "Булгартабак" - те са намалели за година с три процентни пункта и в момента делът му е 30.3%. Освен първата спад в продажбите бележи и втората по пазарен дял компания - Karelia. В същото време останалите показват по-добри постъпления на пазара от над 13 млрд. къса цигари и над 2.2 млрд. лв. легални продажби.
Според изпълнителния директор на "Булгартабак холдинг" Венцислав Чолаков понижението на дела на компанията е нормална пазарна ситуация. "Няма друга държава в Европа, в която местната цигарена компания да е запазила толкова дълго толкова висок пазарен дял, след като продажбите са били либерализирани и в страната са започнали работа големите мултинационални концерни в сектора", коментира той. Според Чолаков влияние все пак е оказала и смяната в дистрибуцията на българските цигари. През март цигареният холдинг смени основния си дистрибутор с нова компания - "Експрес логистика и дистрибуция". На пръв поглед тя няма общи собственици с цигарената компания, но беше вписана на адрес, на който се намираше тогавашното дъщерно дружество на "Булгартабак" за търговия на дребно.Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
4 коментара
"Да, губим известен пазарен дял, но запазваме позициите си, така че смятам, че в средносрочен план ще наваксаме", каза Чолаков
АКО ВЪРНЕТЕ ТАБАК ЛОГИСТИК като дистрибутор - ДА
Кинг са лидери в ниско ценовия клас, Карелия в средния а ФМ с Боро и Парламент във високия премиум. Останалите "играчи" гледат мача. Познати пушачи ми споделиха че Виктори откакто е на Пеевски е с влошено качество а новата им марка Глобал не става за пушене.
Аз съм останал удивен от управленския и маркетинг персонал на Кинг. Влязоха и се наложиха на родния пазар за изключително кратко време. Четох, преди време, че имало голям интерес от Азиатски дистрибутори, а там в момента пазара е МНОГО благоприятен. Нещо като САЩ в началото на 20в, така че има къде да се расте още много.
Направете нещо качествено, например тютюна.....имаме си страхотни картинки, постоянно увеличение, който стандарта ни не позволява продажби на тези цени....т.н. тютюна на всички цигари е , абсолютен боклук..но има различни цени , според кутийката....
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.