Пазарният дял на "Булгартабак" намалява

Цената на третия по продажби бранд се увеличава с 10 стотинки

   ©  Цветелина Белутова
   ©  Цветелина Белутова

Въпреки че няма драстични размествания в пазарните дялове на цигарените компании, през 12-те месеца до края на май има голяма динамика в продажбите им. Най-забележимо е изменението при пазарния лидер "Булгартабак" - те са намалели за година с три процентни пункта и в момента делът му е 30.3%. Освен първата спад в продажбите бележи и втората по пазарен дял компания - Karelia. В същото време останалите показват по-добри постъпления на пазара от над 13 млрд. къса цигари и над 2.2 млрд. лв. легални продажби.

Според изпълнителния директор на "Булгартабак холдинг" Венцислав Чолаков понижението на дела на компанията е нормална пазарна ситуация. "Няма друга държава в Европа, в която местната цигарена компания да е запазила толкова дълго толкова висок пазарен дял, след като продажбите са били либерализирани и в страната са започнали работа големите мултинационални концерни в сектора", коментира той. Според Чолаков влияние все пак е оказала и смяната в дистрибуцията на българските цигари. През март цигареният холдинг смени основния си дистрибутор с нова компания - "Експрес логистика и дистрибуция". На пръв поглед тя няма общи собственици с цигарената компания, но беше вписана на адрес, на който се намираше тогавашното дъщерно дружество на "Булгартабак" за търговия на дребно.

Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал