С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 13 юли 2014, 18:10, 6702 прочитания

Над 13 млн. лв. дължи държавата за магистрала "Хемус"

От началото на годината изпълнителят е внесъл три сертификата за извършена работа по отсечката Шумен - Белокопитово

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Дни след като министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева отчете инвестиции за милиони в инфраструктура, стана ясно, че задълженията на държавата за строителството на магистрала "Хемус" вече са между 13 и 14 млн. лв. Сумата беше посочена от Петя Стоянова, зам.-директор по икономическите въпроси в дружеството - изпълнител на отсечката Шумен - Белокопитово, "Автомагистрали – Черно море". Заради забавените плащания работници от шуменската компания седмици наред протестират на обекта и пред областната управа във Варна. Недоволството продължи и в петък въпреки преведените дни по-рано 600 хил. лв.

С различни версии


Три сертификата за извършени строителни работи е внесла до момента "АМ – Черно море" в Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), заяви Петя Стоянова. Първият е подаден още в края на април и е бил разписан от всички страни, включително от представител на пътната агенция. По-късно от АПИ поискали строителната компания да изтегли документа и да подготви нов, но без дата. Той обаче останал без подпис от агенцията.

Последният документ за извършено строителство е внесен този месец след поредицата протести на работниците в "Автомагистрали – Черно море" заради забавените плащания от държавата. От шуменската строителна компания твърдят, че пътната агенция е поискала заявените в него строителни работи да са на стойност до 5 млн. лв., защото толкова можела да разплати тази година. До момента ръководството на "АМ – Черно море" е пратило над десет писма до различни институции, но отговори няма. В неофициални разговори от пътната агенция обясняват, че няма пари, коментира Петя Стоянова.

Версията на строителната компания е различна от тази на министър Десислава Терзиева и председателя на АПИ Стефан Чайков, които заявиха, че не могат да разплатят извършеното строителство именно заради липсата на внесени сертификати.



След първите протести на шуменските работници Терзиева дори обясни, че е внесла в Министерството на финансите проект на постановление за предоставяне на целеви средства от бюджета за участъка Шумен – Белокопитово от магистрала "Хемус". Такъв документ обаче до момента не е разглеждан на заседанията на Министерския съвет. По думите на Десислава Терзиева общо платената досега сума на "Автомагистрали – Черно море" под формата на аванс и сертифицирани строително-монтажни работи е над 12 млн. лв. От шуменската компания възразиха, че тези плащания са направени през миналата година. За тази единствената получена сума са въпросните 600 хил. лв.

Неразплатено

Основната част от дължимите от държавата суми са за строителството на отсечката Панайот Волово – Белокопитово от магистрала "Хемус", което започна миналото лято. От "Автомагистрали – Черно море" обаче твърдят, че има малка неразплатена част и за пуснатата в движение част от трасето между Шумен и с. Панайот Волово, чието строителство приключи миналото лято, както и за обект в село Каолиново.

Участъкът от "Хемус" след Панайот Волово и разклона за Силистра е втори етап от трасето Шумен – Белокопитово и включва изграждането на пет километра магистрала плюс голям пътен възел, при който се пресичат три шосета. Стойността на строителството е общо 65 млн. лв. с ДДС и трябва да приключи до пролетта на 2015 г.

Според Петя Стоянова въпреки проблемите с плащанията компанията не е спирала работа по магистралата, но през последния месец е намалила значително темпото заради липса на оборотни средства.

"Автомагистрали - Черно море" е акционерно дружество със седалище в Шумен. Компанията е представлявана от Димо Димов, но е сочена за близка до депутата от БСП Димитър Дъбов. За миналата година според консолидирания отчет дружеството е реализирало приходи от 63 млн. лв. от строителство и участия в консорциуми и дъщерни компании. В сравнение с година по-рано ръстът на приходите е 61%. За същия период обаче рентабилността се е влошила, като печалбата за 2013 г. е само 24 хил. лв. Най-големият изпълняван от компанията проект за последните години е строителството на магистрала "Хемус" между Шумен и Белокопитово.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Бюджетът на здравната каса нараства с 445 млн. лв. догодина Бюджетът на здравната каса нараства с 445 млн. лв. догодина

С част от увеличението институцията ще плаща помощните средства на хора с увреждания

22 окт 2019, 587 прочитания

Вечерни новини: Крайно различни прогнози за изборите в София, правителството залага 3.3% ръст на БВП догодина 1 Вечерни новини: Крайно различни прогнози за изборите в София, правителството залага 3.3% ръст на БВП догодина

И още: Готова е първата отсечка от "Турски поток" в България; Brexit пак ще се отложи, ако парламентът не одобри сделката на Джонсън

21 окт 2019, 3299 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Вечерни новини 13 юли

На 45 млн. лв. се оценяват щетите от наводнението в Добричка област; Българската агенция по безопасност на храните ще предлага електронни услуги за фирмите; Строителят на "Южен поток" в Сърбия основа представителство в София.

Още от Капитал
Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Сирийската авантюра на Ердоган подкопава НАТО

Може ли Северноатлантическият алианс бъде въвлечен във война заради Турция

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10