С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 13 юли 2014, 18:10, 6963 прочитания

Над 13 млн. лв. дължи държавата за магистрала "Хемус"

От началото на годината изпълнителят е внесъл три сертификата за извършена работа по отсечката Шумен - Белокопитово

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Дни след като министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева отчете инвестиции за милиони в инфраструктура, стана ясно, че задълженията на държавата за строителството на магистрала "Хемус" вече са между 13 и 14 млн. лв. Сумата беше посочена от Петя Стоянова, зам.-директор по икономическите въпроси в дружеството - изпълнител на отсечката Шумен - Белокопитово, "Автомагистрали – Черно море". Заради забавените плащания работници от шуменската компания седмици наред протестират на обекта и пред областната управа във Варна. Недоволството продължи и в петък въпреки преведените дни по-рано 600 хил. лв.

С различни версии


Три сертификата за извършени строителни работи е внесла до момента "АМ – Черно море" в Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), заяви Петя Стоянова. Първият е подаден още в края на април и е бил разписан от всички страни, включително от представител на пътната агенция. По-късно от АПИ поискали строителната компания да изтегли документа и да подготви нов, но без дата. Той обаче останал без подпис от агенцията.

Последният документ за извършено строителство е внесен този месец след поредицата протести на работниците в "Автомагистрали – Черно море" заради забавените плащания от държавата. От шуменската строителна компания твърдят, че пътната агенция е поискала заявените в него строителни работи да са на стойност до 5 млн. лв., защото толкова можела да разплати тази година. До момента ръководството на "АМ – Черно море" е пратило над десет писма до различни институции, но отговори няма. В неофициални разговори от пътната агенция обясняват, че няма пари, коментира Петя Стоянова.

Версията на строителната компания е различна от тази на министър Десислава Терзиева и председателя на АПИ Стефан Чайков, които заявиха, че не могат да разплатят извършеното строителство именно заради липсата на внесени сертификати.



След първите протести на шуменските работници Терзиева дори обясни, че е внесла в Министерството на финансите проект на постановление за предоставяне на целеви средства от бюджета за участъка Шумен – Белокопитово от магистрала "Хемус". Такъв документ обаче до момента не е разглеждан на заседанията на Министерския съвет. По думите на Десислава Терзиева общо платената досега сума на "Автомагистрали – Черно море" под формата на аванс и сертифицирани строително-монтажни работи е над 12 млн. лв. От шуменската компания възразиха, че тези плащания са направени през миналата година. За тази единствената получена сума са въпросните 600 хил. лв.

Неразплатено

Основната част от дължимите от държавата суми са за строителството на отсечката Панайот Волово – Белокопитово от магистрала "Хемус", което започна миналото лято. От "Автомагистрали – Черно море" обаче твърдят, че има малка неразплатена част и за пуснатата в движение част от трасето между Шумен и с. Панайот Волово, чието строителство приключи миналото лято, както и за обект в село Каолиново.

Участъкът от "Хемус" след Панайот Волово и разклона за Силистра е втори етап от трасето Шумен – Белокопитово и включва изграждането на пет километра магистрала плюс голям пътен възел, при който се пресичат три шосета. Стойността на строителството е общо 65 млн. лв. с ДДС и трябва да приключи до пролетта на 2015 г.

Според Петя Стоянова въпреки проблемите с плащанията компанията не е спирала работа по магистралата, но през последния месец е намалила значително темпото заради липса на оборотни средства.

"Автомагистрали - Черно море" е акционерно дружество със седалище в Шумен. Компанията е представлявана от Димо Димов, но е сочена за близка до депутата от БСП Димитър Дъбов. За миналата година според консолидирания отчет дружеството е реализирало приходи от 63 млн. лв. от строителство и участия в консорциуми и дъщерни компании. В сравнение с година по-рано ръстът на приходите е 61%. За същия период обаче рентабилността се е влошила, като печалбата за 2013 г. е само 24 хил. лв. Най-големият изпълняван от компанията проект за последните години е строителството на магистрала "Хемус" между Шумен и Белокопитово.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Гешев ескалира атаката срещу президента със записи до медиите; Китайският вирус заразява все повече хора Вечерни новини: Гешев ескалира атаката срещу президента със записи до медиите; Китайският вирус заразява все повече хора

И още: Руският монопол при газа в България няма да спре преди 2021 г.; Столичният общински съвет одобри аварийното водоподаване към Перник

28 яну 2020, 59 прочитания

Столичните общинари подкрепиха "доклад, писан на коляно" за водата, за да помогнат на Перник Столичните общинари подкрепиха "доклад, писан на коляно" за водата, за да помогнат на Перник

Планът на управляващите е неясен и в него липсват конкретика и финансови разчети, но съветниците го гласуваха почти единодушно в името на разрешаването на водната криза

28 яну 2020, 458 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Вечерни новини 13 юли

На 45 млн. лв. се оценяват щетите от наводнението в Добричка област; Българската агенция по безопасност на храните ще предлага електронни услуги за фирмите; Строителят на "Южен поток" в Сърбия основа представителство в София.

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

И твойто СУПТО също

Данъчната Наредба Н-18 засегна почти всяка компания в България, като създаде изключително сложна, неясна и скъпа за прилагане регулация. Скоро тя влиза в сила, а хаосът може да се избегне с повече разяснения, а не репресии

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10