С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
12 14 юли 2014, 19:00, 9890 прочитания

Западната дъга на София поскъпва с 12 млн. лв.

Парите се отпускат на обединение "Трейс СОП" за допълнително строителство по отсечката

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
С 12 млн. лв. по-скъпо ще струва разширението на западната дъга на Софийския околовръстен път заради възлагането на допълнително строителство. Това стана ясно от обявена в края на юни обществена поръчка от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).
По договор цената на отсечката е 39.85 млн. лв. без ДДС.
Обявата е публикувана на 30 юни, когато за броени дни пътната агенция даде старт на десетки тръжни процедури за строителство и за допълнително финансиране. Средствата се отпускат за строителни работи, непредвидени в проекта, а договарянето ще е без състезание – директно с изпълнителя обединение "Трейс СОП" с водещ партньор "Трейс груп холд".

Поръчката е поредната, чрез която се отпуска допълнително финансиране от бюджета за пътни проекти, изпълнявани с пари по програма "Транспорт". Обичайният мотив са пропуски в проекта, а в масовия случай строителството се възлага директно на изпълнителя без състезание.


За канализация и шумозащита
Според текста на обществената поръчка за Западната дъга допълнителните средства се отпускат за два вида дейности – реконструкция и удължаване на водопроводната и канализационната мрежа, както и за изграждане на шумозаглушителни стени. Посочено е, че се изчистват пропуски в проекта, подготвен от Столична община и дарен на АПИ през 2012 г.

Запознати с хода на строителството обясниха, че средствата ще бъдат изразходвани за преместване на централен топлопровод, както и за удължаване на канализационната мрежа и заустване на водите от шосето в нея. Това се налагало заради липсата на канализация в част от кварталите по протежение на пътя. Оказва се, че в проекта на общината не са предвидени и шумозаглушителни елементи.

Възлагането на поръчка без състезание от АПИ обосноваха по обичайния начин - допълнителното строителство не може технически да бъде разделено от предмета на основния договор без това да доведе до значителни затруднения за възложителя. По сходен начин през последните години бе отпуснато финансиране от бюджета за редица пътни проекти - лот 2 на магистрала "Марица" (16 млн. лв.), частично – за лот 4 от "Тракия" (25 млн. лв.), лот 2 от "Струма" (6 млн. лв.). За допълнително строителство на стойност 5.5 млн. лв. за лот 4 от "Струма" (Сандански – Кулата) бе обявена обществена поръчка, но тя също бе спечелена от изпълнителя на трасето – гръцката компания "Актор".



Без надлеза
Възложените допълнителни работи по Западната дъга не включват надлеза към квартал Филиповци, чиято липса неотдавна също бе отбелязана като пропуск в проекта. Тогава председателят на АПИ Стефан Чайков обясни, че без пътното съоръжение и с превръщането на отсечката в градска магистрала кварталът ще бъде изолиран от останалата част на София. По тази причина, както и заради неприключили отчуждения се оказа, че строителството ще се забави с пет-шест месеца. Твърдеше се обаче, че няма да поскъпне. По първоначален график то трябваше да приключи през август.
Най-вероятно надлезът към квартал Филиповци ще се изгражда допълнително.

Отсечката
Участъкът от Околовръстния път, за който се отпуска допълнителното финансиране, е с дължина 3 км. Началото му е при връзката с магистрала "Люлин", а краят – при река Какач, малко след бул. "Сливница". Строителството започна през 2012 г. и включва няколко големи съоръжения – два моста над река Какач, реконструкция на кръстовището с бул."Сливница" и кръгово кръстовище с бул. "Царица Йоана".

Отсечката трябва да поеме трафика от магистрала "Люлин" и да го изнесе към бъдещата Северна скоростна тангента. Дори след завършването й обаче това няма как да стане, защото по втората част от разширението на Западната дъга – между река Какач и северната тангента, не се работи. Тръжната процедура за нея бе отменена. Също в края на юни АПИ обяви нова, но за момента не е ясно кога ще бъде осигурено финансиране.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Топ обявите за работа на Karieri.bg Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT, сектора, търговията, човешките ресурси

20 сеп 2019, 102 прочитания

Кой кара джипа Кой кара джипа

Скандалите от последните дни показаха, че Бойко Борисов често е само лице на истинската коалиция, която държи властта

20 сеп 2019, 507 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Фонд "Земеделие" e с нов ръководител

Атанас Добрев наследява Мирослав Николов на поста, уволненият се готви да обжалва освобождаването си

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

Сметка за 600 милиона: обществените поръчки в края на мандата на Фандъкова

Дългосрочните поръчки за сметосъбиране, поддръжка и RDF бяха раздадени преди изборите и оставят следващия кмет с вързани ръце

Ковачки цапа, всички му плащат

Горенето на отпадъци става с разрешението на държавните институции въпреки съмненията за спазване на еконормите

20 въпроса: Ралица Петрова

Режисьорката на "Безбог" завършва сценария към следващия си филм

Книга: Иън Макюън - "Машини като мен"

Най-новият роман на популярния британски писател