Обновяването на жп гара Бургас започва след дълги обжалвания
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Обновяването на жп гара Бургас започва след дълги обжалвания

Потенциалният победител "Девня строй инженеринг" беше отстранен заради твърде ниска цена и въпреки по-високата оценка на техническата част.

Обновяването на жп гара Бургас започва след дълги обжалвания

Победителят предложи цена от 7.2 млн. лв.

Калина Горанова
5809 прочитания

Потенциалният победител "Девня строй инженеринг" беше отстранен заради твърде ниска цена и въпреки по-високата оценка на техническата част.

© Мария Съботинова


"Инвестираме над 8 млн. лв. за модернизацията на жп гара Бургас." Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов по време на подписването на договорите за строителство и надзор за съоръжението.

Изпълнител по договора за проектиране и строителство е ДЗЗД "Железопътна инфраструктура Бургас", а оценката на съответствието и строителния надзор ще се осъществят от Обединение "Рубикон - ЕН Ар 1". С 50% участие в "Железопътна инфраструктура Бургас" е "Техно строй България". Останалите участници са "Билдникс" с 30% и "Сънником" с 20%. Срокът за изпълнението на проекта е 20 месеца.

След дълго обжалване

Подписването става след обжалване на класирането, обявено на 19 ноември 2013 г. от Национална компания "Железопътна инфраструктура" от страна на другите два кандидата, които бяха допуснати до отварянето на цени - "Девня строй инженеринг" и "Гара Пиргос 2013" ДЗЗД.

Индикативната стойност на проекта беше близо 10 млн. лв. Най-ниска цена предложи обединението "Девня строй инженеринг" - 6 069 828 без ДДС, като цената на победителят "Железопътна инфраструктура Бургас" е 7 205 789 лв. (без ДДС). Едновременно с това избраното обединение има и по-ниска оценка на техническата част.

"Железопътна инфраструктура Бургас" обаче е била отстранена, тъй като цената е с повече от 20% по-ниска от тази на останалите кандидати (предложената оферта от "Гара Пиргос 2013" ДЗЗД е 9 056 336 лв. (без ДДС). Законът позволява на комисията да отстранява кандидати с много по-ниска цена след представяне на писмена обосновка на ценообразуването, която бенефициентът има право да не приеме, като от НКЖИ допълниха, че "по-ниската цена е рискована".

Началото е 1929 г.

Железопътната гара на Бургас заедно със софийската и тази в Пазарджик попадна сред обектите, за които беше предвидено финансиране по оперативната програма "Транспорт", след като стана ясно, че проектът за подобряване на корабоплаването по река Дунав няма да се състои поради забавяне от румънска страна.

Ремонтът на жп гарата в Бургас се движи по-бавно освен заради обжалванията и заради спецификата на сградата. Тя съществува от 1929 г. и е паметник на културата и поради това техническото задание е трябвало да се съгласува с Националния институт за недвижимо културно наследство. Като такъв проектът за реконструкция на жп гара Бургас не предвижда промени по фасадата и вътрешното пространство.

В рамките на проекта ще се обнови приемната сграда, ще се извърши реставрация на фасадата, ще се вградят модерни инсталации, ще се обновят пероните и ще се осигури достъп за хората с намалена подвижност. Едно от условията е след обновяването сградата да бъде енергийно ефективна, като 30% от енергията, която консумира, трябва да идва от възобновяеми източници.

"Вследствие на близо 100-годишната експлоатация без основни ремонти, както и на големия пътникопоток, преминаващ ежедневно през приемното здание, отделните строителни елементи на сградата са силно амортизирани. Дограмата е остаряла, от покрива прониква дъждовна вода, нарушена е хидроизолацията под коловозите и в тунела има течове по тавана и стените, което води до значителни енергийни загуби", обясняват от транспортното министерство.

Предвижда се и облагородяване на окологаровото пространство, така че то да се впише в плановете на общината за този район, заложени в проекта "Зона за обществен достъп" ("Супер Бургас"). Той предвижда градът да е отворен към морето и да има обединение на пространството между жп гарата, автогара "Юг" и част от пристанището.

"Инвестираме над 8 млн. лв. за модернизацията на жп гара Бургас." Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов по време на подписването на договорите за строителство и надзор за съоръжението.

Изпълнител по договора за проектиране и строителство е ДЗЗД "Железопътна инфраструктура Бургас", а оценката на съответствието и строителния надзор ще се осъществят от Обединение "Рубикон - ЕН Ар 1". С 50% участие в "Железопътна инфраструктура Бургас" е "Техно строй България". Останалите участници са "Билдникс" с 30% и "Сънником" с 20%. Срокът за изпълнението на проекта е 20 месеца.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    nns avatar :-|
    nns

    То ако не беше ремонтирана от 29г. до сега щеше да е паднала деа и жпейците. 1997-98 беше последния сериозен ремонт , ама 17г. не са малко време.

  • 2
    balkantourist avatar :-|
    balkantourist

    Не знам на гарата в Бургас да има тунел.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK