С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 14 юли 2014, 18:45, 5596 прочитания

Обновяването на жп гара Бургас започва след дълги обжалвания

Победителят предложи цена от 7.2 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Инвестираме над 8 млн. лв. за модернизацията на жп гара Бургас." Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов по време на подписването на договорите за строителство и надзор за съоръжението.

Изпълнител по договора за проектиране и строителство е ДЗЗД "Железопътна инфраструктура Бургас", а оценката на съответствието и строителния надзор ще се осъществят от Обединение "Рубикон - ЕН Ар 1". С 50% участие в "Железопътна инфраструктура Бургас" е "Техно строй България". Останалите участници са "Билдникс" с 30% и "Сънником" с 20%. Срокът за изпълнението на проекта е 20 месеца.


След дълго обжалване

Подписването става след обжалване на класирането, обявено на 19 ноември 2013 г. от Национална компания "Железопътна инфраструктура" от страна на другите два кандидата, които бяха допуснати до отварянето на цени - "Девня строй инженеринг" и "Гара Пиргос 2013" ДЗЗД.

Индикативната стойност на проекта беше близо 10 млн. лв. Най-ниска цена предложи обединението "Девня строй инженеринг" - 6 069 828 без ДДС, като цената на победителят "Железопътна инфраструктура Бургас" е 7 205 789 лв. (без ДДС). Едновременно с това избраното обединение има и по-ниска оценка на техническата част.



"Железопътна инфраструктура Бургас" обаче е била отстранена, тъй като цената е с повече от 20% по-ниска от тази на останалите кандидати (предложената оферта от "Гара Пиргос 2013" ДЗЗД е 9 056 336 лв. (без ДДС). Законът позволява на комисията да отстранява кандидати с много по-ниска цена след представяне на писмена обосновка на ценообразуването, която бенефициентът има право да не приеме, като от НКЖИ допълниха, че "по-ниската цена е рискована".

Началото е 1929 г.
Железопътната гара на Бургас заедно със софийската и тази в Пазарджик попадна сред обектите, за които беше предвидено финансиране по оперативната програма "Транспорт", след като стана ясно, че проектът за подобряване на корабоплаването по река Дунав няма да се състои поради забавяне от румънска страна.

Ремонтът на жп гарата в Бургас се движи по-бавно освен заради обжалванията и заради спецификата на сградата. Тя съществува от 1929 г. и е паметник на културата и поради това техническото задание е трябвало да се съгласува с Националния институт за недвижимо културно наследство. Като такъв проектът за реконструкция на жп гара Бургас не предвижда промени по фасадата и вътрешното пространство.

В рамките на проекта ще се обнови приемната сграда, ще се извърши реставрация на фасадата, ще се вградят модерни инсталации, ще се обновят пероните и ще се осигури достъп за хората с намалена подвижност. Едно от условията е след обновяването сградата да бъде енергийно ефективна, като 30% от енергията, която консумира, трябва да идва от възобновяеми източници.

"Вследствие на близо 100-годишната експлоатация без основни ремонти, както и на големия пътникопоток, преминаващ ежедневно през приемното здание, отделните строителни елементи на сградата са силно амортизирани. Дограмата е остаряла, от покрива прониква дъждовна вода, нарушена е хидроизолацията под коловозите и в тунела има течове по тавана и стените, което води до значителни енергийни загуби", обясняват от транспортното министерство.

Предвижда се и облагородяване на окологаровото пространство, така че то да се впише в плановете на общината за този район, заложени в проекта "Зона за обществен достъп" ("Супер Бургас"). Той предвижда градът да е отворен към морето и да има обединение на пространството между жп гарата, автогара "Юг" и част от пристанището.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Къде изчезна вносът Къде изчезна вносът

Данните от статистиката за 2019 г. се оказаха непълни, но вместо НСИ да реагира навреме, остави поле за политически спекулации

28 фев 2020, 218 прочитания

Китайските уроци от коронавируса Китайските уроци от коронавируса

Заразените намаляват заради твърдата намеса на държавата

28 фев 2020, 296 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Само депозитите до 196 хил. лв в КТБ ще бъдат покрити (допълнена)

На консултациите с президента политическите партии са се разбрали за актуализация за бюджета в частта за здравната каса и тавана на дълга

Още от Капитал
10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Фотограф под прикритие

Мартин Пар показва сатиричния си поглед към туризма с изложбата "Този малък свят"

20 въпроса: Капка Тодорова

От журналистите, които успяват да си изковат име независимо от или въпреки медията, в която работят

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10