С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 22 юли 2014, 18:01, 2841 прочитания

Споразумението на БДЖ с кредиторите се отлага

Идеята дългът да бъде намален с 30% не се посреща много добре

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Поредният кръг преговори между БДЖ и кредиторите по втория му облигационен заем завърши без резултат, научи "Капитал Daily". На срещата, проведена във вторник в Министерския съвет в присъствието и на вицепремиера Даниела Бобева, не е постигнато решение да се преструктурират задълженията на държавния холдинг. "Отсъстваха някои от кредиторите. Следващата среща е насрочена за идния понеделник. Дотогава облигационерите трябва да отговорят на последните предложения от страна на българското дружество", съобщи министърът на транспорта Данаил Папазов. Според източници на вестника позициите на двете страни все още не са много близки.

Дупка за 76 млн. лв.


Вторият облигационен заем беше взет през 2007 г. с основна цел погасяване на стари задължения. От четири години държавният превозвач изпитва сериозни затруднения с плащанията по него, като просрочията вече са 76 млн. лв. Затова и започнаха преговори за предоговаряне на заема. През май обаче кредиторите дадоха сигнал, че може да предприемат крайни мерки, за да си съберат дължимото, включително разпродажба на заложени активи - 25 дизелови мотриси и 3542 товарни вагона, в комбинация с искане за предсрочно погасяване на цялата сума. Окончателното решение за стартиране на тези стъпки обаче още не е взето -  продажбата на активи най-вероятно ще се проточи дълго във времето и е с неясен успех, а и все още не са изчерпани всички възможности за предоговорка.

Кой какво желае

Последното публично обявено предложение от страна на превозвача предвиждаше отписване на 30% от главницата по заема, която към момента е 85-86 млн. евро, като всичко ще бъде изплатено до 2020 г. Офертата обаче не беше много атрактивна за кредиторите, тъй като според изначалните условия на заема те трябваше да си получат всичко през 2017 г., и то в пълния му размер.
Транспортният министър обаче отказа да посочи какви са последните идеи за разсрочване на дълга, с аргумента за конфиденциалност, но допълни, че насрещната страна също има предложения. Тоест размяната на оферти ще продължи, като предстоящата смяна в изпълнителната власт може да доведе до допълнително проточване на целия процес.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вот по време на криза - още от същото 1 Вот по време на криза - още от същото

Въпреки най-тежката ситуация за управляващите от началото на мандата, до падането на правителството едва ли ще се стигне

20 яну 2020, 595 прочитания

Уикенд новини: Вода за Перник през София, нови боклуци от Италия, но и риск за бизнеса с отпадъци Уикенд новини: Вода за Перник през София, нови боклуци от Италия, но и риск за бизнеса с отпадъци

И още: Седмицата започва с вот на недоверие срещу кабинета, в сряда ще е ясен директорът на БНР, в Давос ще се обсъжда климатичната заплаха

19 яну 2020, 2130 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Консултациите за работата на парламента се провалиха

Редица важни законопроекти, включително актуализацията на бюджета на НЗОК, не могат да бъдат приети

Още от Капитал
Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

В търсене на новия FAANG

Технологичните гиганти ще останат доминантен фактор на пазарите, но наред с тях в потенциални кандидати за фаворити на инвесторите могат да се превърнат и редица зелени компании

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10