Споразумението на БДЖ с кредиторите се отлага
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Споразумението на БДЖ с кредиторите се отлага

Все още няма решение за разпродажба на заложените вагони и мотриси.

Споразумението на БДЖ с кредиторите се отлага

Идеята дългът да бъде намален с 30% не се посреща много добре

Калина Горанова
3006 прочитания

Все още няма решение за разпродажба на заложените вагони и мотриси.

© НАДЕЖДА ЧИПЕВА


Поредният кръг преговори между БДЖ и кредиторите по втория му облигационен заем завърши без резултат, научи "Капитал Daily". На срещата, проведена във вторник в Министерския съвет в присъствието и на вицепремиера Даниела Бобева, не е постигнато решение да се преструктурират задълженията на държавния холдинг. "Отсъстваха някои от кредиторите. Следващата среща е насрочена за идния понеделник. Дотогава облигационерите трябва да отговорят на последните предложения от страна на българското дружество", съобщи министърът на транспорта Данаил Папазов. Според източници на вестника позициите на двете страни все още не са много близки.

Дупка за 76 млн. лв.

Вторият облигационен заем беше взет през 2007 г. с основна цел погасяване на стари задължения. От четири години държавният превозвач изпитва сериозни затруднения с плащанията по него, като просрочията вече са 76 млн. лв. Затова и започнаха преговори за предоговаряне на заема. През май обаче кредиторите дадоха сигнал, че може да предприемат крайни мерки, за да си съберат дължимото, включително разпродажба на заложени активи - 25 дизелови мотриси и 3542 товарни вагона, в комбинация с искане за предсрочно погасяване на цялата сума. Окончателното решение за стартиране на тези стъпки обаче още не е взето -  продажбата на активи най-вероятно ще се проточи дълго във времето и е с неясен успех, а и все още не са изчерпани всички възможности за предоговорка.

Кой какво желае

Последното публично обявено предложение от страна на превозвача предвиждаше отписване на 30% от главницата по заема, която към момента е 85-86 млн. евро, като всичко ще бъде изплатено до 2020 г. Офертата обаче не беше много атрактивна за кредиторите, тъй като според изначалните условия на заема те трябваше да си получат всичко през 2017 г., и то в пълния му размер.

Транспортният министър обаче отказа да посочи какви са последните идеи за разсрочване на дълга, с аргумента за конфиденциалност, но допълни, че насрещната страна също има предложения. Тоест размяната на оферти ще продължи, като предстоящата смяна в изпълнителната власт може да доведе до допълнително проточване на целия процес.

Поредният кръг преговори между БДЖ и кредиторите по втория му облигационен заем завърши без резултат, научи "Капитал Daily". На срещата, проведена във вторник в Министерския съвет в присъствието и на вицепремиера Даниела Бобева, не е постигнато решение да се преструктурират задълженията на държавния холдинг. "Отсъстваха някои от кредиторите. Следващата среща е насрочена за идния понеделник. Дотогава облигационерите трябва да отговорят на последните предложения от страна на българското дружество", съобщи министърът на транспорта Данаил Папазов. Според източници на вестника позициите на двете страни все още не са много близки.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    dr_t avatar :-|
    dr_t

    Мда... На кредиторите ли им писна вече или нашите преговарящи са винаги зле подготвени?!?

  • 2
    izabell avatar :-|
    izabell

    Нещата с БДЖ се проточиха,а държавата не обещава желаните 30%,едва ли ще стане и при служебното правителство.

  • 3
    bvsc avatar :-|
    Да, ама не

    Да докараш национален превозвач с толкова дълга история до хронични загуби и такова състояние на материалните активи според мен е национално предателство. Въобще още колко тъпи политици ще се изредят на БДЖ, симулирайки дейност. Или има значително подобряване на услугата, съкращаване на хора, оптимизация на разходите, или БДЖ ще стане като някой влак в Индия, хората ще пътуват по покривите и в багажното

  • 4
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Аз пък не мога да си обясня кой е толкова тъп да купи облигации на хронично и постоянно губещо предприятие. Имаше статистики, че по време на стачките в БДЖ преди време всеки ден загубата е намалявала с по няколко хиляди лева.

  • 5
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#2] от "xalikarans":

    А защо държавата да ги обещава? Ако друго частно дружество си залага активите държавата ли му плаща дълговете? Аз не искам с моите данъци да се плащат дългове на юридически лица, макар и държавни! Да им разпродават вагоните, да отписват дългове или там каквото си искат да правят! Ако беше Недев в ръководството - бих приел такива ангажименти на държавата като инвестиция в бъдещето. За съжаление, той беше един от най-добрите кадри в държавно предприятие, но беше принуден от обстоятелствата да напусне.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK