Превозвачите ще обжалват забраната за движение на камиони
22 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Превозвачите ще обжалват забраната за движение на камиони

Превозвачите ще обжалват забраната за движение на камиони

Появиха се и отделни заявки за блокада на изходите на София в петък

Калина Горанова
5202 прочитания

© Мария Съботинова


Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътищата (АЕБТРИ) ще обжалва заповедта на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) от 22 юли, с която е разширена забраната за движение на камиони през летния сезон, съобщиха от организацията в сряда.

Според новите ограничения, наложени от АПИ, товарните превозни средства над 12 тона няма да могат да ползват автомагистралите и определени участъци от останалите пътища във времето между 18 и 21 часа в петък и между 14 и 20 часа в неделя. Заповедта важи до 15 септември. Такава забрана имаше и до момента, но тя се отнасяше за доста по-ограничени пътни участъци.

Аргументите на АПИ в полза на промяната са, че тя ще се повиши пътната безопасност предвид засиления трафик в активния туристически сезон. Основният проблем за превозвачите пък е, че заповедта въвежда ограничения за движението към граничните пунктове Калотина, Капитан Андреево и пътя Добрич – границата с Румъния.

Освен предстоящото й обжалване междувременно се появиха и заявки в от страна на превозвачи за блокада на изходите на столицата този петък.

Без много приказки Заповедта на АПИ от 22 юли на практика отменя предишната разпоредба за ограничение на движението на камионите от 12 март, която е била широко дискутирана между представителите на различни институции и превозвачи. "Безопасността на движението по пътищата винаги е била основен приоритет в дейността на АЕБТРИ. Независимо от това асоциацията ще обжалва заповедта на АПИ поради факта, че сформираната работна група не е заседавала и не е договаряла съдържанието й. За разлика от тази нова заповед текстът на предишната - от 12.03.2014 г., беше широко дискутиран и договорен в рамките на гореспоменатата работна група", се казва в съобщението на АЕБТРИ. Според асоциацията за въвеждането на всякакви допълнителни ограничения са необходими прецизни анализи с подробно разглеждане на всички произшествия, времето на настъпването им, участниците и причините, довели до тях. "Въвеждането на забрани не трябва да се извършва едностранно с механично изброяване на пътищата от най-висок клас, които имат достатъчно голям капацитет, за да поемат натоварения трафик", обобщават от АЕБТРИ.

Блокада или не Междувременно Красимир Лалов, член на управителния съвет на Национално сдружение на българските превозвачи, съобщи пред медиите, че изходите на София в петък следобед ще бъдат блокирани като знак на протест. От една от големите компании в сдружението коментираха пред "Капитал", че не са информирани за провеждането на тази крайна мярка. От други транспортни фирми обаче заявиха, че този развой на събитията е напълно възможен, ако заповедта не бъде отменена. Евентуалната блокада фигурира и в позицията на сдружението, изпратена до председателя на УС на АПИ инж. Стефан Чайков. "Да се издава нова заповед, при положение че през март месец, както е посочено и в поканата за участие, регламентацията трябваше да е дългосрочна, е израз не само на непоследователна политика, не само на подигравка с транспортния сектор и с правата на водачите на товарните превозни средства, но показва и явна зависимост".. От сдружението настояват и за отговори къде ще почиват екипажите, на какви изисквания отговарят местата за почивка и т.н.

Позицията продължава така: "Смятаме, че е крайно време да се реши този проблем и да престане да се преекспонира ситуацията. Защото, ако някои хора имат проблем с изпреварването на камионите, както пишеше в една от предните заповеди, с тяхната скорост, както пише сега, мислим, че е необходимо да си върнат свидетелствата за управление на моторно превозно средство или да изкарат курс, на който да научат как се извършват тези маневри. В цял свят максимално допустимата скорост на товарните автомобили е 90 км/ч и това не пречи на другите участници в движението. По логиката на мотивите на новата заповед трябва да забраним движението на всички моторни превозни средства със скорост под 90 км/ч, защото те създават предпоставка за пътнотранспортни произшествия и некомфортно пътуване на някои хора. Като целта е ограничаване в разликата между скоростите би следвало да бъде забранено и движението на автобусите, защото там рискът е още по-голям и общественият интерес е много по-значителен. Начинът на изпреварване е еднакъв и при товарните автомобили, и при автобусите. Питаме какви са тези бутафорни мотиви и на какви доказателства стъпва обосновката на въведените нови забрани."


1 коментар
  • 1
    aha avatar :-@
    aha

    Тези от АПИ са слънчасали! За какво въобще има магистрали, след като големи камиони не могат да се движат по тях? Камионите са пари, работа и отлепяне от корумпираното ни безвремие. Вместо това да осигурим на рабфака достъп до курортите... за да се плацикат в мутренските хотели...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK