С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 30 юли 2014, 19:16, 5093 прочитания

Превозвачите ще обжалват забраната за движение на камиони

Появиха се и отделни заявки за блокада на изходите на София в петък

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътищата (АЕБТРИ) ще обжалва заповедта на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) от 22 юли, с която е разширена забраната за движение на камиони през летния сезон, съобщиха от организацията в сряда.

Според новите ограничения, наложени от АПИ, товарните превозни средства над 12 тона няма да могат да ползват автомагистралите и определени участъци от останалите пътища във времето между 18 и 21 часа в петък и между 14 и 20 часа в неделя. Заповедта важи до 15 септември. Такава забрана имаше и до момента, но тя се отнасяше за доста по-ограничени пътни участъци.


Аргументите на АПИ в полза на промяната са, че тя ще се повиши пътната безопасност предвид засиления трафик в активния туристически сезон. Основният проблем за превозвачите пък е, че заповедта въвежда ограничения за движението към граничните пунктове Калотина, Капитан Андреево и пътя Добрич – границата с Румъния.

Освен предстоящото й обжалване междувременно се появиха и заявки в от страна на превозвачи за блокада на изходите на столицата този петък.

Без много приказки
Заповедта на АПИ от 22 юли на практика отменя предишната разпоредба за ограничение на движението на камионите от 12 март, която е била широко дискутирана между представителите на различни институции и превозвачи. "Безопасността на движението по пътищата винаги е била основен приоритет в дейността на АЕБТРИ. Независимо от това асоциацията ще обжалва заповедта на АПИ поради факта, че сформираната работна група не е заседавала и не е договаряла съдържанието й. За разлика от тази нова заповед текстът на предишната - от 12.03.2014 г., беше широко дискутиран и договорен в рамките на гореспоменатата работна група", се казва в съобщението на АЕБТРИ. Според асоциацията за въвеждането на всякакви допълнителни ограничения са необходими прецизни анализи с подробно разглеждане на всички произшествия, времето на настъпването им, участниците и причините, довели до тях. "Въвеждането на забрани не трябва да се извършва едностранно с механично изброяване на пътищата от най-висок клас, които имат достатъчно голям капацитет, за да поемат натоварения трафик", обобщават от АЕБТРИ.



Блокада или не
Междувременно Красимир Лалов, член на управителния съвет на Национално сдружение на българските превозвачи, съобщи пред медиите, че изходите на София в петък следобед ще бъдат блокирани като знак на протест. От една от големите компании в сдружението коментираха пред "Капитал", че не са информирани за провеждането на тази крайна мярка. От други транспортни фирми обаче заявиха, че този развой на събитията е напълно възможен, ако заповедта не бъде отменена.
Евентуалната блокада фигурира и в позицията на сдружението, изпратена до председателя на УС на АПИ инж. Стефан Чайков. "Да се издава нова заповед, при положение че през март месец, както е посочено и в поканата за участие, регламентацията трябваше да е дългосрочна, е израз не само на непоследователна политика, не само на подигравка с транспортния сектор и с правата на водачите на товарните превозни средства, но показва и явна зависимост".. От сдружението настояват и за отговори къде ще почиват екипажите, на какви изисквания отговарят местата за почивка и т.н.

Позицията продължава така: "Смятаме, че е крайно време да се реши този проблем и да престане да се преекспонира ситуацията. Защото, ако някои хора имат проблем с изпреварването на камионите, както пишеше в една от предните заповеди, с тяхната скорост, както пише сега, мислим, че е необходимо да си върнат свидетелствата за управление на моторно превозно средство или да изкарат курс, на който да научат как се извършват тези маневри. В цял свят максимално допустимата скорост на товарните автомобили е 90 км/ч и това не пречи на другите участници в движението. По логиката на мотивите на новата заповед трябва да забраним движението на всички моторни превозни средства със скорост под 90 км/ч, защото те създават предпоставка за пътнотранспортни произшествия и некомфортно пътуване на някои хора. Като целта е ограничаване в разликата между скоростите би следвало да бъде забранено и движението на автобусите, защото там рискът е още по-голям и общественият интерес е много по-значителен. Начинът на изпреварване е еднакъв и при товарните автомобили, и при автобусите. Питаме какви са тези бутафорни мотиви и на какви доказателства стъпва обосновката на въведените нови забрани."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кой ще превъоръжи пехотата 4 Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

20 сеп 2019, 1808 прочитания

Топ обявите за работа на Karieri.bg Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT, сектора, търговията, човешките ресурси

20 сеп 2019, 598 прочитания

24 часа 7 дни

20 сеп 2019, 7939 прочитания

20 сеп 2019, 4603 прочитания

20 сеп 2019, 2473 прочитания

20 сеп 2019, 1755 прочитания

20 сеп 2019, 1739 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Без актуализация на бюджета, засега

По-големият проблем е свързан с финансите на здравната каса според икономистите

Нови схеми, нови измамници

КФН публикува нов списък със сайтове, които предлагат сделки с ценни книжа и валути, без да имат лиценз

Печели ли се от имоти на борсата

Дружествата със специална инвестиционна цел са алтернатива на директната инвестиция, а и изискват по-малки суми

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

Ново място - Cafe 1920

Традиционната българска кухня с модерен прочит

Талантливият мистър Сант

Първа самостоятелна изложба за американския режисьор Гюс ван Сант