С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 30 юли 2014, 19:16, 5116 прочитания

Превозвачите ще обжалват забраната за движение на камиони

Появиха се и отделни заявки за блокада на изходите на София в петък

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътищата (АЕБТРИ) ще обжалва заповедта на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) от 22 юли, с която е разширена забраната за движение на камиони през летния сезон, съобщиха от организацията в сряда.

Според новите ограничения, наложени от АПИ, товарните превозни средства над 12 тона няма да могат да ползват автомагистралите и определени участъци от останалите пътища във времето между 18 и 21 часа в петък и между 14 и 20 часа в неделя. Заповедта важи до 15 септември. Такава забрана имаше и до момента, но тя се отнасяше за доста по-ограничени пътни участъци.


Аргументите на АПИ в полза на промяната са, че тя ще се повиши пътната безопасност предвид засиления трафик в активния туристически сезон. Основният проблем за превозвачите пък е, че заповедта въвежда ограничения за движението към граничните пунктове Калотина, Капитан Андреево и пътя Добрич – границата с Румъния.

Освен предстоящото й обжалване междувременно се появиха и заявки в от страна на превозвачи за блокада на изходите на столицата този петък.

Без много приказки
Заповедта на АПИ от 22 юли на практика отменя предишната разпоредба за ограничение на движението на камионите от 12 март, която е била широко дискутирана между представителите на различни институции и превозвачи. "Безопасността на движението по пътищата винаги е била основен приоритет в дейността на АЕБТРИ. Независимо от това асоциацията ще обжалва заповедта на АПИ поради факта, че сформираната работна група не е заседавала и не е договаряла съдържанието й. За разлика от тази нова заповед текстът на предишната - от 12.03.2014 г., беше широко дискутиран и договорен в рамките на гореспоменатата работна група", се казва в съобщението на АЕБТРИ. Според асоциацията за въвеждането на всякакви допълнителни ограничения са необходими прецизни анализи с подробно разглеждане на всички произшествия, времето на настъпването им, участниците и причините, довели до тях. "Въвеждането на забрани не трябва да се извършва едностранно с механично изброяване на пътищата от най-висок клас, които имат достатъчно голям капацитет, за да поемат натоварения трафик", обобщават от АЕБТРИ.



Блокада или не
Междувременно Красимир Лалов, член на управителния съвет на Национално сдружение на българските превозвачи, съобщи пред медиите, че изходите на София в петък следобед ще бъдат блокирани като знак на протест. От една от големите компании в сдружението коментираха пред "Капитал", че не са информирани за провеждането на тази крайна мярка. От други транспортни фирми обаче заявиха, че този развой на събитията е напълно възможен, ако заповедта не бъде отменена.
Евентуалната блокада фигурира и в позицията на сдружението, изпратена до председателя на УС на АПИ инж. Стефан Чайков. "Да се издава нова заповед, при положение че през март месец, както е посочено и в поканата за участие, регламентацията трябваше да е дългосрочна, е израз не само на непоследователна политика, не само на подигравка с транспортния сектор и с правата на водачите на товарните превозни средства, но показва и явна зависимост".. От сдружението настояват и за отговори къде ще почиват екипажите, на какви изисквания отговарят местата за почивка и т.н.

Позицията продължава така: "Смятаме, че е крайно време да се реши този проблем и да престане да се преекспонира ситуацията. Защото, ако някои хора имат проблем с изпреварването на камионите, както пишеше в една от предните заповеди, с тяхната скорост, както пише сега, мислим, че е необходимо да си върнат свидетелствата за управление на моторно превозно средство или да изкарат курс, на който да научат как се извършват тези маневри. В цял свят максимално допустимата скорост на товарните автомобили е 90 км/ч и това не пречи на другите участници в движението. По логиката на мотивите на новата заповед трябва да забраним движението на всички моторни превозни средства със скорост под 90 км/ч, защото те създават предпоставка за пътнотранспортни произшествия и некомфортно пътуване на някои хора. Като целта е ограничаване в разликата между скоростите би следвало да бъде забранено и движението на автобусите, защото там рискът е още по-голям и общественият интерес е много по-значителен. Начинът на изпреварване е еднакъв и при товарните автомобили, и при автобусите. Питаме какви са тези бутафорни мотиви и на какви доказателства стъпва обосновката на въведените нови забрани."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Управляващите се отблагодариха на Цацаров - номинираха го за председател КПКОНПИ 7 Управляващите се отблагодариха на Цацаров - номинираха го за председател КПКОНПИ

Очакваната номинация на досегашния главен прокурор допълва пъзела, нарушен с оставката на Пламен Георгиев

19 ное 2019, 1314 прочитания

Вечерни новини: Цацаров беше официално издигнат за шеф на КПКОНПИ, първият ден от болничните остава при работодателите Вечерни новини: Цацаров беше официално издигнат за шеф на КПКОНПИ, първият ден от болничните остава при работодателите

И още: Президентът не казва кога ще подпише указа за назначаване на главен прокурор, Турция заплаши с нова операция в Сирия

19 ное 2019, 974 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Без актуализация на бюджета, засега

По-големият проблем е свързан с финансите на здравната каса според икономистите

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Пресъхналият Перник

Приблизително 60 хил. души ще бъдат засегнати от бъдещия воден режим в област Перник

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10