С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 30 юли 2014, 19:16, 5034 прочитания

Превозвачите ще обжалват забраната за движение на камиони

Появиха се и отделни заявки за блокада на изходите на София в петък

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътищата (АЕБТРИ) ще обжалва заповедта на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) от 22 юли, с която е разширена забраната за движение на камиони през летния сезон, съобщиха от организацията в сряда.

Според новите ограничения, наложени от АПИ, товарните превозни средства над 12 тона няма да могат да ползват автомагистралите и определени участъци от останалите пътища във времето между 18 и 21 часа в петък и между 14 и 20 часа в неделя. Заповедта важи до 15 септември. Такава забрана имаше и до момента, но тя се отнасяше за доста по-ограничени пътни участъци.


Аргументите на АПИ в полза на промяната са, че тя ще се повиши пътната безопасност предвид засиления трафик в активния туристически сезон. Основният проблем за превозвачите пък е, че заповедта въвежда ограничения за движението към граничните пунктове Калотина, Капитан Андреево и пътя Добрич – границата с Румъния.

Освен предстоящото й обжалване междувременно се появиха и заявки в от страна на превозвачи за блокада на изходите на столицата този петък.

Без много приказки
Заповедта на АПИ от 22 юли на практика отменя предишната разпоредба за ограничение на движението на камионите от 12 март, която е била широко дискутирана между представителите на различни институции и превозвачи. "Безопасността на движението по пътищата винаги е била основен приоритет в дейността на АЕБТРИ. Независимо от това асоциацията ще обжалва заповедта на АПИ поради факта, че сформираната работна група не е заседавала и не е договаряла съдържанието й. За разлика от тази нова заповед текстът на предишната - от 12.03.2014 г., беше широко дискутиран и договорен в рамките на гореспоменатата работна група", се казва в съобщението на АЕБТРИ. Според асоциацията за въвеждането на всякакви допълнителни ограничения са необходими прецизни анализи с подробно разглеждане на всички произшествия, времето на настъпването им, участниците и причините, довели до тях. "Въвеждането на забрани не трябва да се извършва едностранно с механично изброяване на пътищата от най-висок клас, които имат достатъчно голям капацитет, за да поемат натоварения трафик", обобщават от АЕБТРИ.



Блокада или не
Междувременно Красимир Лалов, член на управителния съвет на Национално сдружение на българските превозвачи, съобщи пред медиите, че изходите на София в петък следобед ще бъдат блокирани като знак на протест. От една от големите компании в сдружението коментираха пред "Капитал", че не са информирани за провеждането на тази крайна мярка. От други транспортни фирми обаче заявиха, че този развой на събитията е напълно възможен, ако заповедта не бъде отменена.
Евентуалната блокада фигурира и в позицията на сдружението, изпратена до председателя на УС на АПИ инж. Стефан Чайков. "Да се издава нова заповед, при положение че през март месец, както е посочено и в поканата за участие, регламентацията трябваше да е дългосрочна, е израз не само на непоследователна политика, не само на подигравка с транспортния сектор и с правата на водачите на товарните превозни средства, но показва и явна зависимост".. От сдружението настояват и за отговори къде ще почиват екипажите, на какви изисквания отговарят местата за почивка и т.н.

Позицията продължава така: "Смятаме, че е крайно време да се реши този проблем и да престане да се преекспонира ситуацията. Защото, ако някои хора имат проблем с изпреварването на камионите, както пишеше в една от предните заповеди, с тяхната скорост, както пише сега, мислим, че е необходимо да си върнат свидетелствата за управление на моторно превозно средство или да изкарат курс, на който да научат как се извършват тези маневри. В цял свят максимално допустимата скорост на товарните автомобили е 90 км/ч и това не пречи на другите участници в движението. По логиката на мотивите на новата заповед трябва да забраним движението на всички моторни превозни средства със скорост под 90 км/ч, защото те създават предпоставка за пътнотранспортни произшествия и некомфортно пътуване на някои хора. Като целта е ограничаване в разликата между скоростите би следвало да бъде забранено и движението на автобусите, защото там рискът е още по-голям и общественият интерес е много по-значителен. Начинът на изпреварване е еднакъв и при товарните автомобили, и при автобусите. Питаме какви са тези бутафорни мотиви и на какви доказателства стъпва обосновката на въведените нови забрани."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: По-важното от уикенда и какво се очаква през новата седмица 2 Вечерни новини: По-важното от уикенда и какво се очаква през новата седмица

Корнелия Нинова се отказа от оставката си и остана начло на БСП, напрежението САЩ - Иран расте, протестите в Хонконг продължават

16 юни 2019, 1467 прочитания

Румен Гайтански-Вълка все пак се е върнал в почистването на София Румен Гайтански-Вълка все пак се е върнал в почистването на София

Общинската компания "Чистота-Искър" е превъзлагала почистването на три столични квартала чрез договори за наем на техника

16 юни 2019, 2766 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Без актуализация на бюджета, засега

По-големият проблем е свързан с финансите на здравната каса според икономистите

Ами ако утре и Amazon пусне пари?

Моделите на разплащане и средствата за това ще се променят и то благодарение на компании извън банковия сектор

Уверените стъпки на Zeazoo

От осем години Гергана Иванова и баща й Йордан Злогошки произвеждат обувки за босо ходене, а продажбите растат

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Sweet Dreams (Are Made Of This)

Ани Ленъкс изненада почитателите си с изложба-автопортрет

Маша Гесен, журналистка: "Политиката трябва да е визия, не компетентност"

"Фашизмът е мечтата по въображаемото минало. Това е основната му характеристика."