Търсят се строители на две отсечки от "Струма" за 350 млн. лв.

Обществените поръчки са за общо 36 км преди и след Кресненското дефиле

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Две обществени поръчки на обща стойност 350 млн. лв. без ДДС обяви в първия ден на август Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти" (НКСИП). И двете са за участъци от лот 3 на магистрала "Струма" (Благоевград – Сандански). Процедурите са за избор на изпълнители на пътните отсечки преди и след 15-километровия тунел през Кресненското дефиле. С тяхното обявяване от държавната компания се вместват в графика, очертан от Министерството на регионалното развитие, който предвиждаше двете обществени поръчки да бъдат пуснати до края на тази година. Все още няма яснота около бъдещето на тунела, срещу чието изпълнение имаше силна съпротива от страна на браншовите организации в строителството тази пролет. Магистралата се финансира от еврофондовете.

Двете отсечки със сигурност ще привлекат интерес, тъй като лот 3 на "Струма" е първи приоритет по програма "Транспорт" през новия програмен период (2014 - 2020). В същото време през последната година големите обществени поръчки с осигурено финансиране в пътния сектор се броят на пръсти.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

17 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    edin131 avatar :-|
    Nikoi
    • - 70
    • + 23

    брейй ,пак ще изхарчим 2-3 милиарда ,за да могат софианци да ходят на море в Гърция , досега правехме южната магистрала по посока Бургас пак по същата причина ,сега цялата държава ще насочи ресурса на юг ,останалите на север ,по скапаните пътища ,натоварени с десетки хиляди тирове Русе Велико Търново ,те не са важни , те ще чакат ,защото нямат значение нито за икономиката ,нито за почивката на софианци ,нито за почивките и курортите на администрацията .

    Нередност?
  • 2
    ceco avatar :-P
    Цецо
    • - 11
    • + 42

    До коментар [#1] от "tur671":

    Мрън, мрън. А малко да се пообразоваш преди следващото мрънкане може ли?

    Нередност?
  • 3
    dr_t avatar :-|
    dr_t
    • - 3
    • + 8

    Трябваше да има изискване и опита на тунелни шосейни пътища с голяма дължина... над 5км

    Нередност?
  • 4
    wds23355772 avatar :-|
    wds23355772
    • - 43
    • + 8

    Мдам. Важно е софиянци да ходят на море. Преди два дни изкараха карта с най-смъртоносните пътища в България. 2/3 бяха в Северна България. С парите за Струма можем да направим половината магистрали на север и да намалим избитите там в пъти. Но е важно да има магистрала до морето за софиянци. Дори и с цената на кръвта и живота на стотици хора на север.

    Нередност?
  • 5
    ventsy avatar :-|
    ventsy
    • + 52

    До коментар [#1] от "tur671":

    Ще изхарчим 2 - 3 милиарда, защото тази магистрала е приоритет на ЕС. А след като ЕС е готов да извади 80% от тези 2 - 3 милиарда, мисля има право да каже за какво да отидат те.

    Нередност?
  • 6
    alabalko avatar :-|
    alabalko
    • - 1
    • + 44

    До коментар [#1] от "tur671":

    пич, държавата ще даде 200-300 милиона лева, останалото идва от ЕС. И точно ЕС иска София да е свързана със Солун. Както иска Видин да бъде свързан с хубав път със София. На ЕС за нещастие не му пука София да е свързана с Варна с отделна магистрала, защото това си е вътрешен проблем на България. А този проблем се решава с 1,5млрд лева. Толкова колкото държавата би трябвало да извади за да покрие депозитите в КТБ, които фондът за гарантиране на депозитите не може да покрие.

    Нередност?
  • 7
    pdstudiobg avatar :-|
    BlueBoss
    • - 6
    • + 17

    До коментар [#1] от "tur671":

    Написали са ти причината съвсем ясно - не мрънкай, а наистина прочети малко. И за твое сведение - София е мястото, където живее почти една трета от населението на България, включително много селяци като теб. Така че - и те могат да почиват в Гърция. Ако ти не можеш - проблема си е твой!

    Нередност?
  • 8
    pdstudiobg avatar :-|
    BlueBoss
    • - 2
    • + 22

    До коментар [#4] от "wds23355772":

    Проблема с катастрофите не е следствие на пътищата, а на смотаните шофьори и липсата на действаща пътна полиция за да ги контролира. В Германия като имат аутобани от времето на Хитлер да не би да нямат катастрофи??? Просто имат полиция и като нарушаваш правилата - те наказват! Но винаги е по-лесно да обвиниш "Софиянците" за некадърноста си.....

    Нередност?
  • 9
    geordgeo avatar :-?
    geordgeo
    • + 26

    Крайно време е тази магистрала да бъде завършена, защото в посока Гърция има огромен трафик (от камиони), който не се състои само от софиянци, отиващи на море. И това трябваше да стане отдавна, заедно с магистрала Марица и отсечката от София до Калотина - трафикът в тези две посоки е основен за страната.

    И да, има нужда и от строителството на качествен път от Русе към Капитан Андреево, ама засега са само (празни) приказки...

    Нередност?
  • 10
    realismisthename avatar :-|
    realismisthename
    • + 8

    До коментар [#8] от "BlueBoss":

    Точно пътищата са проблема.
    Всичките рискови изпреварвания (хайде не всичките, но да кажем 85+%) са поради скапани пътища. Не може международен път през дефилета и хълмища, да е с 2 платна (по едно в посока).
    Както написаха по-горе, пътищата София - Кулата и София - Видин, са потресаващи. Кресненското дефиле е отврат, трябва да караш зад тирове с 50-60 км/ч, и хайде аз бърза работа никога нямам, паля си цигарката, слушам си музика и си се "дондуркам" с 60, но има хора с бърза работа, както и да такива със слаби нерви. Пътя София- Видин е 250 км, от който само 65 км има по две(три) ленти в посока, всичко друго е двулентов (по 1 лента в посока) път.

    Честно казано, всеки път като се връщам в БГ и съм принуден да карам по гореспоменатите пътища, се изумявам колко малко жертви има по ТЕЗИ пътища. Явно поне сме добри шофьори през деня (тук изключвам разните селяци, дето са се напили и решават да запалят астрата и да идат до съседното село в 2 през нощта).

    Ако и след тези редове, не си убеден, че пътищата са проблема - виж статистиката за жертвите по пътя София - Бургас, преди и след строежа на магистралата.

    Нередност?
Нов коментар