С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
17 4 авг 2014, 19:24, 6615 прочитания

Търсят се строители на две отсечки от "Струма" за 350 млн. лв.

Обществените поръчки са за общо 36 км преди и след Кресненското дефиле

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Две обществени поръчки на обща стойност 350 млн. лв. без ДДС обяви в първия ден на август Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти" (НКСИП). И двете са за участъци от лот 3 на магистрала "Струма" (Благоевград – Сандански). Процедурите са за избор на изпълнители на пътните отсечки преди и след 15-километровия тунел през Кресненското дефиле. С тяхното обявяване от държавната компания се вместват в графика, очертан от Министерството на регионалното развитие, който предвиждаше двете обществени поръчки да бъдат пуснати до края на тази година. Все още няма яснота около бъдещето на тунела, срещу чието изпълнение имаше силна съпротива от страна на браншовите организации в строителството тази пролет. Магистралата се финансира от еврофондовете.
Двете отсечки със сигурност ще привлекат интерес, тъй като лот 3 на "Струма" е първи приоритет по програма "Транспорт" през новия програмен период (2014 - 2020). В същото време през последната година големите обществени поръчки с осигурено финансиране в пътния сектор се броят на пръсти.

На два етапа
Обявените обществени поръчки са за лотове 3.1 (Благоевград – Крупник) и 3.3 (Кресна – Сандански) – виж картата. Първата отсечка включва и тунел с дължина от 2 км при село Железница, но неговото строителство ще бъде възложено отделно. Успоредно с процедурите за изпълнителите на двете пътни отсечки е обявена и такава за избор на консултант, който да придвижи подготвените проекти за подробни устройствени планове и парцеларни планове при отчуждаването на терени за трасето на целия лот 3 от "Струма". Индикативната стойност на тази поръчка е 290 хил. лв. без ДДС.


Трасето между Благоевград и Крупник е с обща дължина от 12.6 км и индикативна стойност за изпълнение 150 млн. лв. без ДДС. Срокът за подаване на документи за него е 10 октомври. За участъка между Кресна и Сандански той е 3 ноември. Трасето е с дължина от 23.6 км и прогнозна стойност от 200 млн. лв. И двете поръчки включват допроектиране и строителство, като от избрания изпълнител се очаква да подготви технически и работен проект и след одобрение от възложителя да ги изпълни в рамките на заявения бюджет.
Кандидатите ще се пресяват чрез двустепенни ограничени процедури. Те предвиждат предварителен подбор, след който към допуснатите да продължат компании и консорциуми се отправя покана за подаване на оферти. По сходен начин бе възложено и изпълнението на строящия се в момента лот 2 от "Струма", който се изпълнява от обединение между "Главболгарстрой", "Пътстрой 92" и итиалианската компания Impresa.
Според условията в тръжните процедури и двете отсечки трябва да бъдат завършени в рамките на 1280 дни (около 3.5 години) от подписването на договорите. Срокът за изпълнение не е част от критериите за оценка. Предложенията на поканените във втория етап кандидати ще се оценяват по метода "икономически най-изгодна оферта", като водещ критерий ще е цената със 75%, а тежестта на техническата оферта ще е 25%.

Висока летва
Заради мащаба на възлаганото строителство летвата към участниците в тръжните процедури е висока. Условията и по двете са идентични – кандидатите трябва да докажат наличие или достъп до финансов ресурс в размер на 20 млн. лв. Също така през последните пет години всеки от тях – самостоятелно или като участник в обединение, трябва да е завършил успешно строителство, реконструкция или рехабилитация на автомагистрали или пътища с обща дължина не по-малко от 20 км. Кръгът от потенциални участници се стеснява и от изискването в това число да влиза поне една нова магистрална отсечка с най-малко 10 км дължина и големи мостови съоръжения.
Също така, ако кандидатите са обединения от компании, след срока за подаване на заявления за участие в двете процедури не се допускат промени в състава на тези обединения. Така от НКСИП се подсигуряват срещу подмяна на част от изпълнителите на отсечките след спечелването на тръжните процедури, както това се случи при лот 4 на магистрала "Тракия", а преди седмици и при българските изпълнители на "Южен поток".


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Уикенд новини: Чумата влезе и в голяма свинеферма, внезапна смяна в ръководството на БЕХ Уикенд новини: Чумата влезе и в голяма свинеферма, внезапна смяна в ръководството на БЕХ

И още: Пореден удар по конкуренцията в тол-таксуването, Васил Грудев ще оглави фонд "Земеделие", и КНСБ повдигна темата за необлагаем минимум, Украйна е пред нова политическа революция

21 юли 2019, 1980 прочитания

Парите от емигранти и ЕС достигат 864 млн. евро към май Парите от емигранти и ЕС достигат 864 млн. евро към май

Чуждите инвестиции в България остават почти без промяна спрямо април

21 юли 2019, 1058 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Ахмед Доган и Емел Етем с кредитни карти от КТБ, без да ги декларират

Само 67 души имат кредитни карти от банката на Цветан Василев, а лимитът на почетния председател на ДПС е най-висок - 78 хил. евро

Държавата с най-отворените данни в света

Как България неволно настигна скандинавските страни по публичност на доходите

Дунав не ни вълнува

България не се възползва от реката и регионите там са сред най-бедните в цяла Европа

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

20 въпроса: Ясен Згуровски

"Вярвам, че не случайно съм артист и съм тук с мисия да правя хората щастливи"

Бързи, смели, бременни

За остарелите представи и новите проучвания, които доказват ползите от физическата активност и по време на беременността