С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 5 авг 2014, 17:00, 6059 прочитания

КЗК отмени поръчката за магистралата София-Калотина

Причината са дискриминационни условия в тръжната документация

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отмени обявената в края на май обществена поръчка за строителство на два участъка от магистралата София - Калотина. Становището на антимонополния орган е, че възложителят – Агенция "Пътна инфраструктура", е заложил в тръжната процедура дискриминационни и ограничаващи изисквания към кандидатите и тя трябва да бъде прекратена. Решението може да бъде обжалвано пред ВАС, но от пътната агенция не смятат да използват тази възможност. Ще бъде обявена нова обществена поръчка.
Процедурата за София - Калотина е спряна след жалба на "Ес Ей инвестмънт енд инжиниъринг" - консултантска компания, специализирана в инфраструктурните проекти и инвестициите. Пътната агенция ще трябва да плати на дружеството и 3200 лв. разноски по делото.

Мотивите
Жалбата на "Ес Ей инвестмънт енд инжиниъринг" е срещу обществената поръчка за строителство на 32 км от магистралата София - Калотина в часта между Софийския околовръстен път и пътен възел Храбърско. Трасето е предвидено за финансиране с пари по програма "Транспорт", а индикативната му стойност е 200 млн. лв.
Според консултантската компания на кандидатите в обществената поръчка се поставят дискриминационни условия, като например изискването да осигурят банкова гаранция в размер на 10% от стойността на договора с ДДС, ако ползват авансово плащане. От компанията са посочили, че не е ясно защо размерът на гаранцията се изчислява върху общата стойност с ДДС и защо формата на гаранцията е ограничена до банкова. КЗК приема, че това необосновано ограничава участието на лица в обществената поръчка. Определя като неясно и условието гаранцията да бъде издадена от банка с "добра репутация".
Като дискриминоционно КЗК посочва и изискването кандидатите да докажат определен обем завършени пътни обекти през последните години с носимоспособност "от 11.5 тона на ос, с габарит не по-малък от Г9". Според антимонополния орган това ограничава кръга участници в процедурата, тъй като трябва да докажат носимоспособност точно и единствено в размер на 11.5 тона на ос. Възражението на АПИ, че изискването има пояснителен характер, е отхвърлено от комисията.


Легализация в повече
За дискриминационна е определена и друга формулировка в обществената поръчка. Заложено е изискване водещият проектант по част "Геодезия", който ще работи по отсечката, да има призната и легализирана диплома по реда на Закона за висшето образование.
Според комисията не става ясно защо възложителят изисква конкретно за този специалист призната и легализирана диплома от чужд университет, докато за останалите ключови специалисти подобно изискване няма. Становището на комисията отново е, че това ограничава участието в тръжната процедура и би забавило събирането на документи.

По нови правила
Обществената поръчка за 32-километровата отсечка от София до Калотина тази пролет бе обявена за втори път. Първата се провали заради липса на финансиране. Сега отново не бе ясно как ще бъде подсигурена финансово заради ограничения ресурс по програма "Транспорт" и изискването на Европейската комисия приоритетно да бъде завършена магистрала "Струма". При обявяването на поръчката през май от АПИ уточниха, че са заложили условие договор с избрания изпълнител да бъде подписан само при осигурени средства.
Ако сега пътната агенция обяви нова тръжна процедура, тя ще се проведе по новите правила в Закона за обществените поръчки. Те изискват възложителят да предоставя много повече публична информация за избора на изпълнител и сключваните договори. Промените в закона са в сила от 1 юли, а дни по-рано от пътната агенция и от други ведомства обявиха накуп стотици обществени поръчки по стария ред.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

3 Сделка или не: Ангел Джамбазки е кандидатът на ВМРО за кмет на София

Евродепутатът може сериозно да размести резултатите за другите участници, интригата е дали има "политически бартер"

21 сеп 2019, 1355 прочитания

Кой ще превъоръжи пехотата 5 Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

20 сеп 2019, 3053 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
"Институтът за международни финанси": България на пътя за никъде

Страната рискува бюджетен дефицит от над 6% и ръст на публичния дълг до 30% от БВП

Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Тайният живот на "затворените" сметища

Градските депа за боклуци, които на документи са закрити, се ползват незаконно, което освен до пожари може да доведе до санкции от ЕС

Кино: "Далеч от брега"

Обикновеният човек срещу статуквото в новия филм на Костадин Бонев

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата