Финансови корекции от 24 млн. лв. заплашват оперативна програма "Транспорт"

Служебният транспортен министър представи заместниците си

Министър Николина Ангелкова със заместниците си Камен Спасов (вдясно) и Георги Тодоров
Министър Николина Ангелкова със заместниците си Камен Спасов (вдясно) и Георги Тодоров
Министър Николина Ангелкова със заместниците си Камен Спасов (вдясно) и Георги Тодоров    ©  Костадин Вардев
Министър Николина Ангелкова със заместниците си Камен Спасов (вдясно) и Георги Тодоров    ©  Костадин Вардев

Финансови корекции в размер на 24 млн. лв. могат да бъдат наложени по оперативна програма "Транспорт", заради пътни и жп проекти. Това съобщи служебният транспортен министър Николина Ангелкова при представянето на екипа си. Това е показал предварителен одитен доклад на Изпълнителна агенция "Одит на средствата от Европейския съюз", изпратен до министъра. По думите й дори да се наложи коригиране, няма риск въпросните пари да бъдат загубени, тъй като те остават в програмата, а корекциите могат да бъдат нанесени само по конкретни проекти и ще са за сметка на бенефициентите. Ангелкова обаче не съобщи кои са проектите, които не са оправдали всички средства за изпълнението си. До момента по програма "Транспорт" са наложени 5 финансови корекции за малко над 2.3 млн. лв.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    straw_ avatar :-?
    straw_sec
    • + 2

    Маркетингът ни учи, че нивото на услугите зависи от компетентността на служителите. След като корекцията в низходяща посока е заради неотговарящо на заложените първоначални параметри при отвършването по част от инфраструктурните проекти, то ни навежда на мисълта, че сме наистина в процес на усвояване на технологии. Т.е. компетентността като цяло, все още не е в достатъчен синхрон с останалата част от нивото на европейската пътна мрежа.

    "Железопътна инфраструктура" беше основно в ресора на войските на министерството на транспорта (ВМТ), но след разформироване на транспортни войски се получи вакуум и нараснаха инцидентите с кражби по контактната мрежа, както и изтичане на ресурса на някои железни пътища. В момента т.нар. цивилни специалисти също, както по-горе се срещат с проблема за кадрите - ограничителният ресурс при поддръжка, ремонт и строеж.

    Нередност?
  • 2
    straw_ avatar :-?
    straw_sec
    • + 2

    БДЖ, като релсов транспорт след 50-те години на XX век бавно, но сигурно загубва финансова ефективност; като възможен вариант за това да не тежи на държавният бюджет е привнасяне на ресурс от печелившите "товарни превози" към пътническите, но за това вече се изисква съвременен мениджмънт (като пак стигаме до проблема с кадрите). Вариант за разработване на този сектор беше замрелият проект по съвместна експлоатация и ноу-хау със Siemens.

    Анализът на текста ни насочва към мисълта, че ситуацията е насочена към консервативно (бавно, екстензивно) отношение към инфраструктурата и по-прецизно следване на правните текстове (насочване на средствата и осъвременяване само на основни транспортни артерии - част от европейски трактове).

    Нередност?
  • 3
    straw_ avatar :-?
    straw_sec
    • + 2

    Можем, но няма кой да ни каже - докато това мото е валидно за българската работа по транспортната инфраструктура, то ситуацията с "информационните магистрали" е на нужното равнище.

    В технологичният сектор (информационни технологии) положението е ...на световно ниво?! Веднъж поставен приоритетът върху електронните услуги, води до последователно инвестиране в инфраструктура и интелектуални продукти, които се надграждат последователно и самодопълват в сфера където стойностите "непълно", "некачествено", "нестандартно" не водят до работещо решение (фактическа цел). Всяка последваща инвестиция внася нова функционалност и качество в обслужването. Стандартите няма как да не се следват поради модулният принцип на изграждане и високата професионална компетентност на специалистите.

    Нередност?
  • 4
    korki avatar :-|
    Krasimir Koev
    • - 1
    • + 2

    толкова разбира от Е-Гов колкото аз от лесовъдство

    Нередност?
  • 5
    orangutan avatar :-|
    Веселин Петров

    <a href="http://www.ipa.government.bg/sites/default/files/razvitie_i_problemi_na_elektronnoto_upravlenie_v_blgariya.pdf" target="_blank">http://www.ipa.government.bg/sites/default/files/razvitie_i_problemi_na_elektronnoto_upravlenie_v_blgariya.pdf</a>

    Мерки за преодоляване на проблемите:
    Топъл въздух на входа ...

    Нередност?
  • 6
    orangutan avatar :-|
Нов коментар