Проектът за изграждането на магистралната отсечка София - Калотина се придвижи с крачка напред, след като Националният експертен съвет към Министерството на регионалното развитие (МРР) прие подробен устройствен план и парцеларен план на трасето. Той е за модернизация на 32 км от съществуващия път, която включва разширението му до размер на магистрала.
Процедури
По закон подробният устройствен план на отсечката трябва да бъде одобрен и от министъра на регионалното развитие и на инвестиционното проектиране Екатерина Захариева. На тази база може да започнат отчуждителни процедури за осигуряване на необходимите терени при изграждането на магистралата към сръбската граница.
Въпреки че отчуждителните дейности още не са минали, за строителството на 32-километровата отсечка от магистралата вече на два пъти беше обявена тръжна процедура. Първата беше през пролетта на 2013 г., но беше прекратена заради липса на средства. През май тази година Агенция "Пътна инфраструктура" обяви нова обществена поръчка. Тя обаче беше спряна от Комисията за защита на конкуренцията заради дискриминационни и ограничаващи изисквания към кандидатите, а председателят на пътната агенция Лазар Лазаров заяви, че след решението на комисията няма да пуска нова обществена поръчка.
И двете поръчки са за участъка между околовръстния път на София и пътен възел Храбърско. Отсечката е заложена за финансиране по оперативна програма "Транспорт" през новия програмен период (2014-2020), но за момента е ясно, че средствата по програмата едва ли ще стигнат за нея. Индикативната стойност на магистралата до Храбърско е 200 млн. лв.
За Маказа
Експертният съвет прие и изменение на подборния устройствен план и парцеларния план за изграждане на граничен пункт Маказа. Проектът предвижда изграждане на навес над съществуващите сгради, на ленти за тежкотоварен превоз и други обслужващи обекти. За строителството ще се кандидатства за финансиране от Програмата за трансгранично сътрудничество България – Гърция.
Според зам.-министъра на регионалното развитие Ангел Петров, който председателстваше заседанието на експертния съвет, реализацията на проекта ще позволи пускане на тежкотоварен трафик през ГКПП Маказа, което е от важно значение за търговските връзки с Гърция. Сега условията не позволяват преминаване на камиони с тегло над 3.5 тона.
Проектът за изграждането на магистралната отсечка София - Калотина се придвижи с крачка напред, след като Националният експертен съвет към Министерството на регионалното развитие (МРР) прие подробен устройствен план и парцеларен план на трасето. Той е за модернизация на 32 км от съществуващия път, която включва разширението му до размер на магистрала.
6 коментара
А с Хемус какво става?!
Реалния срок за Хемус е след 70-80 години...
До коментар [#1] от "exit13":
Нищо, какво да става. Варна се изолира като далечна провинция.
Както винаги София и останалата част!!
Южна България е вече нива над Северна! Всичко е по-развито! Скоро ще бъде изградена цялостна магистрала, свързваща Истанбул-София-Виена...., както и Солун-София!
Май за северозападнала България няма спасение! /въпреки надеждите за Дунав-мост 2/
До коментар [#5] от "naffoo":
има някакви наченки - направиха няколко околовръстни във Враца и Монтана, правят се отделни отсечки, и мисля че се действа по проекта Ботевград - Мездра. Да видим новия шеф на АПИ какви ще ги измъти.