С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
29 26 авг 2014, 18:35, 5459 прочитания

Работата по "Хемус" може да спре до края на годината заради липса на средства

В бюджета за 2014 г. не са предвидени целеви средства, а настоящото състояние на бюджета не позволява предоставяне на необходимия ресур

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Лазар Лазаров

Фотограф: Мария Съботинова
Работата по участъка от магистрала "Хемус" към село Белокопитово може да спре до края на годината, ако Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) не намери средства за разплащане на строителството. Това съобщи председателят на АПИ инж. Лазар Лазаров.

Той обясни това след среща между него, зам.-министъра на регионалното развитие Ангел Петров и Димо Димов, изпълнителен директор на фирмата, изпълнител на отсечката – шуменската "Автомагистрали Черно море". В срещата участва и вицепрезидентът на КНСБ Валентин Никифоров, след като седмици наред това лято служители на строителната компания излизаха на протест за неизплатени заплати.


Пари няма

Държавата не се е отказала от изграждането на магистрала "Хемус", но при положение че в бюджета за 2014 г. не са предвидени целеви средства, а и настоящото състояние на бюджета не позволява предоставяне на необходимия ресурс, единственият изход е временно спиране на строителните работи, посочи председателят на АПИ.

По думите му до момента от "Автомагистрали Черно море" са представили в пътната агенция три сертификата за извършените през годината строително-монтажни работи на отсечката от "Хемус". Те са за 8 млн. лв. и се търси възможност да бъдат разплатени.
По информация на шуменската компания задълженията на държавата към нея още към средата на юли са били около 14 млн. лв. В това число влизат и закъснели плащания по предишната отсечка от "Хемус" - между Шумен и с. Панайот Волово, чието строителство приключи миналото лято.

Трасето

Участъкът от "Хемус" след с. Панайот Волово е втори етап от трасето Шумен – Белокопитово и включва изграждане на 5 км магистрала плюс голям пътен възел, при който се пресичат три шосета. Стойността му е 65 млн. лв. с ДДС и по договор строителството трябва да приключи до пролетта на 2015 г. В сегашната ситуация обаче срокът няма как да бъде спазен. Заради спрелите плащания от държавата през последните месеци по отсечката почти не се работеше, макар и при проверка през април предишният регионален министър Десислава Терзиева да отчете, че строителството напредва и не може да се говори за замразяване на обекта.



На срещата сега от АПИ и "Автомагистрали Черно море" са се договорили и за съвместна среща с Министерството на финансите, на която отново да бъдат обсъдени възможностите за осигуряване на средства и продължаване на работата по обекта.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Край на дарителските сметки за операции в чужбина 2 Край на дарителските сметки за операции в чужбина

Деца и възрастни ще могат да се лекуват навсякъде по света със средства от НЗОК

24 авг 2019, 1954 прочитания

Fitch: Решението за ERM II за България се очаква към края на 2019 г. Fitch: Решението за ERM II за България се очаква към края на 2019 г.

Според агенцията страната може да използва еврото като национална валута най-рано през 2023 г.

24 авг 2019, 1831 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
ДПС кани Петър Чобанов в изборните си листи

Бившият финансов министър на кабинета "Орешарски" е явно по-близък с движението, отколкото с БСП

Опасно ядро около АЕЦ "Белене"

Интересът само от руска и китайска страна и липсата на сериозен частен инвеститор показва, че проектът за нова ядрена централа не е икономически изгоден

Пробуждането на къмпингите

Четири нови къмпинга се изграждат в Южна България

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Ново място: Клуб за естетическо възпитание на артиста (К.Е.В.А.)

Втори живот за знаковото място до НАТФИЗ

Should I Stay or Should I Go

Групата Hayes & Y за уроците, на които Великобритания ги научи