Южната дъга на София е най-натовареният второкласен път
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Южната дъга на София е най-натовареният второкласен път

Южната дъга на София е най-натовареният второкласен път

Система от 120 станции следи денонощно трафика по пътищата в страната

Радостина Маркова
11203 прочитания

© АПИ


Със среден трафик между 20 хил. и 35 хил. автомобила на денонощие Южната дъга на Софийския околовръстен път е най-натовареното второкласно шосе в България. Това показа системата за автоматизирано събиране на данни за преминаващи автомобили по второкласната и третокласната пътна мрежа, изградена от "Телелинк".

Проектът е на стойност 2.8 млн. лв. и е финансиран със средства от оперативна програма "Регионално развитие", със средства от която се рехабилитират отсечки втори и трети клас. Възложител е Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). Целта на проекта е чрез измерването на трафика да се докаже целесъобразността на извършените строителни работи по шосетата, както и необходимостта от нови инвестиции.

Системата

Стартът на проекта за автоматизирано преброяване на трафика бе обявен миналата есен след обществена поръчка на пътната агенция за избор на изпълнител. С него на практика ръчното броене беше заменено със 120 автоматични устройства в цялата страна, като целта бе да се осигури по-надеждна проследяемост на броя и вида на преминаващите превозни средства. Данните се събират денонощно, 365 дни в годината. От "Телелинк" обясниха, че технологията, по която работи автоматизираната система, включва камери, които разпознават преминаващите превозни средства и по софтуерен път определят направлението на движението им. Чрез индуктивни рамки в пътната настилка се определя вида превозно средство, като класификацията е в седем раздела - леки автомобили, лекотоварни и тежкотоварни коли, автобуси и т.н. От всички броячи на трафика 91 са монтирани на второкласни пътища и 29 - на третокласни. Основните показатели, които се следят са интензивността на движение и свързаните с него средна скорост и спестено време при пътуване. По тези индикатори се отчитат резултатите при обектите, финансирани със средства от европейските фондове, обясниха от пътната агенция.

При представянето на проекта миналата есен от АПИ просочиха, че система за автоматизирано следене на трафика се предвижда и за магистралите и деветте първокласни пътя в страната. Финансиране за подобен проект вероятно ще се търси по линия на бюджета и оперативна програма "Транспорт", от която се отпускат средства за изграждане на магистралната мрежа.

Най-натоварени

Данните на автоматизираната система показват, че най-натоварени сред пътищата втори клас са отсечките, които водят към големи гранични пунктове, както и към част от по-масовите курорти в страната. За Южната дъга на околовръстния път на София обяснението е, че поема едновременно и транзитен трафик от магистралите в направление изток-запад, и локален - от кварталите по витошката яка. Потокът е основно от леки и лекотоварни автомобили, докато тежкотоварните се насочват по северната дъга на София.

Силен трафик се отчита и по направлението Костинброд-Монтана (през Петроханския проход), където на денонощие минават между 15 хил. и 20 хил коли (виж картата). За същия период около 15 хил. автомобила преминават по пътя Пловдив-Граф Игнатиево, а по трасето Черноморец-Приморско  - между 10 хил. и 15 хил. автомобила.

Държавата се разплаща със строителя на "Хемус"

Шуменската компания "Автомагистрали Черно море" до 20 дни ще получи дължимите средства за участъка Шумен-Белокопитово от магистрала "Хемус". Това стана ясно след работна среща между министъра на регионалното развитие Екатерина Захариева, зам.-министъра на финансите Кирил Ананиев и председателя на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров. Неразплатените средства за магистралата за тази година са 8.5 млн. лв. Компанията е представила в пътната агенция три сертификата за извършено строителство, по които не е получила парите си. Средствата ще бъдат преведени след заседание на Министерски съвет, на което да бъде прието постановление за отпускането им.  "С тази стъпка отново даваме ясен знак, че нормализирането на взаимоотношенията на държавата с бизнеса е от първостепенно значение за възстановяване доверието в институциите", посочи след срещата вицепремиерът Екатерина Захариева. С целевото финансиране изпълнителят ще може да изплати заплатите на работниците на обекта, да покрие разходите си за суровини и да продължи работата по изграждането на инфраструктурния обект, обясниха от пътната агенция.Преди няколко дни от там бе съобщено, че строителството на магистралата към село Белокопитово може да бъде замразено до края на годината заради липса на средства.

Със среден трафик между 20 хил. и 35 хил. автомобила на денонощие Южната дъга на Софийския околовръстен път е най-натовареното второкласно шосе в България. Това показа системата за автоматизирано събиране на данни за преминаващи автомобили по второкласната и третокласната пътна мрежа, изградена от "Телелинк".

Проектът е на стойност 2.8 млн. лв. и е финансиран със средства от оперативна програма "Регионално развитие", със средства от която се рехабилитират отсечки втори и трети клас. Възложител е Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). Целта на проекта е чрез измерването на трафика да се докаже целесъобразността на извършените строителни работи по шосетата, както и необходимостта от нови инвестиции.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

9 коментара
  • 1
    matz avatar :-|
    matz

    Тунел под Петрохан би скъсил пътя към Дунав мост 2 с до 80 км.

  • 2
    tucker_case avatar :-P
    tucker case

    еднопосочен мост над черно море би дал възможност на комунистите да идат на поклонение...

  • 3
    dkolov avatar :-|
    dkolov

    Тунел под Петрохан би скъсил пътя към Дунав мост 2 с до 80 км.

    Струва ми се че твоето мнение има малка вероятност за достверност. Разстоянието от София До Берковица е 78 километра и май единствения начин този тунел да съкрати разстоянието е чрез телепортация.

    Все пак би могло да се съкрати разстоянието и мисля че беше планирано за тази година да се направи обход на Берковица. възможно е да не са стигнали пари, но по-реалистичната цифра е 8 километра.

    Иначе мисля че този тунел без добра координация със северните ни съседи общо взето е безмислен.

    Де да знам, някой ден и това може да се случи.

  • 4
    dkolov avatar :-|
    dkolov

    Все пак да добавя. Мисля че има много други начини дори и без тунел разстоянието да се съкрати. Например там където Бойко Борисов катастрофира преди години съвсем спокойно пътя може да се изправи с което мисля че ще се съкратят около два километра.

    Отделно има един завой на който волана свършва, а завоя не свършва. С това ще се спестят няколкостотин метра, но пък няма да качваш колата нависоко, а след това да слизаш. Има и други неща, ама гледам че сега след като направиха ремонт на пътя доста хора започнаха да го предпочитат.

    Мисля че по-важното за един път е по него да няма кратери, пък дали е къс или дълъг в края на краищата нали не мислиш да го ходиш пеш.

  • 5
    skch avatar :-|
    skch

    Тази статистика е доста тенденциозно представена (не че се учудвам де). Кога инсталираха системата, кога засякоха целогодишния трафик, че направиха и генералните изводи за натовареността на пътищата... Некоректно е отсечките по морето да се представят с резултатите си от летния сезон. Също така е интересно как така няма толкова трафик между Русе и Търново, а между Монтана и Оряхово има. Като се вземе предвид колко и как работи фериботът там, излиза, че Оряхово самостоятелно генерира повече трафик от половината областни центрове... Има нещо гнило тука

  • 6
    antonalex avatar :-|
    OMUNVINGE

    До коментар [#5] от "skch":

    Русе - Търново е първокласен път I-5 !

    "При представянето на проекта миналата есен от АПИ просочиха, че система за автоматизирано следене на трафика се предвижда и за магистралите и деветте първокласни пътя в страната."

  • diado_mraz_3

    А кой ще санкционира фирмата изпълнител Телелинк?
    Проекта трябваше да е завършен още март-април, а още не е съвсем готов! Затова се подписа анекс за по-голямо разширение и така, вместо прадва, свадба за изпълнителя!!!
    Нека ДНСК провери, колко от тези измервателни стойки имат разрешения за строеж и колко имат партиди и законно електроподаване.
    Не казвам, че прокта е лош и АПИ не са виновни, но Телелинк трябва да престанат с некоректното печелене на проекти и после да ги провлачва до безкрайност!
    И да попитаме собственика на Телелинк г-н Минчев, ще си върне ли кредите на КТБ, за да си вземат хората парите обратно и защо телевизията на жена му дава плацдарм на Болен Лидеров?

  • 8
    slon avatar :-P
    slon

    До коментар [#2] от "tucker case":

    Абе те нали си изкопаха една дупка преди време, там да се заврът, а ние ще вардим отвън да не дойде някой :D

  • 9
    aeropostale avatar :-|
    aeropostale

    А къде са данните от Асеновградско шосе?????

    'На следващо място бих посочил разширението на пътя Пловдив – Асеновград (обект „Път II-86 „Пловдив – Асеновград – Смолян”, участък от км 14+860 до км 25+150″). Този проект е включен като лот 15 в програма „Транзитни пътища V“ и е с обща дължина 10,290 км. Председателят на АПИ инж. Стефан Чайков обяви, че до края на септември е планирано да бъде обявена тръжна процедура за този обект. Проектът, изготвен от „Пътпроект”, предвижда изграждане на второ платно, рехабилитация на съществуващото, два нови възела – при летището и при с. Долни Воден. В настоящия момент натоварването на пътя е над допустимите норми – над 21 000 единици леки автомобила за 24 часа. По тази отсечка се осъществява комуникацията Пловдив -Асеновград – Смолян – КПП „Елидже“ на гръцката граница, както и връзките с летище Пловдив, курорта Пампорово, Бачковски манастир и големи промишлени и търговски предприятия.'


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK