С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
9 28 авг 2014, 16:47, 10798 прочитания

Южната дъга на София е най-натовареният второкласен път

Система от 120 станции следи денонощно трафика по пътищата в страната

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Със среден трафик между 20 хил. и 35 хил. автомобила на денонощие Южната дъга на Софийския околовръстен път е най-натовареното второкласно шосе в България. Това показа системата за автоматизирано събиране на данни за преминаващи автомобили по второкласната и третокласната пътна мрежа, изградена от "Телелинк".
Проектът е на стойност 2.8 млн. лв. и е финансиран със средства от оперативна програма "Регионално развитие", със средства от която се рехабилитират отсечки втори и трети клас. Възложител е Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). Целта на проекта е чрез измерването на трафика да се докаже целесъобразността на извършените строителни работи по шосетата, както и необходимостта от нови инвестиции.

Системата
Стартът на проекта за автоматизирано преброяване на трафика бе обявен миналата есен след обществена поръчка на пътната агенция за избор на изпълнител. С него на практика ръчното броене беше заменено със 120 автоматични устройства в цялата страна, като целта бе да се осигури по-надеждна проследяемост на броя и вида на преминаващите превозни средства. Данните се събират денонощно, 365 дни в годината.
От "Телелинк" обясниха, че технологията, по която работи автоматизираната система, включва камери, които разпознават преминаващите превозни средства и по софтуерен път определят направлението на движението им. Чрез индуктивни рамки в пътната настилка се определя вида превозно средство, като класификацията е в седем раздела - леки автомобили, лекотоварни и тежкотоварни коли, автобуси и т.н.
От всички броячи на трафика 91 са монтирани на второкласни пътища и 29 - на третокласни. Основните показатели, които се следят са интензивността на движение и свързаните с него средна скорост и спестено време при пътуване. По тези индикатори се отчитат резултатите при обектите, финансирани със средства от европейските фондове, обясниха от пътната агенция.
При представянето на проекта миналата есен от АПИ просочиха, че система за автоматизирано следене на трафика се предвижда и за магистралите и деветте първокласни пътя в страната. Финансиране за подобен проект вероятно ще се търси по линия на бюджета и оперативна програма "Транспорт", от която се отпускат средства за изграждане на магистралната мрежа.


Най-натоварени
Данните на автоматизираната система показват, че най-натоварени сред пътищата втори клас са отсечките, които водят към големи гранични пунктове, както и към част от по-масовите курорти в страната. За Южната дъга на околовръстния път на София обяснението е, че поема едновременно и транзитен трафик от магистралите в направление изток-запад, и локален - от кварталите по витошката яка. Потокът е основно от леки и лекотоварни автомобили, докато тежкотоварните се насочват по северната дъга на София.
Силен трафик се отчита и по направлението Костинброд-Монтана (през Петроханския проход), където на денонощие минават между 15 хил. и 20 хил коли (виж картата). За същия период около 15 хил. автомобила преминават по пътя Пловдив-Граф Игнатиево, а по трасето Черноморец-Приморско  - между 10 хил. и 15 хил. автомобила.

Държавата се разплаща със строителя на "Хемус"
Шуменската компания "Автомагистрали Черно море" до 20 дни ще получи дължимите средства за участъка Шумен-Белокопитово от магистрала "Хемус". Това стана ясно след работна среща между министъра на регионалното развитие Екатерина Захариева, зам.-министъра на финансите Кирил Ананиев и председателя на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров. Неразплатените средства за магистралата за тази година са 8.5 млн. лв. Компанията е представила в пътната агенция три сертификата за извършено строителство, по които не е получила парите си. Средствата ще бъдат преведени след заседание на Министерски съвет, на което да бъде прието постановление за отпускането им.  "С тази стъпка отново даваме ясен знак, че нормализирането на взаимоотношенията на държавата с бизнеса е от първостепенно значение за възстановяване доверието в институциите", посочи след срещата вицепремиерът Екатерина Захариева. С целевото финансиране изпълнителят ще може да изплати заплатите на работниците на обекта, да покрие разходите си за суровини и да продължи работата по изграждането на инфраструктурния обект, обясниха от пътната агенция.Преди няколко дни от там бе съобщено, че строителството на магистралата към село Белокопитово може да бъде замразено до края на годината заради липса на средства.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Край на дарителските сметки за операции в чужбина 2 Край на дарителските сметки за операции в чужбина

Деца и възрастни ще могат да се лекуват навсякъде по света със средства от НЗОК

24 авг 2019, 1976 прочитания

Fitch: Решението за ERM II за България се очаква към края на 2019 г. Fitch: Решението за ERM II за България се очаква към края на 2019 г.

Според агенцията страната може да използва еврото като национална валута най-рано през 2023 г.

24 авг 2019, 1836 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Чобанов смени "гражданска квота" на БСП с тази на ДПС

Сред водачите на листи са още бившият екоминистър Станислав Анастасов, доскорошният областен управител на Пловдив Венцислав Каймаканов и Александър Методиев, познат като Бат Сали

Новите от запаса

Как изглежда едномесечната подготовка за доброволния резерв на Българската армия отвътре

Летен лихвопад

Условията на банките стават все по-изгодни, а отпуснатите ипотеки и потребителски заеми продължават да растат.

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

През Пулия с колела

Нагоре-надолу из Южна Италия - маршрути, места, полезни съвети

Ново място: Клуб за естетическо възпитание на артиста (К.Е.В.А.)

Втори живот за знаковото място до НАТФИЗ