С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 28 авг 2014, 16:47, 10932 прочитания

Южната дъга на София е най-натовареният второкласен път

Система от 120 станции следи денонощно трафика по пътищата в страната

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Със среден трафик между 20 хил. и 35 хил. автомобила на денонощие Южната дъга на Софийския околовръстен път е най-натовареното второкласно шосе в България. Това показа системата за автоматизирано събиране на данни за преминаващи автомобили по второкласната и третокласната пътна мрежа, изградена от "Телелинк".
Проектът е на стойност 2.8 млн. лв. и е финансиран със средства от оперативна програма "Регионално развитие", със средства от която се рехабилитират отсечки втори и трети клас. Възложител е Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). Целта на проекта е чрез измерването на трафика да се докаже целесъобразността на извършените строителни работи по шосетата, както и необходимостта от нови инвестиции.

Системата
Стартът на проекта за автоматизирано преброяване на трафика бе обявен миналата есен след обществена поръчка на пътната агенция за избор на изпълнител. С него на практика ръчното броене беше заменено със 120 автоматични устройства в цялата страна, като целта бе да се осигури по-надеждна проследяемост на броя и вида на преминаващите превозни средства. Данните се събират денонощно, 365 дни в годината.
От "Телелинк" обясниха, че технологията, по която работи автоматизираната система, включва камери, които разпознават преминаващите превозни средства и по софтуерен път определят направлението на движението им. Чрез индуктивни рамки в пътната настилка се определя вида превозно средство, като класификацията е в седем раздела - леки автомобили, лекотоварни и тежкотоварни коли, автобуси и т.н.
От всички броячи на трафика 91 са монтирани на второкласни пътища и 29 - на третокласни. Основните показатели, които се следят са интензивността на движение и свързаните с него средна скорост и спестено време при пътуване. По тези индикатори се отчитат резултатите при обектите, финансирани със средства от европейските фондове, обясниха от пътната агенция.
При представянето на проекта миналата есен от АПИ просочиха, че система за автоматизирано следене на трафика се предвижда и за магистралите и деветте първокласни пътя в страната. Финансиране за подобен проект вероятно ще се търси по линия на бюджета и оперативна програма "Транспорт", от която се отпускат средства за изграждане на магистралната мрежа.


Най-натоварени
Данните на автоматизираната система показват, че най-натоварени сред пътищата втори клас са отсечките, които водят към големи гранични пунктове, както и към част от по-масовите курорти в страната. За Южната дъга на околовръстния път на София обяснението е, че поема едновременно и транзитен трафик от магистралите в направление изток-запад, и локален - от кварталите по витошката яка. Потокът е основно от леки и лекотоварни автомобили, докато тежкотоварните се насочват по северната дъга на София.
Силен трафик се отчита и по направлението Костинброд-Монтана (през Петроханския проход), където на денонощие минават между 15 хил. и 20 хил коли (виж картата). За същия период около 15 хил. автомобила преминават по пътя Пловдив-Граф Игнатиево, а по трасето Черноморец-Приморско  - между 10 хил. и 15 хил. автомобила.

Държавата се разплаща със строителя на "Хемус"
Шуменската компания "Автомагистрали Черно море" до 20 дни ще получи дължимите средства за участъка Шумен-Белокопитово от магистрала "Хемус". Това стана ясно след работна среща между министъра на регионалното развитие Екатерина Захариева, зам.-министъра на финансите Кирил Ананиев и председателя на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров. Неразплатените средства за магистралата за тази година са 8.5 млн. лв. Компанията е представила в пътната агенция три сертификата за извършено строителство, по които не е получила парите си. Средствата ще бъдат преведени след заседание на Министерски съвет, на което да бъде прието постановление за отпускането им.  "С тази стъпка отново даваме ясен знак, че нормализирането на взаимоотношенията на държавата с бизнеса е от първостепенно значение за възстановяване доверието в институциите", посочи след срещата вицепремиерът Екатерина Захариева. С целевото финансиране изпълнителят ще може да изплати заплатите на работниците на обекта, да покрие разходите си за суровини и да продължи работата по изграждането на инфраструктурния обект, обясниха от пътната агенция.Преди няколко дни от там бе съобщено, че строителството на магистралата към село Белокопитово може да бъде замразено до края на годината заради липса на средства.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Износът на стоки почти догони вноса, скандал с винетките в София Вечерни новини: Износът на стоки почти догони вноса, скандал с винетките в София

И още: Депутатите приеха туристически данък за нощувките в Airbnb; Китай затяга мерките в Хубей; Еврозоната не изключва фискални стимули за борба с икономическия спад

19 фев 2020, 759 прочитания

София бърза да усвои парите за ремонт на Борисовата градина, но няма ясна цел София бърза да усвои парите за ремонт на Борисовата градина, но няма ясна цел

Оказва се, че Столичната община е кандидатствала за евросредства за изпълнението му без съгласието на общинските съветници

19 фев 2020, 774 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Чобанов смени "гражданска квота" на БСП с тази на ДПС

Сред водачите на листи са още бившият екоминистър Станислав Анастасов, доскорошният областен управител на Пловдив Венцислав Каймаканов и Александър Методиев, познат като Бат Сали

Още от Капитал
Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10