Южната дъга на София е най-натовареният второкласен път
Система от 120 станции следи денонощно трафика по пътищата в страната
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Със среден трафик между 20 хил. и 35 хил. автомобила на денонощие Южната дъга на Софийския околовръстен път е най-натовареното второкласно шосе в България. Това показа системата за автоматизирано събиране на данни за преминаващи автомобили по второкласната и третокласната пътна мрежа, изградена от "Телелинк".
Проектът е на стойност 2.8 млн. лв. и е финансиран със средства от оперативна програма "Регионално развитие", със средства от която се рехабилитират отсечки втори и трети клас. Възложител е Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). Целта на проекта е чрез измерването на трафика да се докаже целесъобразността на извършените строителни работи по шосетата, както и необходимостта от нови инвестиции.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
9 коментара
Тунел под Петрохан би скъсил пътя към Дунав мост 2 с до 80 км.
еднопосочен мост над черно море би дал възможност на комунистите да идат на поклонение...
Тунел под Петрохан би скъсил пътя към Дунав мост 2 с до 80 км.
Струва ми се че твоето мнение има малка вероятност за достверност. Разстоянието от София До Берковица е 78 километра и май единствения начин този тунел да съкрати разстоянието е чрез телепортация.
Все пак би могло да се съкрати разстоянието и мисля че беше планирано за тази година да се направи обход на Берковица. възможно е да не са стигнали пари, но по-реалистичната цифра е 8 километра.
Иначе мисля че този тунел без добра координация със северните ни съседи общо взето е безмислен.
Де да знам, някой ден и това може да се случи.
Все пак да добавя. Мисля че има много други начини дори и без тунел разстоянието да се съкрати. Например там където Бойко Борисов катастрофира преди години съвсем спокойно пътя може да се изправи с което мисля че ще се съкратят около два километра.
Отделно има един завой на който волана свършва, а завоя не свършва. С това ще се спестят няколкостотин метра, но пък няма да качваш колата нависоко, а след това да слизаш. Има и други неща, ама гледам че сега след като направиха ремонт на пътя доста хора започнаха да го предпочитат.
Мисля че по-важното за един път е по него да няма кратери, пък дали е къс или дълъг в края на краищата нали не мислиш да го ходиш пеш.
Тази статистика е доста тенденциозно представена (не че се учудвам де). Кога инсталираха системата, кога засякоха целогодишния трафик, че направиха и генералните изводи за натовареността на пътищата... Некоректно е отсечките по морето да се представят с резултатите си от летния сезон. Също така е интересно как така няма толкова трафик между Русе и Търново, а между Монтана и Оряхово има. Като се вземе предвид колко и как работи фериботът там, излиза, че Оряхово самостоятелно генерира повече трафик от половината областни центрове... Има нещо гнило тука
До коментар [#5] от "skch":
Русе - Търново е първокласен път I-5 !
"При представянето на проекта миналата есен от АПИ просочиха, че система за автоматизирано следене на трафика се предвижда и за магистралите и деветте първокласни пътя в страната."
А кой ще санкционира фирмата изпълнител Телелинк?
Проекта трябваше да е завършен още март-април, а още не е съвсем готов! Затова се подписа анекс за по-голямо разширение и така, вместо прадва, свадба за изпълнителя!!!
Нека ДНСК провери, колко от тези измервателни стойки имат разрешения за строеж и колко имат партиди и законно електроподаване.
Не казвам, че прокта е лош и АПИ не са виновни, но Телелинк трябва да престанат с некоректното печелене на проекти и после да ги провлачва до безкрайност!
И да попитаме собственика на Телелинк г-н Минчев, ще си върне ли кредите на КТБ, за да си вземат хората парите обратно и защо телевизията на жена му дава плацдарм на Болен Лидеров?
До коментар [#2] от "tucker case":
Абе те нали си изкопаха една дупка преди време, там да се заврът, а ние ще вардим отвън да не дойде някой :D
А къде са данните от Асеновградско шосе?????
'На следващо място бих посочил разширението на пътя Пловдив – Асеновград (обект „Път II-86 „Пловдив – Асеновград – Смолян”, участък от км 14+860 до км 25+150″). Този проект е включен като лот 15 в програма „Транзитни пътища V“ и е с обща дължина 10,290 км. Председателят на АПИ инж. Стефан Чайков обяви, че до края на септември е планирано да бъде обявена тръжна процедура за този обект. Проектът, изготвен от „Пътпроект”, предвижда изграждане на второ платно, рехабилитация на съществуващото, два нови възела – при летището и при с. Долни Воден. В настоящия момент натоварването на пътя е над допустимите норми – над 21 000 единици леки автомобила за 24 часа. По тази отсечка се осъществява комуникацията Пловдив -Асеновград – Смолян – КПП „Елидже“ на гръцката граница, както и връзките с летище Пловдив, курорта Пампорово, Бачковски манастир и големи промишлени и търговски предприятия.'
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.