Пътят Видин-Ботевград ще се финансира по "Транзитни пътища VI"

   ©  ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА

Разширението на пътя Видин-Ботевград до скоростно шосе ще бъде заложено като основен приоритет по програма "Транзитни пътища VI", съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура". Програмата се финансира със средства от Европейската инвестиционна банка и републиканския бюджет. Ако всичко върви по план, реализацията на проекта ще може да започне още тази година.

Шосето е разделено на четири участъка: Видин – Монтана, Монтана – Враца, Враца – Мездра и Мездра - Ботевград. То е част от път Е79 и свързва пряко три европейски държави – Румъния, България и Гърция. С пускането в експлоатация на втория мост над Дунав при Видин - Калафат се увеличиха транзитните потоци в Северозападна България, като направлението се използва като най-кратък маршрут между Западна, Централна Европа и Бяло море, а също и като връзка на Европа с Азия.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • У Чен
    • - 29
    • + 3

    За тоя заспалия път пари има, а за Русе - Велико Търново няма?
    Толкова е натоварен, че карам със 120 и чопля семки, на 10 км я дойде някоя кола насреща, я не!
    Да не говорим, че като стигне до моста от другата страна на моста ги чака нищо!

    Нередност?
  • 2
    aly02306991 avatar :-|
    aly02306991
    • - 3
    • + 16

    Съдейки по коментара ти май по цял ден чоплиш семки...Скоро имаше едно преброяване на пътникопотока по отсечки в България и въпросната беше една от най натоварените.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 3
    dzhigarov avatar :-|
    Angel Dzhigarov
    • - 6
    • + 3

    Този проект е голяма глупост поради следните две причини:

    1) Много нисък трафик, необосноваващ инвестицията, дори тя да бъде с 80% еврофинансиране. Дори ако трафика нарастне със 100% вследствие на изграждането на пътя, инвестицията пак ще бъде необоснована. Нека "Капитал" се поразстърси и намери данни от АПИ за броя МПС на ден по това направление.

    2) Петрохан. Дори да съществува СП от Монтана до Ботевград, поне 50% от трафика ще минава по Петрохан, защото е с 40км (или над 30%) по-кратко.

    За мен би било много по-смислено тези пари да се вложат в други направления, или поне да се помисли за разширяване на пътя/тунел при Петрохан.

    Нередност?
  • Flogger
    • - 1
    • + 4

    Вторият по натоварване второкласен път, според системата за контрол на трафика, се оказа Костинброд - Монтана и съперничи на Околовръстното шосе на София. Нека да го видят в какво състояние е, особено южния участък до билото на Стара планина. За там са необходими инвестиции.

    Нередност?
  • 5
    dzhigarov avatar :-|
    Angel Dzhigarov
    • + 5

    До коментар [#4] от "Flogger":

    Така е, там инвестицията е доста по-смислена. Да не забравяме обаче, че има първокласни немагистрални пътища с по-голямо натоварване - Русе-Бяла, Бургас-Сл.Бряг, Пр. Републиката.

    Нередност?
  • 6
    ucs03374001 avatar :-|
    Flogger
    • + 2

    До коментар [#5] от "dzhigarov":
    Съгласен съм. Инвестицията в един много натоварен първокласен или второкласен път обаче не е съпоставима с магистралите, но пък дава алтернатива и облекчава общия трафик.

    Нередност?
  • 7
    risits avatar :-|
    ДСиБ
    • + 4

    това е добра новина, дано да тръгне и строежа на северната скоростна тангента в София за да има цялостна връзка от Видин до магистрала Струма

    Нередност?
  • 8
    antoni avatar :-|
    У Чен

    До коментар [#2] от "aly02306991":

    Дай дани от това преброяване или си пишем на изуст?

    Ето ти една статия за броя на катастрофите по пътя за който няма пари!
    И това е броя на катастрофите за една отсечка от 60км:
    "1 142 тежки катастрофи, 61 загинали и 301 тежко ранени на пътя-убиец Русе-Бяла в периода 2006-2013 г."

    http://frontalno.com/?p=569

    А въпросния път за Видин ти казах колко е натоварен! Единстевената проблемна отсечка по него е Ботевград-Мездра!

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал