Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Разширението на пътя Видин-Ботевград до скоростно шосе ще бъде заложено като основен приоритет по програма "Транзитни пътища VI", съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура". Програмата се финансира със средства от Европейската инвестиционна банка и републиканския бюджет. Ако всичко върви по план, реализацията на проекта ще може да започне още тази година.
Шосето е разделено на четири участъка: Видин – Монтана, Монтана – Враца, Враца – Мездра и Мездра - Ботевград. То е част от път Е79 и свързва пряко три европейски държави – Румъния, България и Гърция. С пускането в експлоатация на втория мост над Дунав при Видин - Калафат се увеличиха транзитните потоци в Северозападна България, като направлението се използва като най-кратък маршрут между Западна, Централна Европа и Бяло море, а също и като връзка на Европа с Азия.
По програма "Транзитни пътища VI" ще се съфинансират проекти по TEN-T мрежата (европейската транспорта мрежа), част от автомагистралния пръстен на България, които поради ограничения финансов ресурс на програма "Транспорт" през новия програмен период не могат да бъдат включени в нея. Други проекти по "Транзитни пътища VI" са магистралата "София – Калотина" и част от Околовръстния път на София. Всички трябваше да се строят още през предния програмен период, но заради липсата на финансиране бяха отложени.
8 коментара
За тоя заспалия път пари има, а за Русе - Велико Търново няма?
Толкова е натоварен, че карам със 120 и чопля семки, на 10 км я дойде някоя кола насреща, я не!
Да не говорим, че като стигне до моста от другата страна на моста ги чака нищо!
Съдейки по коментара ти май по цял ден чоплиш семки...Скоро имаше едно преброяване на пътникопотока по отсечки в България и въпросната беше една от най натоварените.
Публикувано през m.capital.bg
Този проект е голяма глупост поради следните две причини:
1) Много нисък трафик, необосноваващ инвестицията, дори тя да бъде с 80% еврофинансиране. Дори ако трафика нарастне със 100% вследствие на изграждането на пътя, инвестицията пак ще бъде необоснована. Нека "Капитал" се поразстърси и намери данни от АПИ за броя МПС на ден по това направление.
2) Петрохан. Дори да съществува СП от Монтана до Ботевград, поне 50% от трафика ще минава по Петрохан, защото е с 40км (или над 30%) по-кратко.
За мен би било много по-смислено тези пари да се вложат в други направления, или поне да се помисли за разширяване на пътя/тунел при Петрохан.
Вторият по натоварване второкласен път, според системата за контрол на трафика, се оказа Костинброд - Монтана и съперничи на Околовръстното шосе на София. Нека да го видят в какво състояние е, особено южния участък до билото на Стара планина. За там са необходими инвестиции.
До коментар [#4] от "Flogger":
Така е, там инвестицията е доста по-смислена. Да не забравяме обаче, че има първокласни немагистрални пътища с по-голямо натоварване - Русе-Бяла, Бургас-Сл.Бряг, Пр. Републиката.
До коментар [#5] от "dzhigarov":
Съгласен съм. Инвестицията в един много натоварен първокласен или второкласен път обаче не е съпоставима с магистралите, но пък дава алтернатива и облекчава общия трафик.
това е добра новина, дано да тръгне и строежа на северната скоростна тангента в София за да има цялостна връзка от Видин до магистрала Струма
До коментар [#2] от "aly02306991":
Дай дани от това преброяване или си пишем на изуст?
Ето ти една статия за броя на катастрофите по пътя за който няма пари!
И това е броя на катастрофите за една отсечка от 60км:
"1 142 тежки катастрофи, 61 загинали и 301 тежко ранени на пътя-убиец Русе-Бяла в периода 2006-2013 г."
http://frontalno.com/?p=569
А въпросния път за Видин ти казах колко е натоварен! Единстевената проблемна отсечка по него е Ботевград-Мездра!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.