Бизнес за моментална консумация
Продажбите на прясно изцедени сокове са в бума си, а очакванията са за още ръст


Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Какво е общото между телекомуникациите и продажбата на автоматични машини за фреш от портокал? Всъщност има общо - машината пуска sms на собственика си, когато портокалите й свършат, водата за миене намалее или просто механизмите засекат. Текстът на sms-а не е "Има опашка жадни жени, които не спират да ме докосват, а аз съм задръстен и само ръмжа". Но кодираното съобщение често означава точно това. Иначе двата бизнеса нямат никакви допирни точки. Което не пречи на Момчил Антонов, бивш служител в отдел "Радиооптимизация" в "Глобул", в момента да е собственик на "Цитрус вендинг" - фирма, която по думите му доста успешно продава вендинг автомати за фреш и сама оперира такива. Момчил работи в "Глобул" дълго, но през 2008 г. просто решава, че в дейността по поддържане на процесите между мобилния апарат и мрежата няма повече предизвикателство. Заминава за САЩ, две години по-късно се връща с малко пари и започва да внася италиански вендинг автомати за фреш заедно с приятеля си Теодор Иванов. За Теодор бизнесът с машините не е единствен (в момента той строи дървени къщи за частни клиенти). Но и двамата отбелязват, че от фрешовете се правят пари. Не много, но достатъчно, за да се нарече дейността бизнес.
Всъщност продажбите на прясно изцедени сокове в България в момента търпят истински бум, разказват участниците в този сектор. Най-често това са хора, които се занимават и с нещо друго (обикновено внос на плодове и зеленчуци). Търговците на дребно са най-разнообразни: вериги за хранителни стоки, малки магазини за цигари, кафе и захарни изделия, плод-зеленчуци, специализирани обекти за свежи храни и напитки. Общото между тях е, че всички регистрират голям ръст в продажбите на фреш и очакват още много от същото.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
4 коментара
Много актуална тема,а фреша е чуден особено през лятото.Дано измислят и ръчно задвижвани машинки за да можем да си ги носим на необитаеми острови;)
На достъпна за мен цена бих консумирал по-често. Иначе си предпочитам варианта - купи си плод и си го хапни веднага...
До коментар [#1] от "xalikarans": "Дано измислят и ръчно задвижвани машинки..."
Ми че то има от десетилетия. Наричат се ръчни сокоизстисквачки. Струват от 10 до 30 и няколко лева. Или ръчни цитрус преси - от 60 до няколкостотин лева.
Имахме такава като бях малък... преди повече от 30 години. Наше социалистическо производство - грозна, евтина и пластмасова, не можеше да събере голям грейпфрут ама то и без това нямаше грейпфрути по магазините. :) За портокали и мандарини по Нова година вършеше работа.
Е то остана ли некой заблуден да пие газирано вече:)?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.