Потоп отнесе част от новата линия Пловдив-Бургас
Наводненията унищожиха ремонтираната отсечка край гара Михайлово, не е ясно дали застраховката ще покрие щетите
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Докато все още не е ясно дали ще има финансови корекции по Оперативна програма "Транспорт" (ОПТ), както и дали всички проекти ще бъдат изпълнени в срок, част от вече направеното беше отнесено от дъждовете, месеци след откриването, което беше този април.
Снимки и видео, публикувани този уикенд, показаха как поройните дъждове са отнесли част от рехабилитираната ж.п. линия Пловдив - Бургас, край гара Михайлово. Информацията беше разпространена от служителя на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) Камен Петров, придружено с лаконичния коментар "Вече съм без работа" (в линка има видео). На снимките се вижда как насипите са напълно отнесени, а ж.п. линията виси във въздуха и е на вълни. Водата е ударила линията в събота сутринта, като се е разминала за минути с преминаващ по линията влак, пътуващ от Пловдив за Стара Загора и съответно - с по-голяма трагедия.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
18 коментара
Пак не се появават коментари.
Явно рехабилитацията е по стандарта, ама не БДС, ами ДПС. Едната линия стои, другата на 1 метър е пострадала от валежите, заедно с дренажната система.
Колкото повече чета и гледам, толкова повече се страхувам... за бъдещето и за това на нашите деца...
Не разбирам от строителство, но много ще се радвам, ако този път причините бъдат оповестени. Може и да не съм много умен, но бих се опитал да разбера.
До коментар [#1] от "today ;)":
Да, обаче изпълнителите не са виновни. Просто е валяло много. А старата линия отляво на снимката просто е прекалено издържлива.
До коментар [#4] от "nikidimi":
Явно големия дъжд е бил на 1 метър от старата линия :-) И наистина, изпълнителите на новата линия не са виновни, че старата е толкова издръжлива.
До коментар [#1] от "today ;)":
В текста пише, че едната линия (изглежда лявата на снимката) е вече възстановена.
Колко ли още истини ще "изплуват" покрай сполетелите ни напоследък пороища...???
Докато не почнат да бесят , част от крадците на ... обществени поръчки, чието НЕИЗПЪЛНЕНИЕ е практически тероризъм срещу мирно население... няма да се оправят нещата..
До коментар [#6] от "Payakoff":
Да, добре че обърна внимание, че и аз като today ;) се зачудих защо едната линия стои непокътната, а другата е толкова пострадала.
Обаче и нещо друго ми прави впечатление на снимката - ако се загледате и двете линии - вкл. все още повредената, изглеждат невредими по протежението си в дълбочина, дори и при положение, че се намират в нещо като дере назад в снимката, а увреденият участък, през който явно е минала водата е относително открит и по-равен, или поне така изглежда от онова, което се вижда.
От поредните злощастни наводнения в България ми правят впечатление непрекъснатите съобщения за ПРЕЛИВНАТА ВЪЛНА!
Тоест, от всичката вода, която се е изсипала най-голямата опасност и поражения навсякъде се свързват и прииняват от ПРИЛИВНИ ВЪЛНИ, които са с височина няколко метра! Добре де, но ние всички тук отлично знаем, че при постоянен, дори и много силен дъжд ако водата се оттича свободно без нищо да я задържа или възпрепяства ударни вълни не могат да се образуват, нали така? Ударна вълна става само там и тогава, когато имаме натрупване на по-голямо количество вода на определена височина и в един момент тази вода се отприщва - било от падането или срутването на подпорна стена и бент, било то от разни дървета, храсти и други подобни, които са играли ролята на преградна стена до натрупването на критичното количество вода, след което тя се отпушва и тръгва надолу, забирайки всичко по пътя си.
От което следва, че доброто управление на водните пътища и водоеми изисква не само много добре да се наблюдават и поддържат стените и преградите на водоемите, но и да се регулира и наблюдава постоянно и нивото на водата там и да се регулира и освобождава редовно и непрекъснато, ОСОБЕНО ПРИ ПРОГНОЗИ ЗА СИЛНИ ВАЛЕЖИ. И вторият момент е разбира се да се осигурява, разчиства, поддържа и наблюдава пътя на водата при по-големи дебити. За да не преминават през къщи и сгради, през населени места в опасни обеми и да причиняват щети и/или човешки жертви.
Аз съм лаик, но мисля, че това са сравнително прости за разбиране неща, които обаче когато не се спазват причиняват огромни щети и нещастие, както в България тази година.
Що се касае до разрушенията, вкл. на новите релси, явно че ще трябва сред новите критерии и изисквания да се въведат и такива за максимална защитеност и при подобни ситуации.
Отново - не съм специалист, но ако се е знаело, че пътят на водата при силни валежи е точно от там през линията, сигуно е можело да се предвиди и съответната защитеност и конструкция точно на този участък на тази линия, за да не бъде тя разрушена.
по тази линия стана и катастрофата през месец юли където загина машиниста на влака които уж бил виновен.сега кои е виновен.лесно е да обвините обикновен човек а сега виновен няма
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход