С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 9 сеп 2014, 18:15, 4168 прочитания

Държавата може да подпомогне БДЖ със 172 млн. лв.

Брюксел е дал разрешение за субсидирането на превозвача

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Европейската комисия смята за допустима държавната помощ за преструктуриране на БДЖ. Това се казва в специално писмо, изпратено от Главна дирекция "Конкуренция" до министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията, съобщават от министерството.

По време на предишното управление беше поискано от Брюксел позволение, да се отпуснат от държавния бюджет 172 млн. лв. на порции през следващите няколко години на БДЖ. Те ще послужат за погасяването на задълженията на компанията, които са към различни кредитори, но поради финансовите проблеми на компанията не се изплащат. 


"За нас подкрепата, която ни дава Европейската комисия, е много важна за подновяване на диалога с кредиторите на държавните железници. Предстои среща с кредиторите и облигационерите на компанията, за да обсъдим възможностите за разсрочване на задълженията", казва служебният министър Николина Ангелкова в съобщението на министерството. "Първата крачка вече е направена, тъй като с това писмо ЕК се произнася, че не се нарушава законодателството, свързано с конкуренцията, и държавната помощ за БДЖ може да бъде отпусната", продължава Ангелкова, която през миналата седмица е била в Брюксел, за да предостави допълнителни анализи и аргументи за ускоряване на процеса по нотификация. Или държавната компания за пореден път няма да се спасява сама от собствените си финансови проблеми.

И пак преговори
Общият размер на задълженията на БДЖ, просрочени и текущи, е около 600 млн. лв. Най-големият проблем на БДЖ с кредитори към момента е по втория облигационен заем, който беше взет през 2007 г. с основна цел погасяване на стари задължения. От четири години държавният превозвач изпитва сериозни затруднения с плащанията по него, като просрочията вече са 76 млн. лв. Преговорите по предоговарянето му не вървят с особен успех, като през май кредиторите дадоха сигнал, че може да предприемат крайни мерки, за да си съберат дължимото, включително разпродажба на заложени активи - 25 дизелови мотриси и 3542 товарни вагона, в комбинация с искане за предсрочно погасяване на цялата сума. Окончателното решение за стартиране на тези стъпки обаче още не е взето -  продажбата на активи най-вероятно ще се проточи дълго във времето и е с неясен успех, а и все още не са изчерпани всички възможности за предоговорка.

Оферта срещу оферта



Последното публично обявено предложение от страна на превозвача предвиждаше отписване на 30% от главницата по заема, която към момента е 85-86 млн. евро, като всичко ще бъде изплатено до 2020 г. Офертата обаче не беше много атрактивна за кредиторите, тъй като според изначалните условия на заема те трябваше да си получат всичко през 2017 г., и то в пълния му размер. Държавната помощ пък е от ключово значение, за да е сигурно, че при разсрочването парите ще бъдат платени.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Уикенд новини: България пита ОАЕ дали Божков е бил освободен; Трети ден спад на ръста на случаите от коронавирус в Китай 1 Уикенд новини: България пита ОАЕ дали Божков е бил освободен; Трети ден спад на ръста на случаите от коронавирус в Китай

И още: Слави Трифонов учреди нова партия; Ремонтът на "Витиня" струва 72 млн. лв.

16 фев 2020, 1221 прочитания

Седем оферти за първата детска градина в "Манастирски ливади-изток" 1 Седем оферти за първата детска градина в "Манастирски ливади-изток"

Обществената поръчка е на стойност 5.25 млн. лв., а в капиталовата програма на София за обекта са отпуснати 3 млн. лв.

15 фев 2020, 4048 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Коментари Daily - 9 септември

И Русия ще се самонакаже, ако затвори пространството си; Напразни очаквания; Москва се опитва да покаже на България, че има избор между агресията и международните правила

Още от Капитал
Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.,

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10