Магистрала "Марица" ще е готова през май догодина
До момента са изпълнени едва 50% от строителството в частта между Оризово и Димитровград
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Магистрала "Марица" може да бъде завършена през май 2015 г. Този нов срок постави министърът на регионалното развитие Екатерина Захариева след съвместна проверка на строителството с председателя на агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров. Към момента трасето на магистралата към ГКПП Капитан Андреево е завършено на 50% в частта между Оризово и Димитровград (лот 1) и на 80% между Димитровград и Харманли (лот 2). След поредното отлагане двете отсечки по график трябваше да бъдат готови до ноември тази година.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
24 коментара
отчуждителните процедури виновни :-) интересно - като махнем магистралния пръстен (проектиран преди 1989), за къде има готови проекти и на база на тях да се разположат във времеви график всички стъпки - отчуждения, търгове, изпълнение....?
бавно но сигурно ще бъдат завършени ,а особено ако дойде на власт ББ,апропо в Румъния ,въпреки милиардите не могат все още нищо да завършат от зададените лотове
Поне за юли 2015 да стане, та да поеме августовския поток на съседите. Неприлично дълго се бави тази магистрала. Никак не е добросъседско от наша страна да прекарваме целия трафик на Турция през някакви села и паланки, отделно че в градове като Пъровмай е ужасно.
Живи и здрави, догодина Хасково, Димитровград (това няма ли да прекръстят накрая?) и Харманли ще имат да черпят. Съседите също.
Нещо ми подсказва че пак ББ ще реже лентата :-)
Ако вземат и с Благоевград да ни зарадват ... Обещавам да ида поне два пъти в на обяд още с пускането!
Лека по лека БГ се смалява. Който прави бизнес добре разбира за какво говоря. Още комунистите твърдяха (правилно) че пътищата са като артерии за икономиката. Лошото е че по него време БГ беше с тежка атеросклероза, ако продължим сравнението. Трябваше да влезем в ЕС та да потръгне работата. Като си спомня колко се радвах на Костов за последния мост на Хемус ... Беше ужас, този 1 (един) километър отнемаше над 20 минути, особено с някой ТИР отпред. А сега минаваш за секунди и забравяш.
крайно време е да се построят започнатите магистрали, иначе държавата да съди изпълнителите за закъсненията...
До коментар [#1] от "kardinalat":
Никаква археология не е виновна, нито отчуждения. Един пловдивски олигарх и едновременно лице на БСП гепи с фирмата си аванса за изпълнението и повече не се вясна на обекта. Това е действителната причина.
"обаче имаха повече късмет в преговорите с пътната агенция и това лято получиха допълнително 16 млн. лв. без ДДС заради пропуски в проекта."
Това ако не е чувството за хумор на автора, не знам какво.
Естествено, не съм чел тръжната документация и договора, но по-големите и сложни проекти, понякога наистина се нуждаят от изменения и не е невъзможно, тези изменения да повлияят на цената. За срока е почти сигурно, че могат да повлияят, защото от момента на констатиране на проблема до проектното му решаване изтича време, което понякога влияе и на крайното време.
Но и по двата въроса за времето и парите, това трябва да бъде уговорено в договора или изпълнителя да е предвидил резерв в предложението си и за двата ресурса. Но има ли изпълнител, който при изменение в проекта, влияещо на изпълнението, да не го използва като повод, да си поиска нещо отгоре? Въпроса е риторичен:)
Така че, и изпълнителя и финансиращия орган, а най-добре това да е и част от договора, е редно да си оставят врата, за нормално решаване на подобни казуси.
Е, когато единия изпълнител "има късмет", а другия няма...аз поне няма какво да кажа, но подчертавам, това може да е малко доукрасено от автора, а действителността да е друга.
Иначе, независимо, че според Станишев и Ко асфалт не се яде :), и аз съм за бързо и по възможност по-качествено привеждане на инфраструктурата във вид, максимално близък до стандартите на ЕС.
До коментар [#6] от "cinik":
Такива са правилата в България :( Силно се съмнявам че догодина ще е готова магистралата. Тя сама няма да се направи, а парите вече са похарчени. Нови джипове, плащане на предишни борчове и подготовка на правилните хора на правилните места в администрацията, съда и правоохранителните / правораздавателните органи. До следващия строеж/далавера.
До коментар [#8] от "aha":
Самият матрял си го търси. Вместо Хасково, Димитровград, Свиленград, Симеоновград и така до Меричлери да се вдигнат на протест и да го замъкнат за яката, БСП ще събере пак 30% в този край и още 20% - ДПС.
Тая магистрала беше (и все още е) по-важна от "Тракия", щото е по едно от най-важните направления между Европа и Азия, ама пустото му ходене до морето от София надделя и парите приоритетно се похарчиха там. Е, не изключвам важността на Бъргас като пристанище и превоза на стоки оттам към вътрешността на страната, но Калотина - Кап. Андреево е в пъти по-натоварено направление и то целогодишно. За спасените човешки животи изобщо няма какво да се коментира...
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход