Магистрала "Марица" ще е готова през май догодина

До момента са изпълнени едва 50% от строителството в частта между Оризово и Димитровград

Лазар Лазаров и Екатерина Захариева при проверката на магистралата
Лазар Лазаров и Екатерина Захариева при проверката на магистралата
Лазар Лазаров и Екатерина Захариева при проверката на магистралата    ©  Капитал
Лазар Лазаров и Екатерина Захариева при проверката на магистралата    ©  Капитал

Магистрала "Марица" може да бъде завършена през май 2015 г. Този нов срок постави министърът на регионалното развитие Екатерина Захариева след съвместна проверка на строителството с председателя на агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров. Към момента трасето на магистралата към ГКПП Капитан Андреево е завършено на 50% в частта между Оризово и Димитровград (лот 1) и на 80% между Димитровград и Харманли (лот 2). След поредното отлагане двете отсечки по график трябваше да бъдат готови до ноември тази година.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
24 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat
    • - 8
    • + 7

    отчуждителните процедури виновни :-) интересно - като махнем магистралния пръстен (проектиран преди 1989), за къде има готови проекти и на база на тях да се разположат във времеви график всички стъпки - отчуждения, търгове, изпълнение....?

    Нередност?
  • 2
    edin131 avatar :-|
    Nikoi
    • - 9
    • + 20

    бавно но сигурно ще бъдат завършени ,а особено ако дойде на власт ББ,апропо в Румъния ,въпреки милиардите не могат все още нищо да завършат от зададените лотове

    Нередност?
  • 3
    misho73 avatar :-|
    misho73
    • - 3
    • + 68

    Поне за юли 2015 да стане, та да поеме августовския поток на съседите. Неприлично дълго се бави тази магистрала. Никак не е добросъседско от наша страна да прекарваме целия трафик на Турция през някакви села и паланки, отделно че в градове като Пъровмай е ужасно.

    Живи и здрави, догодина Хасково, Димитровград (това няма ли да прекръстят накрая?) и Харманли ще имат да черпят. Съседите също.

    Нещо ми подсказва че пак ББ ще реже лентата :-)

    Нередност?
  • 4
    misho73 avatar :-|
    misho73
    • + 63

    Ако вземат и с Благоевград да ни зарадват ... Обещавам да ида поне два пъти в на обяд още с пускането!
    Лека по лека БГ се смалява. Който прави бизнес добре разбира за какво говоря. Още комунистите твърдяха (правилно) че пътищата са като артерии за икономиката. Лошото е че по него време БГ беше с тежка атеросклероза, ако продължим сравнението. Трябваше да влезем в ЕС та да потръгне работата. Като си спомня колко се радвах на Костов за последния мост на Хемус ... Беше ужас, този 1 (един) километър отнемаше над 20 минути, особено с някой ТИР отпред. А сега минаваш за секунди и забравяш.

    Нередност?
  • 5
    dr_t avatar :-|
    dr_t
    • + 19

    крайно време е да се построят започнатите магистрали, иначе държавата да съди изпълнителите за закъсненията...

    Нередност?
  • 6
    cinik avatar :-|
    cinik
    • + 49

    До коментар [#1] от "kardinalat":

    Никаква археология не е виновна, нито отчуждения. Един пловдивски олигарх и едновременно лице на БСП гепи с фирмата си аванса за изпълнението и повече не се вясна на обекта. Това е действителната причина.

    Нередност?
  • 7
    tsvetko_51 avatar :-|
    tsvetko_51
    • + 9

    "обаче имаха повече късмет в преговорите с пътната агенция и това лято получиха допълнително 16 млн. лв. без ДДС заради пропуски в проекта."

    Това ако не е чувството за хумор на автора, не знам какво.
    Естествено, не съм чел тръжната документация и договора, но по-големите и сложни проекти, понякога наистина се нуждаят от изменения и не е невъзможно, тези изменения да повлияят на цената. За срока е почти сигурно, че могат да повлияят, защото от момента на констатиране на проблема до проектното му решаване изтича време, което понякога влияе и на крайното време.
    Но и по двата въроса за времето и парите, това трябва да бъде уговорено в договора или изпълнителя да е предвидил резерв в предложението си и за двата ресурса. Но има ли изпълнител, който при изменение в проекта, влияещо на изпълнението, да не го използва като повод, да си поиска нещо отгоре? Въпроса е риторичен:)
    Така че, и изпълнителя и финансиращия орган, а най-добре това да е и част от договора, е редно да си оставят врата, за нормално решаване на подобни казуси.
    Е, когато единия изпълнител "има късмет", а другия няма...аз поне няма какво да кажа, но подчертавам, това може да е малко доукрасено от автора, а действителността да е друга.
    Иначе, независимо, че според Станишев и Ко асфалт не се яде :), и аз съм за бързо и по възможност по-качествено привеждане на инфраструктурата във вид, максимално близък до стандартите на ЕС.

    Нередност?
  • 8
    aha avatar :-|
    aha
    • - 1
    • + 9

    До коментар [#6] от "cinik":

    Такива са правилата в България :( Силно се съмнявам че догодина ще е готова магистралата. Тя сама няма да се направи, а парите вече са похарчени. Нови джипове, плащане на предишни борчове и подготовка на правилните хора на правилните места в администрацията, съда и правоохранителните / правораздавателните органи. До следващия строеж/далавера.

    Нередност?
  • 9
    cinik avatar :-|
    cinik
    • + 25

    До коментар [#8] от "aha":

    Самият матрял си го търси. Вместо Хасково, Димитровград, Свиленград, Симеоновград и така до Меричлери да се вдигнат на протест и да го замъкнат за яката, БСП ще събере пак 30% в този край и още 20% - ДПС.

    Нередност?
  • 10
    g.e.m. avatar :-?
    ГЕМ
    • - 2
    • + 17

    Тая магистрала беше (и все още е) по-важна от "Тракия", щото е по едно от най-важните направления между Европа и Азия, ама пустото му ходене до морето от София надделя и парите приоритетно се похарчиха там. Е, не изключвам важността на Бъргас като пристанище и превоза на стоки оттам към вътрешността на страната, но Калотина - Кап. Андреево е в пъти по-натоварено направление и то целогодишно. За спасените човешки животи изобщо няма какво да се коментира...

    Нередност?
Нов коментар