С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
7 30 сеп 2014, 22:59, 4888 прочитания

Гръцкият строител продължава да не работи по магистрала "Струма"

Ако "Актор"не се мобилизира до средата на октомври, държавата ще търси нов изпълнител

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
След като през август заплаши гръцката компания "Актор" с прекратяване на договора за строителство на магистрала "Струма" между Сандански и ГКПП Кулата (лот 4), сега министърът на регионалното развитие Екатерина Захариева постави ново условие. Тя поиска до петък да получи актуализиран график за работата по отсечката, а до средата на октомври дружеството да покаже мобилизация. В противен случай договорът на "Актор" няма да бъде удължен.

Изявлението на Захариева дойде след проверка на работата по два участъка от магистралата - лот 4 и лот 2 (Дупница - Благоевград). В нея участваха също министърът на транспорта Николина Ангелкова и председателят на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров. При обиколката стана ясно, че се налага удължаване на срока и по лот 2 от магистралата, но там причина са проточилите се археологически разкопки по трасето.


Санкции и заплахи

Според Екатерина Захариева строителството на "Струма" между Сандански и гръцката граница може да приключи до четири месеца при добра организация на работа. Тя обаче отбеляза сериозно изоставане на участъка, тъй като повече от година по него почти не е работено.

"На последната среща от "Актор" изявиха желание да подновят работа, но днешната инспекция не показва такава воля", категорична беше Захариева.



Към момента на гръцката компания са начислени неустойки в размер на 1 млн. лева. От пътната агенция са отхвърлили и финансовите претенции на дружеството за компенсация от 35.1 млн. лв. заради пропуски в проекта. Екатерина Захариева посочи, че може да се допусне само удължаване на срока при форсмажорни обстоятелства.

"Строителите на лот 4 на магистрала "Струма" имаха много претенции към държавата", заяви тя, като изброи липсата на инертни материали и отчуждителните процедури.

По думите на министъра осигуряването на инертни материали е ангажимент на изпълнителя, а обжалването на отчуждителните процедури вече е приключило и е било свързано с изместване на съоръжения, а не с основното трасе на пътя.

През пролетта "Актор" вече получи допълнителни 5.5 млн. лв. за изместване на газопровод. Договорът на гръцката компания за 15-километровия участък от "Струма" е за 55.98 млн. лв. без ДДС.
Въпреки заявките, че ще поднови работа, изпълняваната от нея отсечка продължава да изостава. Срокът на два пъти бе удължаван и според сегашния график изтича в средата на октомври. Проверка в края на лятото обаче показа, че изпълнението на строителните работи е едва 55% - основно изкопи и насипи, а най-скъпите работи по асфалтирането предстоят. Заради риска за отсечката преди няколко седмици от министерството дори са провели неформални разговори с големи строителни компании дали и при какви условия биха я довършили, ако договорът с "Актор" бъде прекратен.

Проточилите се разкопки

Проверката на ресорните министри показа, че за участъка от "Струма" между Дупница и Благоевград (лот 2) не се налага оскъпяване заради работата на археолозите. Разкопките обаче се проточиха, вероятно ще продължат догодина и ще са причина за удължаване на срока. Причината са откритите в много участъци ценни находки, които трябва да бъдат запазени. Към момента срокът за завършване на "Струма" до Благоевград е краят на март догодина, но по неофициална информация най-вероятно строителите ще поискат удължаване до есента. Изпълнител на тази отсечка е консорциум "Струма лот 2", в който влизат "ГБС-Инфраструктурно строителство", "Пътстрой 92" и италианската Impresa. Лот 2 от магистралата е с дължина 37.5 км и по думите на Екатерина Захариева е едно от най-сложните трасета с много естакади и два тунела с дължина съответно 360 метра и 380 метра. По всички съоръжения се работи.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

3 Сделка или не: Ангел Джамбазки е кандидатът на ВМРО за кмет на София

Евродепутатът може сериозно да размести резултатите за другите участници, интригата е дали има "политически бартер"

21 сеп 2019, 1476 прочитания

Кой ще превъоръжи пехотата 5 Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

20 сеп 2019, 3133 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Новата методология на НСИ вдигна БВП за 2013 г. с над 2 млрд. лв.

След ревизията брутният вътрешен продукт надхвърля 80 млрд. лв. през 2013 г.

Константинос Милонас: Съкровищата на България са данъците и IT талантите

Изпълнителният директор на клъстера на Adecco Group за Гърция и България пред "Капитал"

Тайната държавна сграда

Холдингът на икономическото министерство ДКК е купил право на строеж в свързаното дружество "София тех парк" срещу 22 млн. лв.

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

20 въпроса: Магдалена Малеева

Със същия устрем, ентусиазъм и дисциплина, с които печели титли в тениса, Малеева развива и всички проекти, с които се захваща

Ново място - Cafe 1920

Традиционната българска кухня с модерен прочит