С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
11 1 окт 2014, 18:24, 4550 прочитания

Търгът за дострояването на Западната дъга тръгва за трети път

Строежът за над 90 млн. лв. трябва да приключи до края на 2015 г., за да не загубим еврофинансирането

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Дължината на участъка е 5.52 км, а цената му е близо 93 млн. лв. без ДДС.
Агенция "Пътна инфраструктура" прави трети опит да избере строител на отсечката от Западната дъга от р. Какач до връзката със Северната тангента след с. Мрамор. Прогнозната цена на около 6-километровия участък е 92.7 млн. лева, а срокът за изпълнение е съкратен на 10 месеца. Причината е, че обектът се финансира по оперативна програма "Транспорт 2007 – 2013 г.", по която парите не могат да се усвояват след края на 2015 г.

Първите два търга за втората част от Западната дъга се провалиха заради жалби на кандидати, а Комисията за защита на конкуренцията потвърди, че в процедурите има нарушения. Шефът на пътната агенция Лазар Лазров коментира пред "Капитал", че всички недостатъци са отстранени и се надява търгът да приключи с избран изпълнител през декември или януари следващата година.


Условията

Отсечката е продължение на строящия се участък от Западната дъга, който започва от магистрала "Люлин" и завършва малко след р. Какач. Още на първия километър е предвидена естакада, под която минават съществуващите жп линии и бъдещия бул. "Стефансон". Продължението на Западната дъга ще пресича бул. "Ломско шосе", пътя за с. Мрамор и ще се свърже с бъдещата Северна тангента (ако бъде изградена, защото се бави заради отчуждения). Дължината на участъка е 5.52 км, а максималната скорост на движение ще е 80 км/ч.

Условията към кандидатите са да имат достъп до собствен финансов ресурс от 10 млн. лева, с които да се обезпечат необходимите строителни материали и заплащането на служителите. При подписване на договора е предвиден аванс от 2% от сумата. Участниците трябва да докажат опит за последните 5 години, самостоятелно или като участник в обединение, с успешното строителство или ремонт на път с дължина не по-малко от 5.5 км и габарит 26.5 м. Има изисквания за броя и вида на необходимите строителни машини.



Безкраен строеж

Първата част на Западната дъга се строи от 2012 г. и все още не е завършена, а закъснението към момента е над 2 месеца. Тя се изпълнява от обединение "Трейс СОП" с водещ партньор "Трейс груп холд". Първият търг за продължението на Западната дъга бе отменен, след като до отваряне на ценовата оферта беше допуснато само "Трейс груп холд".

Трикилометровата отсечка, по чието продължение има няколко сложни пътни възела, поскъпна непредвидено с 12 млн. лева в средата на годината. Първоначалната цена беше почти 40 млн. лв. без ДДС. Оскъпяването беше оправдано с непълен проект, в който липсвали шумозаглушителни елементи, не са били предвидени преместването и удължаването на ВиК мрежата под пътя.

В условията на новия търг е посочено, че цената по договор е окончателна и не може да се променя освен в случаите, предвидени в Закона за обществените поръчки.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

София купува 52 нови електроавтобуса и 5 дизелови втора ръка 3 София купува 52 нови електроавтобуса и 5 дизелови втора ръка

Това лято общински транспортни дружества обявиха търгове за 200 млн. лв., но без осигурено финансиране

14 сеп 2019, 2204 прочитания

Силвия Великова е върната в ефира на БНР, случаят стигна до Брюксел 8 Силвия Великова е върната в ефира на БНР, случаят стигна до Брюксел

Борисов не можел да схване "кой го прави", а по думите му кафявият сайт ПИК бил като другите медии

13 сеп 2019, 14589 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Дефицитът е достигнал 1.3 млрд. лв. в края на август

Събираемостта на ДДС изостава с близо 700 млн. лв.

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София планира да вложи 400 млн. лв.

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Ковачки цапа, всички му плащат

Горенето на отпадъци става с разрешението на държавните институции въпреки съмненията за спазване на еконормите

Понижена или повишена е България в новата Еврокомисия

Мария Габриел ще отговаря за обширен ресор с огромен бюджет, но с малка политическа тежест

Разходка в Прага

Бира, трева и музеи. Из града, който "те сграбчва за реверите и не те пуска да си отидеш"

Книга: Иън Макюън - "Машини като мен"

Най-новият роман на популярния британски писател