Агенция "Пътна инфраструктура" прави трети опит да избере строител на отсечката от Западната дъга от р. Какач до връзката със Северната тангента след с. Мрамор. Прогнозната цена на около 6-километровия участък е 92.7 млн. лева, а срокът за изпълнение е съкратен на 10 месеца. Причината е, че обектът се финансира по оперативна програма "Транспорт 2007 – 2013 г.", по която парите не могат да се усвояват след края на 2015 г.
Първите два търга за втората част от Западната дъга се провалиха заради жалби на кандидати, а Комисията за защита на конкуренцията потвърди, че в процедурите има нарушения. Шефът на пътната агенция Лазар Лазров коментира пред "Капитал", че всички недостатъци са отстранени и се надява търгът да приключи с избран изпълнител през декември или януари следващата година.
Условията
Отсечката е продължение на строящия се участък от Западната дъга, който започва от магистрала "Люлин" и завършва малко след р. Какач. Още на първия километър е предвидена естакада, под която минават съществуващите жп линии и бъдещия бул. "Стефансон". Продължението на Западната дъга ще пресича бул. "Ломско шосе", пътя за с. Мрамор и ще се свърже с бъдещата Северна тангента (ако бъде изградена, защото се бави заради отчуждения). Дължината на участъка е 5.52 км, а максималната скорост на движение ще е 80 км/ч.
Условията към кандидатите са да имат достъп до собствен финансов ресурс от 10 млн. лева, с които да се обезпечат необходимите строителни материали и заплащането на служителите. При подписване на договора е предвиден аванс от 2% от сумата. Участниците трябва да докажат опит за последните 5 години, самостоятелно или като участник в обединение, с успешното строителство или ремонт на път с дължина не по-малко от 5.5 км и габарит 26.5 м. Има изисквания за броя и вида на необходимите строителни машини.
Безкраен строеж
Първата част на Западната дъга се строи от 2012 г. и все още не е завършена, а закъснението към момента е над 2 месеца. Тя се изпълнява от обединение "Трейс СОП" с водещ партньор "Трейс груп холд". Първият търг за продължението на Западната дъга бе отменен, след като до отваряне на ценовата оферта беше допуснато само "Трейс груп холд".
Трикилометровата отсечка, по чието продължение има няколко сложни пътни възела, поскъпна непредвидено с 12 млн. лева в средата на годината. Първоначалната цена беше почти 40 млн. лв. без ДДС. Оскъпяването беше оправдано с непълен проект, в който липсвали шумозаглушителни елементи, не са били предвидени преместването и удължаването на ВиК мрежата под пътя.
В условията на новия търг е посочено, че цената по договор е окончателна и не може да се променя освен в случаите, предвидени в Закона за обществените поръчки.
Агенция "Пътна инфраструктура" прави трети опит да избере строител на отсечката от Западната дъга от р. Какач до връзката със Северната тангента след с. Мрамор. Прогнозната цена на около 6-километровия участък е 92.7 млн. лева, а срокът за изпълнение е съкратен на 10 месеца. Причината е, че обектът се финансира по оперативна програма "Транспорт 2007 – 2013 г.", по която парите не могат да се усвояват след края на 2015 г.
11 коментара
Лазар Лазаров! С какъв акъл Близнашки назначи секретарка на Борисов за шеф на пътната агенция!?
Няма да доживеем свестни пътища да обхождат София още 20-тина годинки поне - много крадене, много далавери... Аман!
"Трикилометровата отсечка, по чието продължение има няколко сложни пътни възела, поскъпна непредвидено с 12 млн. лева в средата на годината. Първоначалната цена беше почти 40 млн. лв. без ДДС."
"В условията на новия търг е посочено, че цената по договор е окончателна и не може да се променя освен в случаите, предвидени в Закона за обществените поръчки."
Е няма ли кой да се обърне внимание на прокуратурата, че се случват такива неща?
Понеже живея точно зад северната дъга на околовръстното, колкото по-бързо го построят, толкова по-бързо ще се облекчи живота на много хора.
А, дано....
"Сложни пътни възли..."...по нашенските "магистрали"....Ебааа му мамата! Ми то тогава в Германия и Холандия как викат на техните пътни възли, дето са на по 3 нива минимум и с участието и на кораби, и на влакове? Море как ме сърбат вече неудържимо ръцете да взема една неокастрена гьостерица и да мааам наред - де що има гърбина. Дееба и народа, дееба...
До коментар [#2] от "Жорко":
Ако изберете Миков, Местан или Бареков е сигурно. Ако обаче гласувате за простия пожарникар е почти сигурно че пътища ще има, проверено и доказано. Не че искам да агитирам за него, но неговото се вижда. Станишев не е направил метър тротоар.
До коментар [#5] от "Атлантик":
Много сте прав, аз се присъединявам към вас в маането с гьостерицата. Щото един мост да трябва да се построи, ще го наречем сложно пътно съоръжение. То магистрала "Тракия" в равно поле не можахме 40 години да построим, та к'во остава в пресечена местност... Мъка, мъка...
До коментар [#6] от "dragozow":
Абе Бойко трябваше да завърши първо магистрала "Марица" и да започне поне строителството на участъка от София до Калотина, щото е път от изключително национално и най-вече международно значение, който е натоварен целогодишно. А той заложи на популизма и направи "Тракия", да да ходят софиянци на море... два месеца в годината... Аре нема нужда от хвалби и препоръки...
До коментар [#8] от "Жорко":
Да де, но поне една е направил. За софийското околовръстно е много по-трудно, защото има много на брой малки терени за отчуждаване. Определено ни трябва магистрала до Варна и Гърция. Тъпото в цялата работа е че от европейските фондове дават пари и ние не можем да ги усвоим. На запад от нас бившите републики от СИВ си направиха пътища и само ние не можем.
"На запад от нас бившите републики от СИВ си направиха пътища и само ние не можем."
Можем, ама нарочно не се прави, защото възможностите за злоупотреба са много големи и човек трудно устоява на изкушенията. А един път посегнеш ли, спиране няма, особено когато няма почти никакъв контрол, а хванатите в нарушение не биват наказани по никакъв начин...