Новите правила за паркиране в София
Зелената зона се разширява, облекчава се режима за живеещите в платените зони, въвежда се 10-минутно безплатно паркиране
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Най-рано след месец безплатното паркиране около Националния стадион "Васил Левски" ще остане в историята. Това е една от промените, предвидени в нова наредба на Столична община, одобрена от комисията по финанси в сряда и предвидена за гласуване на сесия на общинския съвет на 23 октомври. Става въпрос за наредбата, която въвежда понятието "жълта зона" и притесни столичани с текста, че части от нея също могат да бъдат платени.
Всъщност платени и с непроменени цени на престоя остават само синята и зелената зона, а жълта зона ще се води останалата част на София, където паркирането е безплатно. По думите на общинския съветник от ГЕРБ и един от авторите на наредбата Зафир Зарков идеята е в бъдеще местата за паркиране в жълта зона да бъдат ясно обозначени и да може да се паркира само там, а не безразборно и навсякъде, както е в момента.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
73 коментара
С постоянен адрес в Стара Загора , но живея в София от 10 години. Млад човек съм, шофьор съм от 5-6 години и ставам на маймуна, защото не мога да си закупя стикер за паркиране, а платения паркинг ми е твърде скъпа опция за сега. Ако наистина ще мога да си закупя стикер срещу регистрацията ми за временен адрес и да ползвам паркомясто като нормален човек ще съм много щастлив !
До коментар [#1] от "thirstymind":
Сменете си постоянния адрес от Ст.Загора на София... 10 години... това си е преселване.
Това с 10 минутния безплатен престой е добра идея. Ина мен ми се е случвало работата ми, която имам да я свърша, като времетраене да е толкова и пускам цял смс...
Разширяването на зоната на час по лъжичка е изцяло в ущърб на следващия по ред квартал, който ще граничи с новите очертания. Разширението трябваше да стане ударно до околовръстното.
В долната част на "Лозенец" ръждясват по улиците поне 500 трошки на трупчета. В момента, в който там стане зелена зона, същите ще бъдат преко нощ издърпани, бутани, тези без колелета - носени на ръце от тумби по 8 мъжаги и крайният резултат ще бъде, че "Иван Вазов" и горната част на района ще станат новите автоморги на София. Впрочем, то целият град е замязал на автоморга и с това е световно известен, но в "Иван Вазов" и горния "Лозенец" положението ще стане "байгън".
До коментар [#1] от "thirstymind":
“и да ползвам паркомясто като нормален човек ще съм много щастлив !”
Ще ползвате паркомясто ако си намерите свободно такова!
Вие и досега с договор за наем сте могли да си платите стикер за паркиране по местоживеене!
Платеното паркиране в София е пълна п@люция!
За съжаление местното население стана малцинство и затова проблемът ескалира, а придошлите не разбират, как така не могат да паркират по местоживеене. Личното ми мнение ече, ако за паркиране по местоживеене трябва да има платен данък на МПС в София, както и удостоверение за платени местни данъци и такси в столицата...
Това си е живо безумие, като се има предвид, че няма почти никакви паркинги. Ограничението от 4 часа на практика прави незъзможно, човек, който работи в или около центъра на София, да отиде на работа с кола, а все пак градският транспорт далеч не е перфектен (имам предвид редовност и хигиена например!). Не съм против синята и зелената зона, но трябва и малко да се мисли, особено що се отнася до ограничението за 4-часов престой в зелената зона.
До коментар [#4] от "cinik":
От друга страна, това местене на етапи, излиза все по-скъпо на собственика, а "мазето на колела" все повече се отдалечава и става все по-неудобно... Така де, тези 8 човека дето носят трошката на ръце, надали го правят безплатно. А и сам казваш постоянно, че ако някой политик се заеме, ще го намрази електората, а ако не се заеме другата половина от електората го мрази, та ето ти перфектно решение. Тихо и кротко, трошките се изнасят (и половината електорат е доволен), а другата половина е щастлива, че трошката "е наблизо в съседния квартал".
До коментар [#7] от "gost22":
Tи сигурно си помисли, че си написал нещо много иронично, но истината е, че "политическите решения" се вземат по напълно същата мисловна пътека. 5 бракми пред блок, 1 собственик и 3 човека домочадие, станаха 20 гласа. Какво да направим, за да им се харесаме? Първо, ще разрешим трошката да отлежава 5 години, второ, ще удължим максимално процедурата по раздигане или ще я направим неработеща на цената на елементарно нежелание на собственика да съдейства, трето -....
"идеята е в бъдеще местата за паркиране в жълта зона да бъдат ясно обозначени и да може да се паркира само там, а не безразборно и навсякъде, както е в момента." - това трябва да се приеме със закон за цялата страна. Трябва да е разрешено паркирането само на обозначени паркоместа. Всяко паркомясто да си има номер и да се знае колко паркоместа има във всеки град и община. И когато броя на колите надвиши паркоместата да се мисли за мерки като платено паркиране и т.н....
До коментар [#6] от "Станислав":
В центъра се е напълнило с частни паркинги, които хем са по-евтини от синята зона, хем нямат ограничения за време.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.