С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
14 2 ное 2014, 16:14, 9706 прочитания

София отново търси проектант за трамвая "Младост" - "Дружба"

Следващата година са планирани ремонтите на шест основни трамвайни линии

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Столична община отново търси проектант за новата трамвайна линия, която да свърже кварталите "Младост" и "Дружба", става ясно от регистъра на Агенцията за обществени поръчки. Първата поръчка от май тази година е отменена след жалби. Трасето с дължина 4.4 км е предвидено в общия устройствен план на София и в случая ще осигурява алтернативна връзка на кв. "Дружба" с метростанция 18 в "Младост 1".

В обхвата на поръчката са включени изработване на технически и инвестиционни проекти както за новата трамвайна линия, така и за рехабилитацията на 10-километровия трамваен път по бул. "Цар Борис III" (от Княжево до Съдебната палата), трамвайната линия по бул. "Ал. Стамболийски" и по улица "Каменоделска". Прогнозната стойност на поръчката е близо 485 хиляди лева. Тя се финансира от "Техническа помощ" на оперативна програма "Регионално развитие".


Недоволни от поръчката

Поръчката отново не предвижда обществено обсъждане на проекта, възразиха от Гражданска инициатива за обществен релсов транспорт след публикуване на обявлението. От сдружението посочват в своя позиция, че по същия начин без консултации с гражданите общината реши да измести трасето на трамвай 18 през Борисовата градина, което доведе до граждански протести през миналата година.

Според организацията най-притеснителното е, че проектът предвижда подмяна на линиите по "Цар Борис III" (линията на трамвай №5). Вместо 1009 мм междурелсие е предвидено 1435 мм. Всички трамваи в София с изключение на 20, 22 и 23 са с тясно междурелсие, а подмяната означава значителна инвестиция. Подмяната най-вероятно е свързана с плановете на Столична община да направи първия зелен килим по трамвайните линии около Руски паметник.



Готови за новия програмен период

Едва след изготвяне на техническите и инвестиционните проекти ще имаме представа за цената на новия трамваен път и ремонтите на останалите линии, коментира пред "Капитал Daily" зам.-кметът по транспорта Любомир Христов. Точните стойности пък ще станат известни след избора на изпълнител, добави той. Ремонтът на релсите по бул. "България" (4.7 км двоен коловоз) е прогнозиран за 12 млн. лева, но след обществената поръчка е постигната цена от 8 млн. лева, посочи Христов.

За трамвая от "Младост" до "Дружба" ще се търси финансиране от новите оперативни програми, каза столичният зам.-кмет. Линията е част от втората фаза на проекта за интегриран градски транспорт в София. С парите от ЕК за първата фаза на проекта – 100 млн. лв., бяха закупени нови автобуси, тролеи и трамваи, финансира се информационната система за контрол на трафика и др. Първата фаза предвижда и строеж на трамвайна линия от Дървеница до Семинарията (трамвай 18) за 20 млн. лева, но изпълнението не може да започне заради жалби в съда на регулационния план на трамвая. Идеята за железния път, част от който минава през парка на Борисовата градина, предизвика съпротива на жители от района и на граждански сдружения.

Паралелно с новата трамвайна линия София ще продължи и изграждането на булевардната връзка между "Младост" и "Дружба". В края на миналата година беше открита новата отсечка между бул. "Копенхаген" и "Цариградско шосе", а следващата година пътят ще продължи към бул. "Ал. Малинов", обясни Любомир Христов.

Трамваите стават приоритет през 2015 г.

Освен нов трамвай от "Дружба" до "Младост" София планира през следващата година ремонти на трамвайните линии по бул. "Дондуков", бул. "Витоша" (до Южния парк), по бул. "Джеймс Баучер" и ул. "Козлодуй". Те ще се финансират със средства на общината. "Парите са осигурени, текат обществени поръчки за избор на изпълнител. Надяваме се да приключат до пролетта на следващата година и да започнем работа", каза Любомир Христов. Той поясни, че развитието на трамвайния транспорт става приоритет на общината през следващата година заедно с най-големия инфраструктурен проект - третия лъч на метрото, който ще свързва "Ботевградско шосе" с "Овча купел".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Уикенд новини: Мощен тайфун опустоши Япония, Турция засилва офанзивата срещу кюрдите Уикенд новини: Мощен тайфун опустоши Япония, Турция засилва офанзивата срещу кюрдите

И още: Гръцката църква първа призна автокефалността на украинската; Предстои важна седмица за Brexit и европейското бъдеще на Северна Македония и Албания; Полша избира парламент с предизвестена победа за управляващите националисти

13 окт 2019, 973 прочитания

"Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама "Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама

Според официалните данни близкият до Пеевски канал е получил най-много средства от политическите формации, ВМРО и ДПС водят по инвестиции в медиите като цяло

13 окт 2019, 732 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Загубата на НЕК надхвърли 425 млн. лв.

Основната причина е свиването на регулирания пазар и дела на евтините централи в него

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма