София отново търси проектант за трамвая "Младост" - "Дружба"

Следващата година са планирани ремонтите на шест основни трамвайни линии

Ремонтът на релсите по бул. "България" струва 8 млн. лв.
Ремонтът на релсите по бул. "България" струва 8 млн. лв.
Ремонтът на релсите по бул. "България" струва 8 млн. лв.    ©  Мария Съботинова
Ремонтът на релсите по бул. "България" струва 8 млн. лв.    ©  Мария Съботинова

Столична община отново търси проектант за новата трамвайна линия, която да свърже кварталите "Младост" и "Дружба", става ясно от регистъра на Агенцията за обществени поръчки. Първата поръчка от май тази година е отменена след жалби. Трасето с дължина 4.4 км е предвидено в общия устройствен план на София и в случая ще осигурява алтернативна връзка на кв. "Дружба" с метростанция 18 в "Младост 1".

В обхвата на поръчката са включени изработване на технически и инвестиционни проекти както за новата трамвайна линия, така и за рехабилитацията на 10-километровия трамваен път по бул. "Цар Борис III" (от Княжево до Съдебната палата), трамвайната линия по бул. "Ал. Стамболийски" и по улица "Каменоделска". Прогнозната стойност на поръчката е близо 485 хиляди лева. Тя се финансира от "Техническа помощ" на оперативна програма "Регионално развитие".


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
14 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    tanas avatar :-|
    Танас
    • - 9
    • + 7

    Според организацията най-притеснителното е, че проектът предвижда подмяна на линиите по "Цар Борис III" (линията на трамвай №5). Вместо 1009 мм междурелсие е предвидено 1435 мм. Всички трамваи в София с изключение на 20, 22 и 23 са с тясно междурелсие, а подмяната означава значителна инвестиция.
    =================
    Хубаво щом сте решили да са с широко междуосие защо купихте новите Полски с тясно ?
    На мене ми се чини че е малко малоумно.

    Нередност?
  • 2
    arax avatar :-|
    arax
    • - 6
    • + 16

    Колко полски трамвая са купили и колко трамваи се движат в София. Не задавай малоумни въпроси!

    Нередност?
  • 3
    galla avatar :-?
    Γαλλα
    • - 1
    • + 14

    Абе, направете един лифт и всички проблеми ше се решат немедлено :)

    Нередност?
  • 4
    tanas avatar :-|
    Танас
    • - 9
    • + 4

    До коментар [#2] от "arax":
    А не е ли малоумно по 15 линии да се движат трамвай по шестнадесет стандарта ?

    Нередност?
  • 5
    xmm avatar :-P
    xmm
    • + 8

    До коментар [#3] от "Γαλλα":

    Май с файтони ще е по-добре - ще бутнем и безработицата:)

    Нередност?
  • 6
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 2
    • + 27

    До коментар [#4] от "Танас":

    Двете междурелсия в София са факт много-много отдавна. За 10 км отсечка в собствено трасе, която не засяга централни градски части, разширяването на междурелсието е прекрасна идея, особено след като на старото трасе е дошло време за ремонт. Освен това, доколкото следя развоя, трасето ще стане част от 3-ти метродиаметър, така че въпросът е предрешен. Т.нар. "зелени" трябва да се изслушват внимателно, но не бива да имат крайната тума. Новото кръстовище на телевизионната кула остана без тротоари от едната страна, защото зелените не искали тротоарите да навлизат в парка. Точно тротоарите, които можеш всякак да ги провереш между дърветата и които осигуряват най-зеления транспорт - ходенето пеша.

    После за гара Пионер, там протестът трябваше да бъде единствено с искане общината да откупи колкото се може повече от огромната площ на затоврената гара, а не да се заяждат за няколкостотин квадрата, колкото са били нужни за трамвая. Такъв шанс се отваря веднъж на 100 години. Ако гарата бъде изцяло застроена, бетонът ще отсече завинаги Борисовта градина от Ловния парк. Ако няма пари за всичкото, то поне колкото за една зелена шийка, колкото да се свържат технически двата парка.

    Нередност?
  • 7
    finasist avatar :-|
    Svetan
    • - 4
    • + 1

    И какво толкова се иска от такъв човек че не може да го намери ?

    Нередност?
  • 8
    ceco avatar :-|
    Цецо
    • - 6
    • + 3

    До коментар [#6] от "cinik":

    Големите проблеми на трамвая през Дианабад не са тротоарите. А и те не се направиха заради решението на общината да се държи като окупационна власт. Първо трамвая наистина няма как да не навлезе в гората. Второ голямата веселба ще е точно в Дианабад. Където ще трябва да се ликвидира и единствения супер. Плюс още много други. А трамвая буквално ще е в жилищата на хората. За сметка на изчезване на тротоара.
    Като добавка и заради това не се направи разширение на платната по посока център-Симеоново. И задръстването си остана непроменено. След над 30 млн. похарчени.

    Нередност?
  • 9
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 1
    • + 9

    До коментар [#8] от "Цецо":

    Супера няма как да го ликвидират, най-много да го лишат от безплатния паркинг, който му осигуряваше булевардът. Същата мъка я очавкат всичките сергии, бараки, павилиони, палатки и наколни сгради от същата страна на булеварда, но все пак това е на първо място транспортна артерия, а не базар с безплатен паркинг към него.

    Нередност?
  • 10
    id_1 avatar :-?
    Виктор Флоров
    • + 7

    Защо по бул. България се наложи изкореняването на вече пораснали храсти ,къртеха ги грубо ,мачкаха с багери а сега слагат крехки фиданки ,които едва ли точно ще се засадят през зимата???
    И какво стана с обещанието за зелени линии ??
    Не е ли време да се погледнат решенията от големите европейски градове ,в които градския железопътен транспорт навлиза като метро само в централната част на градовете а след това се движи със скоростта и удобствата на наземен влак??Не е ли време да не откриваме всяка година топлата вода и колелото заедно??
    Но да попитам не е ли време за по -модерни млади и умни архитекти и вслушващи се инвеститори / а не голямата работа всезнайковци/?
    Даже и частните проекти в София изглеждат като безвъзвратно остарели ,поне с 50години.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал