// К1: Средата / Политика
София отново търси проектант за трамвая "Младост" - "Дружба"
Следващата година са планирани ремонтите на шест основни трамвайни линии
В обхвата на поръчката са включени изработване на технически и инвестиционни проекти както за новата трамвайна линия, така и за рехабилитацията на 10-километровия трамваен път по бул. "Цар Борис III" (от Княжево до Съдебната палата), трамвайната линия по бул. "Ал. Стамболийски" и по улица "Каменоделска". Прогнозната стойност на поръчката е близо 485 хиляди лева. Тя се финансира от "Техническа помощ" на оперативна програма "Регионално развитие".
Поръчката отново не предвижда обществено обсъждане на проекта, възразиха от Гражданска инициатива за обществен релсов транспорт след публикуване на обявлението. От сдружението посочват в своя позиция, че по същия начин без консултации с гражданите общината реши да измести трасето на трамвай 18 през Борисовата градина, което доведе до граждански протести през миналата година.
Според организацията най-притеснителното е, че проектът предвижда подмяна на линиите по "Цар Борис III" (линията на трамвай №5). Вместо 1009 мм междурелсие е предвидено 1435 мм. Всички трамваи в София с изключение на 20, 22 и 23 са с тясно междурелсие, а подмяната означава значителна инвестиция. Подмяната най-вероятно е свързана с плановете на Столична община да направи първия зелен килим по трамвайните линии около Руски паметник.
Готови за новия програмен период
Едва след изготвяне на техническите и инвестиционните проекти ще имаме представа за цената на новия трамваен път и ремонтите на останалите линии, коментира пред "Капитал Daily" зам.-кметът по транспорта Любомир Христов. Точните стойности пък ще станат известни след избора на изпълнител, добави той. Ремонтът на релсите по бул. "България" (4.7 км двоен коловоз) е прогнозиран за 12 млн. лева, но след обществената поръчка е постигната цена от 8 млн. лева, посочи Христов.
За трамвая от "Младост" до "Дружба" ще се търси финансиране от новите оперативни програми, каза столичният зам.-кмет. Линията е част от втората фаза на проекта за интегриран градски транспорт в София. С парите от ЕК за първата фаза на проекта – 100 млн. лв., бяха закупени нови автобуси, тролеи и трамваи, финансира се информационната система за контрол на трафика и др. Първата фаза предвижда и строеж на трамвайна линия от Дървеница до Семинарията (трамвай 18) за 20 млн. лева, но изпълнението не може да започне заради жалби в съда на регулационния план на трамвая. Идеята за железния път, част от който минава през парка на Борисовата градина, предизвика съпротива на жители от района и на граждански сдружения.
Паралелно с новата трамвайна линия София ще продължи и изграждането на булевардната връзка между "Младост" и "Дружба". В края на миналата година беше открита новата отсечка между бул. "Копенхаген" и "Цариградско шосе", а следващата година пътят ще продължи към бул. "Ал. Малинов", обясни Любомир Христов.
Трамваите стават приоритет през 2015 г.
Освен нов трамвай от "Дружба" до "Младост" София планира през следващата година ремонти на трамвайните линии по бул. "Дондуков", бул. "Витоша" (до Южния парк), по бул. "Джеймс Баучер" и ул. "Козлодуй". Те ще се финансират със средства на общината. "Парите са осигурени, текат обществени поръчки за избор на изпълнител. Надяваме се да приключат до пролетта на следващата година и да започнем работа", каза Любомир Христов. Той поясни, че развитието на трамвайния транспорт става приоритет на общината през следващата година заедно с най-големия инфраструктурен проект - третия лъч на метрото, който ще свързва "Ботевградско шосе" с "Овча купел".
Още по темата
Започва нова гражданска битка за нощен транспорт в столицата
От "Спаси София" предлагат въвеждането на шест нощни автобусни линии с цена на билета 1.50 лв.
19 май 2015София "оправда" некачествения ремонт по бул. "България" със стара глоба
"СК 13 Трансстрой" е глобена с 620 хил. лв. още през лятото, но все още не е отстранила дефектите по трасето
8 мар 2015Ползите за гражданите и бизнеса от разширението на метрото са много и са безспорни, но общината все още не се справя с планирането
5 дек 2014Общественото обсъждане на устройствения план на "Дианабад", предвижащ трамвай по ул. "Никола Габровски", отново беше съпроводено със скандали
20 ное 2014Макар и да генерират доста приходи и сериозна заетост, общинските дружества в София трудно могат да се нарекат бизнес
7 ное 2014София очаква над 25 млн. лв. от продажби и наеми на имоти
Апартаменти, сгради и търговски обекти са включени в плановете за продажба на общината
18 май 2014Трамвай ще свързва столичните квартали "Дружба " и "Младост"
Общината обяви процедура за избор на проектанти
14 май 2014Инвестиционното министерство върна софийски европроект за преработка
Финансирането на новата трамвайна линия до Студентски град е застрашено
22 яну 2014
Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира
6 дек 2019, 579 прочитания

Бившият омбудсман обеща, че сдружението няма да прерасне в партия, а ще се бори за защита на гражданските права
6 дек 2019, 784 прочитания
6 дек 2019, 2523 прочитания
5 дек 2019, 2472 прочитания
6 дек 2019, 2443 прочитания
5 дек 2019, 1499 прочитания
6 дек 2019, 1302 прочитания
Основната причина е свиването на регулирания пазар и дела на евтините централи в него