Кой е потенциалният министър на спорта
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Кой е потенциалният министър на спорта

Ако поеме поста на министър на спорта, Красен Кралев ще управлява бюджет от около 60 млн.лв. годишно

Кой е потенциалният министър на спорта

Красен Кралев е свързан с политиката и държавата по няколко линии

Мария Манолова, Георги Филипов
30466 прочитания

Ако поеме поста на министър на спорта, Красен Кралев ще управлява бюджет от около 60 млн.лв. годишно

© Надежда Чипева


Ако ще има правителство (за което се чудим на всеки час, час и нещо), ГЕРБ изглежда ще даде няколко ключови поста на "Реформаторския блок", но ще си запази други важни ресори като финанси, еврофондове, вътрешни работи и регионално развитие. За партията на Бойко Борисов ще остане и маргиналното Министерство на спорта (досега и на младежта, което не е ясно дали ще остане така). За там, по информация на "Капитал" и "Дневник", вече е определен и шеф - варненският бизнесмен Красен Кралев. 

Кралев е свързан с политиката и държавата по няколко линии. До скоро той беше собственик на варненската "МАГ Адвъртайзинг", като приходите на групата рекламни агенции около компанията от обществени поръчки от 2009 г. насам са малко под 18 млн.лв.

Кралев е и учредител на партията "Новото време" (неин заместник-председател до 2012 г.) и кандидат за депутат на коалицията с партия ЛИДЕР на парламентарните избори през 2009 г. Поради особеностите на електората на партията на Христо Ковачки, тогава той се явява защитник на миньорите.

"Знам, че държавната машина се стовари с пълната си сила върху миньорите от Поморие. Това означава репресия. Прокурори и полицаи започнаха да разпитват миньорите за кого са гласували, защо са гласували за ЛИДЕР. Защо не разпитват други хора, ами разпитват точно тях – обикновени миньори, които 20 години живеят под земята и ги хващат веднага след вота, почват да ги привикват и да упражняват натиск върху тях", казва Красен Кралев в интервю за сайта "Всеки ден" тогава.

Той е един от основателите на Федерацията на независимите студентски дружества през 1990 г. и съосновател на Българското сдружение за честни избори. От тогава са близките му отношения с бившия енергиен министър Мирослав Севлиевски, когото определя като "най-добрия ми приятел" пред списание "Тема". Севлиевски е кум на Кралев, като преди втория му брак казва в интервю за Валерия Велева: "Че къде е шуробаджанащината? Бил съм кум на Красен Кралев на първата му сватба, ама той отдавна се разведе. Ще му бъда сигурно кум и на втората сватба. А дали ще бъдем заедно във варненската листа, ще стане ясно на 25 май".

Най-големият проект е от 2013 г., когато консорциумът "МАГ Адвъртайзинг ОО" поема рекламното обслужване на Българския спортен тотализатор (БСТ) за две години. За това тотото (което е под шапката на спортното министерство) плаща на агенцията на Кралев 6.5 млн.лв. Бюджетът за поръчката обаче вече е изчерпан и "Маг" в момента получава допълнителни 1.16 млн.лв., за да обслужва тотото докато не бъде избрана нова агенция. За новата обществена поръчка БСТ е определил сумата от 12 млн.лв. за реклама за три години. Предстои да видим коя агенция ще я спечели. 

По повод поръчката за рекламно обслужване на спортния тотализатор Кралев коментира пред "Капитал", че тя е спечелена преди две години, когато той не е знаел, че ще има участие в политиката. По думите му спечелилата фирма вече не е негова, но има още два месеца, през които да доизпълнява договора си. Кралев допълни, че нито една от бившите му фирми повече няма да участва в обществени поръчки и че "МАГ Адвъртайзинг" не участвала в настоящата обществена поръчка за спортния тотализатор.

Министър на спорта

Потенциалният министър има опит в бъдещия си ресор като спортист - според официалната му биография той е бивш национален състезател по лека атлетика и рекордьор на България на 20 000 м за юноши старша възраст, както и бронзов медалист на Балкански крос през 1986 и 1987 г.

Кралев обаче става известен в спортните среди като президент на футболен клуб "Черно море". И в двата си периода - през 2001-2003 и 2004-2007 г. се явява в ролята на "спасител". Във втория случай довежда "Химимпорт" като спонсор, а впоследствие като собственик на клуба. 

Според официалния уебсайт на "Черно море", "през 2004 г. Кралев стабилизира финансовото състояние в клуба, след като привлече за основен акционер корпорацията "Химимпорт", чиито две компании "Армеец" и Централна кооперативна банка станаха основни спонсори на ПФК "Черно Море". Успешният дебют като старши треньор на една от легендарните рожби на школата на клуба Илиян Илиев и отличното представяне на отбора през сезон 2004-2005 дават надежда, че ръководството на най-стария български клуб е намерило вярната посока."

Дълги години Кралев спонсорира варненски отбор по футзал (футбол в зала) и от 2010 г. е отговорник за това направление в Българския футболен съюз. От това лято е и председател на обединението на спортните клубове "Черно море" във Варна.

Реклама на държавна издръжка

Бизнесът на Красен Кралев в рекламата се разпростира върху няколко агенции. В момента формално той е в управлението единствено на "Аут ъф хоум медия". Майка му Султанка Кралева обаче притежава "Маг комюникейшънс", която е собственик на "Сън Аут-ъф-хоум медия", "Сън медия сървисиз" и "Алфа промо тийм". Основната "Маг адвъртайнзинг" вече е преименувана на "Про адвъртайзинг", но също е собственост на "Маг комюникейшънс". Самият Кралев излиза от собствеността и управлението на тези компании между юли и септември тази година.  

Пред "Капитал" Красен Кралев заяви, че не може да коментира нищо по предложението да стане министър преди да мине цялата процедура по избор на новия кабинет. Той обаче увери, че е прехвърлил или продал своя дял във всичките си фирми, съгласно изискванията за избягване на конфликт на интереси.

Неговите компании работят най-активно за държавата по време на управлението на ГЕРБ. През 2012 г. агенциите от групата на "МАГ" печелят проекти за реклама за 12.6 млн.лв. 

Онлайн медии

До лятото на 2014 г. потенциалният министър на спорта притежава и управлява и медиен бизнес. През 2013 г. той придоби 95% от акциите на "Уеб медиа груп" (сайтовете news.bg, topsport.bg, money.bg, lifestyle.bg) за 1.5 млн.лв. Така той увеличи портфолиото на създадената от него "Алтернатив медия груп" (сайтовете bulgaria.utre.bg, varna.utre.bg, sofia.utre.bg, plovdiv.utre.bg).   

Ако поеме поста на министър на младежта и спорта, Красен Кралев ще управлява бюджет от около 60 млн.лв. годишно.

 

Обществените поръчки на "Маг адвъртайзинг"
Маг Адвъртайзинг   
ДатаПоръчкаВъзложителБюджет (лв.)
07.01.2014 г."Организиране и провеждане на обучения по Компонент 1 на проект BG051PO001-6.1.06 "Повишаване ефективността на контролната дейност на Изпълнителна агенция "Главна инспекция по труда".Изпълнителна агенция "Главна инспекция по труда" /ИА "ГИТ"/18990
01.10.2013 г."Предоставяне на услуги по организация и провеждане на събития, във връзка с изпълнението на дейности по проект "Промоционална кампания на продукти от рибарство и аквакултури в община Вълчи дол"Община Вълчи дол123927.78
30.01.2013 г."ИЗРАБОТВАНЕ И РАЗПРОСТРАНЕНИЕ НА ИНОВАТИВНИ ИНФОРМАЦИОННИ, МАРКЕТИНГОВИ И РЕКЛАМНИ МАТЕРИАЛИ ЗА ТУРИСТИЧЕСКИЯ ПРОДУКТ "ВРАЦА – ВРАТА КЪМ ДРЕВНОСТТА"Община Враца279999
11.01.2013 г."Разпространение и промотиране на рекламни, информационни и маркетингови електронно-базирани продукти и публикации в чуждестранния печат"Община Пловдив185097
03.01.2013 г.Изпълнение на мерки за информация и публичност за проекти, изпълнявани от ДП "Пристанищна инфраструктура" в качеството му на конкретен бенефициент по Оперативна програма "Транспорт" 2007 – 2013 г. в три обособени позицииДържавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" /ДППИ/ - София250000
15.11.2012 г."Изработване на рекламни материали за събитията от Културната програма на Община Бургас, дейността на Общинско предприятие "Летен театър, фестивали и концерти", представителни материали на Община Бургас, за събития от Национално и местно значение, великденски и коледно-новогодишни празници и всички други събития и кампании по инициатива на Община Бургас"Община Бургас 
17.10.2012 г.Пълно рекламно обслужване 2013 г. - 2014 г.Български спортен тотализатор /БСТ/6488737
02.10.2012 г."Предпечатна подготовка и отпечатване на специфични формуляри и информационни и рекламни материали за нуждите на община Пловдив и структурните й звена"Община Пловдив450000
15.08.2012 г."Избор на изпълнители за изпълнение на дейности по информиране, публичност и визуална идентификация на проекта. Изработване и разпространение на рекламни материали, организиране на събития в района на туристическите атракции и др. за обект: "Нове-сърцето на легиона. Социализация и експониране на римски военен лагер и късноантичен град Нове – І етап".Община Свищов15000
18.05.2012 г.изготвяне и излъчване на радио-съобщение по национални радиостанции в България, изработване на банер с линк към уебсайта на проекта, изготвяне и печат на книжка за ученици и организиране и провеждане на 3 семинара в България"Община Кресна157536
17.05.2012 г.Изработване на информационни материали за популяризиране резултатите от следните проекти, изпълнявани от Община Бургас и финансирани по Оперативна програма "Регионално развитие 2007-2013г: 1. "Интегриран план за градско възстановяване и развитие нОбщина Бургас87810
28.02.2012 г."Изпълнение на дейности по промотиране, информация и публичност по проект: "Пътуваща сцена среща културните традиции от Европа и Марица" по Оперативна програма "Регионално развитие" (2007-2013)".Община Марица, област Пловдив54740
27.02.2012 г.мерки по информираност и публичност, и публичност на атракциите, по проект "Историята, културата и природата – туристическите атракции на община Мездра"Община Мездра42200
24.02.2012 г."Информация и публичност" по проектите за рехабилитация на пътища по Оперативна програма "Трансгранично сътрудничество Румъния - България 2007-2013"Агенция "Пътна инфраструктура" /АПИ/91416
24.02.2012 г.Дейности за информация и публичност по проекти, осъществявани с безвъзмездната финансова подкрепа на Оперативна програма "Административен капацитетМинистерски съвет84880
24.02.2012 г.Организиране и провеждане на обученията на служителите в дирекция "Кохезионна политика за околна среда" (КПОС), дирекция "Фондове на европейския съюз за околна среда (ФЕСОС)" и дирекция "Вътрешен одит" (ВО)"Министерство на околната среда и водите /МОСВ/3680284.14
24.02.2012 г."Изработване на информационни и рекламни материали за изпълнение на Комуникационния план на Оперативна програма "Развитие на конкурентоспособността на българската икономика" 2007-2013".Министерство на икономиката и енергетиката /МИЕ/241822.46
24.02.2012 г."Осигуряване на дейности за информация и публичност по проект "Подобряване на административното обслужване на потребителите чрез надграждане на централните системи на електронното правителство"Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията/МТИТС/155864
23.02.2012 г.Провеждане на мащабна информационна кампания във връзка с изпълнението на проект "Енергийно обновяване на българските домове"Министерство на регионалното развитие519571.2
09.01.2012 г."Публичност и информация на проекти на министерство на културата по Оперативна програма "Регионално развитие"Министерство на културата /МК/178826
09.06.2011 г."Избор на координатор за информационната кампания на ПРСР"Министерство на земеделието и храните /МЗХ//Старо наименование: Министерство на земеделието и продоволствието /МЗП/153000
16.05.2011 г.Предоставяне на услуги по "Провеждане на национални информационни и промоционни кампании за насърчаване на здравословния начин на живот чрез физическа активност и дейности за информиране и публичност на проекта "Никога не е късно за ново начало",Министерство на младежта и спорта329938
28.04.2011 г.Изготвяне и разпространение на нискобюджетни рекламно-информационни материали",Министерство на икономиката и енергетиката /МИЕ/270160
30.03.2011 г.Организация на информационни и/или публични събития и производство на рекламно-информационни материали за Оперативна програма "Околна среда 2007–2013 г."Министерство на околната среда и водите /МОСВ/ 
15.05.2010 г."Изготвяне и разпространение на рекламни брошури за България – имиджова и тематични", осъществявана с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Регионално развитие" 2007-2013 г.Министерство на икономиката и енергетиката /МИЕ868012.9
19.11.2009 г.Провеждане на рекламни кампании на целеви пазари Германия, Великобритания и РусияДържавна агенция по туризъм /ДАТ/1243822
    
Сън аут ъф хоум   
21.07.2011Изготвяне и изпълнение на външна реклама във връзка с информационната кампания на ПРСРМинистерство на земеделието и храните467998
08.03.2010Разработване и разпространение на рекламни видеоклипове и изработка и поставяне на билбордове, с цел популяризиране на Оперативна програма "Регионално развитие" 2007-2013 г.Министерство на регионалното развитие и брагоустройството540951.28
    
Сън Медия Сървисиз   
09.08.2010Публикации на обяви, съобщения и други текстове, свързани с политиката на Община Варна, в местни и/или национални електронни медииОбщина Варна500000
27.12.2010Разпространение на информационни материали в национални и регионални медии относно Преброяване на населението и жилищния фонд през 2011 г. в Република БългарияНационален статистически институт84649
04.04.2012Публикуване на материали в печатни издания във връзка с изпълнението на Комуникационния план на Програмата за развитие на селските райони (ПРСР) 2007-2013Министерство на земеделието и храните339680

Ако ще има правителство (за което се чудим на всеки час, час и нещо), ГЕРБ изглежда ще даде няколко ключови поста на "Реформаторския блок", но ще си запази други важни ресори като финанси, еврофондове, вътрешни работи и регионално развитие. За партията на Бойко Борисов ще остане и маргиналното Министерство на спорта (досега и на младежта, което не е ясно дали ще остане така). За там, по информация на "Капитал" и "Дневник", вече е определен и шеф - варненският бизнесмен Красен Кралев. 

Кралев е свързан с политиката и държавата по няколко линии. До скоро той беше собственик на варненската "МАГ Адвъртайзинг", като приходите на групата рекламни агенции около компанията от обществени поръчки от 2009 г. насам са малко под 18 млн.лв.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

45 коментара
  • 1
    2.5 avatar :-P
    2.5

    Кралев е отговорът на ГЕРБ на Мариана Георгиева!
    Само толкова ли могат?
    :-)

  • 2
    bestbuy avatar :-|
    За да останат ХОРА в България.

    Кралев е кадърен.. повчето неща, е постигнал сам през 1991-2000 г.. , но просто има желание да влезе и малко в политиката.. Нищо лошо, особено ако се докаже че няма кирливи ризи в гардероба..

  • 3
    lazarus avatar :-|
    Lazarus

    Не мога да разбера тези психо болни бизнесмени. Да зарежеш бизнес за милиони, за да станеш крадец от държавната трапеза?!

  • 4
    frankzappa avatar :-|
    Frank Zappa

    Мазен... Мнооого мазен тарикат! :)

    Всъщност доста елементарен хитрец, но с подходящи приятели... :)

  • 5
    hristovael avatar :-|
    hristovael

    Абсолютно тенденциозна статия. Но по-лошото е, че в нея има неверни факти. Да се чуди човек, дали не е поръчкова!!!

  • 6
    matz avatar :-|
    matz

    До коментар [#2] от "bestbuy":

    Ю ар кидинг ми :)

  • 7
    bezhanetsa avatar :-|
    bezhanetsa

    Има кирлива риза, даже миризлива. Фирмата му изпълни имиджовата кампанията, която нарече "предател" Матей Казийски. Поръчана и платена от инж.Лазаров с по 6000 на месец преди две години. Какъв министър на спорта, а ?!

  • 8
    666 avatar :-|
    666

    Какво се учучдвате? Не може да има правителство на ГЕРБ, и в него да няма надзорник от ТИМ. Да видим кой тимаджия ще сложат за областен управител на Варна...

  • 9
    cinik avatar :-|
    cinik

    Типичен представител на групата "Бате к*ре, кай къдеч мое ъ се фффредиме на държавното, че на отворен пазар прави сме загинАли...". Единствено където е от Варна и предполагам не владее шопско-циганската лингва франга от жълтите павета.

  • 10
    hristovael avatar :-|
    hristovael

    ЧЕТЕТЕ, ЧЕТЕТЕ!!!
    http://www.mediapool.bg/krasen-kralev-v-noviya-upravlenski-mandat-gerb-shte-korigira-sotsialnata-si-politika-news225439.html

    - Твърди се, че през последните години ваши фирми и консорциуми с тяхно участие са спечелили близо 9.5 млн. лева от оперативните програми на ЕС, основно "Околна среда " и "Програмата за развитие на селските райони". Ваши политически опоненти твърдят, че "любовта" ви към ГЕРБ е твърде "скъпо платена". Какво е вашето обяснение?

    - Това е една спекулация, която се тиражира от сайтовете на един мой пряк политически опонент, водач на листа във Варна. Та ние дори не сме в топ 10 на фирмите, по обем на спечелените обществени поръчки. Фирмата, която е моя собственост и съм управлявал до момента, тъй като вече съм извън органите й на управление, е една от първите в България, с над 22-годишна история. Печелили сме награди във всички възможни фестивали в Ню Йорк, в Англия, в България. Съвсем естествено е да участваме в обществени поръчки по европроекти след като разполагаме с огромен екип от най-добрите рекламисти, като 5 от тях са специализирани изключително в тази сфера. Печелили сме такива проекти по времето на трите последни правителства, така че за фаворизиране не може и дума да става. За справка мога да кажа, че през последните 5 години сме кандидатствали по над 200 проекта, а сме спечелили 43 от тях, което е по-малко от 25% успеваемост. Дори бих казъл, че при наличието на толкова много специалисти в моя отбор този процент не е добър. Агенциите рядко си позволяват да губят повече от половината от конкурсите, в които участват на нормалния пазар, а тук ние сме свели успеваемостта си на 25%. 23 от тези спечелени 43 поръчки са на рзлични общини в цялата страна, управлявани от кметове с най-различна партийна принадлежност. Голяма част от останалите 20 поръчки, които са на различни министерства, са спечелени от консорциуми или са рамкови споразумения, в които ние участваме и можем да получим възлагателно писмо за изпълнение само ако дадем най-добра цена. Навсякъде сключените договори са изпълнени перфектно. Нещо повече: за PR-а на България в Русия преди 4 г. получихме специалната награда на Асоциацията на българските PR агенти и специалисти.

    Другата спекулация, която се тиражира, са самите цифри. При една поръчка, печалбата, която остава за агенцията, е не повече от 10%. Повечето поръчки са свързани с извършването на медийни и рекламни услуги, където парите отиват в съответните контрагенти. Ние получаваме не повече от 10% от обема на поръчката. В много случаи тенденциозно сме били отстранявани по време на конкурсите, но не смятам, че това е най-интересната тема за коментар. Следващите години от живота си смятам да отдам изцяло на политиката, така че ще се разделя не само с управлението на компаниите си, но и със собствеността си в тях. Има достатъчно кандидати от международния пазар, а и от българския, които искат да закупят фирмите, така че скоро този казус няма да бъде интересен за коментар дори от спекулантите.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK