Лиляна Павлова: Ще завършим магистралите в срок

Лиляна Павлова

Лиляна Павлова: Ще завършим магистралите в срок

Приоритети са новата европейска програма, размразяването на европарите, завършването на рисковите пътни проекти и програмата за саниране

Радостина Маркова
9767 прочитания

Лиляна Павлова

© Мария Съботинова


С амбицията да завърши в срок строителството на всички забавени пътни проекти и да докара до успешен край програмата за енергийно саниране на жилищата се връща в регионалното министерство Лиляна Павлова. Тя пое ведомството от служебния министър и вицепремиер Екатерина Захариева. Павлова бе на същия пост и в първия кабинет на Бойко Борисов, в който наследи министерското кресло от президента Росен Плевнелиев.   

Предадено – прието

При предаването на властта Екатерина Захариева подчерта, че вече е изпратен в Брюксел трети вариант на оперативна програмата "Региони в растеж" за новия програмен период. При преговорите с ЕК са оставени 28 областни града, които ще могат да изпълняват проекти по програмата. "Надявам се това да е последният вариант на програмата", подчерта Захариева и допълни, че това е шанс да няма още една нулева година при усвояването на европейските средства.

Европейските пари

Най-големият приоритет за новия министър на регионалното развитие обаче остава размразяването на европейските пари по две от осите на програма "Регионално развитие". Като вицепремиер по икономическите въпроси Екатерина Захариева предприе мерки за възстановяване на плащанията към бенефициентите по програмата, както и към тези по спряната "Околна среда". Това стана с пари от бюджета при очакване те да бъдат възстановени след размразяването на средствата от Брюксел. Сега преговорите с ЕК продължават.

Пътните проекти

По отношение на рисковите пътни проекти, които трябва да бъдат докарани до успешен край, Захариева и Павлова посочиха последната отсечка от магистрала "Струма" между Сандански и гръцката граница. В началото на месеца стана ясно, че договорът със строителя "Актор" се прекратява и ще бъде обявен нов търг за оставащите строителни работи.

Друг рисков проект остава северната скоростна тангента, чието строителство не може да започне заради спорове по отчуждаването на земи.

Ключова задача за новата власт ще е и подготовката на пътищата в страната за зимата, като за целта трябва актуализация на бюджета и отпускане на допълнителни средства за Агенция "Пътна инфраструктура".

Програмата за енергийна ефективност на жилищата също е под риск заради 1.5 години забавяне на работата по нея. Закъснението в сроковете се натрупа по времето на Десислава Терзиева като регионален министър. Като друг приоритет Павлова посочи и работата по реформата във водния сектор, която също изостава.

С амбицията да завърши в срок строителството на всички забавени пътни проекти и да докара до успешен край програмата за енергийно саниране на жилищата се връща в регионалното министерство Лиляна Павлова. Тя пое ведомството от служебния министър и вицепремиер Екатерина Захариева. Павлова бе на същия пост и в първия кабинет на Бойко Борисов, в който наследи министерското кресло от президента Росен Плевнелиев.   


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


33 коментара
  • 1
    cobanmaala avatar :-|
    чобанмахала

    Знаем как ги завършвате. Като Люлин: Давате им още пари колкото е магистралата , за да ви ги преведат, опрощавате им всичко, каквото може и "завършвате" магистралата. След това почват ремонтитте за сметка на данъкоплатеца. Същата е и "магистралата" Любимец-Свиленград.

  • 2
    cinik avatar :-|
    cinik

    Електронната винетка се въведе в Австрия, стигна до Унгария, стигна и до Румъния. У нас докога с тези лепенки, от които 1/3 или са фалшиви, или са напечатани в извънреден тираж.

  • 3
    tww09306483 avatar :-|
    Petleshev

    "...Като друг приоритет Павлова посочи и работата по реформата във водния сектор, която също изостава..."!

    Ами как няма да изостава, реформата и работата по обекти във водния сектор...! При мандата на ГЕРБ, всички изпълнители по проекти за водни цикли са фирми близки до ДПС и БСП! Празно няма! Всички са със спряно финансиране от ЕС - познайте защо...! Сега Лиляна Павлова ще се прави на ударена и ще обяснява как някой друг бил виновен!

  • 5
    dr_t avatar :-|
    dr_t

    Въпросът е дали Лиляна Павлова приема проектите дадени за одобрение от служебният кабинет към ЕК относно новият програмен период или ще има ревизия?

  • 6
    caliber_.44 avatar :-?
    Калибър

    Герб никога няма да направят това, което Айзенхауер е направил за американските магистрали...
    И откъде е взел примера...?
    Малко поуки от историята, а не биене на барабанчета...
    Четете и се учете мили държавни скаридки!

  • 7
    judjuk avatar :-|
    Judjuk

    Тази пак се готви да реже лентички. Тя само това може да прави. Ама няма обекти пред завършване. А защо закриват министерството на инвестиционното проектиране? Защото на тях интелект не им трябва. Достатъчно грамотни са да срежат лентичка. Жалко че няма обекти.

  • 8
    tsvetko_51 avatar :-|
    tsvetko_51

    Аз не виждам, каква друга може да бъде задачата на един строителен министър, освен да строи, съгласно плановете, проектите и разбира се финансите, Понеже в случая финансите зависят в голяма степен от европрограмите и нашите собствени са доста ограничени, то и отпушването на средствата по тези програми е наистина важна част от нейната и не само нейната дейност.
    Според мен това казва тя и не виждам нито нещо лошо, нито нещо особено за адмирация - просто да си гледа работата.
    А нашата роля е, да оценяваме дали си ч гледа или не като хората, като пътем нищо не пречи да си зададем въпроса, защо като на власт са БСП/ДПС, нещо се "случва" и нещата не вървят ни вътрешно, ни външно.
    Но твоа е съвсем друга тема:).

  • 9
    acarid avatar :-|
    acarid

    Нека госпожата обясни следното: Защо толкова години изключва всякакви дейности по пътя Русе/Бяла, който е единствената причина АМ хемус да е в ТЕН-Т и до говорят за нейното финансиране и строителство. Защо за пореден път се обрича най-натоварения небагистрален път в БГ на ежедневни катастрофи за сметка на поредната магистрала "до морето"

    Публикувано през m.capital.bg

  • 10
    boby1945 avatar :-P
    boby1945

    До коментар [#9] от "acarid":

    Ами тя не е само госпожата за питане.... по отсечката Дунав мост - Бяла не се прави нищо от има едно 40 години, от когато направиха тук таме трето платно...
    Трябваше да падне рейса в реката за да оправят "колелото" на изхода от Бяла към Русе...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход