"Хемус" продължава към Плевен догодина
Отсечката от 60 км е на стойност 520 млн. лв., които ще бъдат дадени от бюджета
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Строителството на нови участъци от магистрала "Хемус" може да започне още следващата година с пари от бюджета. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова на форум на Камарата на строителите в България (КСБ). Тя съобщи, че през януари ще бъде обявена обществена поръчка за избор на изпълнител за частта между Ябланица и разклона за Плевен и Ловеч. Процедурата обаче ще се проведе под условие изпълнението да започне, ако се намерят средства в бюджета.
Очакванията са през 2015 г. в пътния сектор основно да приключва текущо строителство, докато заради липсата на средства и течащите преговори по новите оперативни програми започваните обекти са по-малко. Годината е ключова, тъй като изтича и срокът за завършване на проекти с европейско финансиране от предния програмен период (2007-2013). За да не загубим парите, строящите се отсечки трябва да бъдат готови до ноември и разплатени до края на годината.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
48 коментара
Абе нещо много се избързва с приказките. Планът Юнкер не е приет още, а ние вече похарчихме парите. Там ще се търси рентабилност на частните пари и Баце нема да може да похапва от медеца... А и ще се връщат борчовете, те не са безвъзмездни :)
Кога надухте толкова цената? Излиза по над 4 млн евро за равнинна магистрала. Колко подлеза, надлеза, детелини ще има. Здраво се краде тук.
Е, дано хартисат пари в бюджета...би било добре, да се построи тази отсечка...
В частта около бул. "Сливница" обаче е открита археология и трасето ще бъде свободно за работа чак идната пролет, посочи Лазаров. Освен това имаше забавяне и с отчуждителните процедури.
===========
Ей няма път или магистрала да няма археологически обекти да и спъват развитието а нали има проектиране и не го ли съгласуват с всички институции даже и с Паметници на културата или викаш то под земята нЕма как да се знае к'во има само, че така дрънчите на кухо измислете някое по друго оправдание за забавянето. :-)
Щом ще се строи "ако има излишък в бюджета", значи коректното заглавие е: "АМ "Хемус" няма да се строи никога".
Може да опитате и със заглавие: "2007-2020 всички инвстиции в Южна България". Няма да е неправилно и заглавие: "Приемственост в политиката и за новия програмен период: Парите за цяла България, се инвестират само в половината". "Равен шанс за развитие на регионите - друг път", също важи
" ... По повечето от тях Лиляна Павлова и Лазар Лазаров отбелязаха изоставане с над година. Най-драстично е то по лот 4 на "Струма" (Сандански – ГКПП Кулата), който е с дължина едва 15 км. ... "
... Тази една година забавяне не съвпада ли случайно с премиерстването на без-Орешарски ... ? Или за тази загубена за България година предпочитаме да не говорим, за да не накърняваме нежната душа на БСП поддръжниците ...
До коментар [#2] от "Oggie Petkov":
Асфалт паша друго не знае. Надуваме цената и даваме поръчките на наши фирми
Лиляна Павлова е министър на регионалното развитие на София и Южна България.
Безумие е да се строи Хемус. България не е остров. Нужно е съвсем друго трасе и с друго име
Мизия може да свързва София минавайки съвсем близо до Русе и завършвайки в Силистра където да се изгради трети мост над Дунав
който да е свързан с Варна чрез друга трилентова права наречена естествено Добруджа.
Едно от най-важните трасета, което трябва да се завърши догодина е обходът на гр. Габрово, за да може да се "отпуши" проекта за тунел под Шипка през следващия програмен период.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.