"Хидрострой" и "Инжстройинженеринг" ще строят бързия автобусен коридор във Варна
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Хидрострой" и "Инжстройинженеринг" ще строят бързия автобусен коридор във Варна

Качеството на ремонтите, извършвани по варненските улици, от години е обект на критики

"Хидрострой" и "Инжстройинженеринг" ще строят бързия автобусен коридор във Варна

Стойността на поръчката е около 30 млн. лв., проектът трябва да е готов до 9 юли догодина

Спас Спасов
13285 прочитания

Качеството на ремонтите, извършвани по варненските улици, от години е обект на критики

© ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ


Двете дружества от години печелят обществени поръчки за пътни и други инфраструктурни ремонти във Варна.

Консорциум "Арма" и едноличният търговец "Станка Василева" са победители в конкурса за изграждането на бърз автобусен коридор, съоръжения за колоездене и извършване на подобрения по три спирки във Варна. Това става ясно в четвъртък от решението на комисията по оценка на офертите, подадени в търга за възлагане на обществената поръчка. Процедурата е част от работата по проекта за интегриран градски транспорт във Варна. Договорът за изграждане на цялостната система на стойност 110 млн. лв. беше подписан от администрацията на бившия кмет на града Кирил Йорданов през 2012 г., но реалната работа по него започна едва след оставката му в началото на март миналата година. Финансирането е по оперативна програма "Регионално развитие".

Вчера също така стана известно, че обединение "Модерен транспорт" е избрано за победител в конкурса за изграждане на електронна билетна система за градския транспорт в града (виж долния текст).

Без изненади

Изборът на двете компании не е изненада. Участници в "Арма" са компаниите "Хидрострой" и свързаната с нея "Инжстройинженеринг". Двете дружества от години печелят всички големи обществени поръчки за извършването на пътни и други инфраструктурни ремонти във Варна. Общината има рамков договор с "Хидрострой" за ремонтни дейности. Освен това "Хидрострой" и "Инжстрой инженеринг" (заедно с "Пътища и мостове") поддържат улиците в четирите района на Варна, чието лошо състояние стана пословично и предизвика серия от протести през зимата на 2010 г. "Хидрострой" АД има участие в 72 други дружества, а управител е бившият общински съветник от ГЕРБ във Варна Николай Пашов.

Едноличният търговец "Станка Василева" ще трябва да извърши в рамките на проекта подобрения на три крайни спирки - Владиславово, "Бриз" и Аспарухов мост. Досега дружеството работеше основно по договор с ВиК – Варна, по ремонта на пътни участъци в града след извършени ремонти на водопроводната и канализационната система.

Според протокола от заседанието на комисията, определила победителите, "Арма" ДЗЗД и ЕТ "Станка-Василева" са класирани на първите места за изпълнение на съответните дейности, тъй като са събрали най-много точки и офертите им са икономически най-изгодни за общината.

Забавена процедура

Процедурата за избор на изпълнител за "BRT коридор" (от англ. Bus Rapid Transport), който е един от компонентите на транспортния проект в града, започна в началото на май, но през юли срокът за подаване на документи за участие в него беше удължен.

"Забавянето с обявяването на този търг се дължи на факта, че се постарахме да изчистим всички възможности за обжалване на резултатите от него", каза в началото на октомври ръководителят на проекта Биляна Якова.

Какво ще се строи

Стойността на BRT коридора с дължина близо 15 км е около 30 млн. лв. След изграждането му той ще свързва западния квартал на Варна "Владислав Варненчик" с източния - "Васил Левски", преминавайки през централната част на града.

За изграждането на трасето трябва да бъдат рехабилитирана близо 30 хил. кв. метра пътна настилка при дълбочинен ремонт на т.нар. легла по части от булевардите "Константин и Фружин", "Трети март", "Ян Хунияди", "Владислав", "Мария Луиза", "Осми Приморски полк" и "Васил Левски". По трасето на скоростния коридор ще има и 60 спирки.

Според специалисти, работещи по проекта, за изграждането на BRT коридора предстои огромен обем работа, която няма как да бъде изпълнена до 9 юли догодина, когато изтича срокът за реализация на проекта. От общинската администрация във Варна твърдят обратното и дори се надяват крайната дата за завършването на проекта да бъде удължена от управляващия орган на оперативна програма "Регионално развитие" с повече от 6 месеца. До момента обаче индикации, че това ще се случи, все още няма.

Двете дружества от години печелят обществени поръчки за пътни и други инфраструктурни ремонти във Варна.

Консорциум "Арма" и едноличният търговец "Станка Василева" са победители в конкурса за изграждането на бърз автобусен коридор, съоръжения за колоездене и извършване на подобрения по три спирки във Варна. Това става ясно в четвъртък от решението на комисията по оценка на офертите, подадени в търга за възлагане на обществената поръчка. Процедурата е част от работата по проекта за интегриран градски транспорт във Варна. Договорът за изграждане на цялостната система на стойност 110 млн. лв. беше подписан от администрацията на бившия кмет на града Кирил Йорданов през 2012 г., но реалната работа по него започна едва след оставката му в началото на март миналата година. Финансирането е по оперативна програма "Регионално развитие".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

7 коментара
  • 1
    brainless avatar :-|
    brainless

    Някой да ми обясни за какво става на въпрос, защото не разбрах. Какво ще изграждат? Ще преасфалтират, преасфалтираните булеварди ли? А иначе Шеврон да извикат да надупче варненските улици, пак ще има по-малко дупки, отколкото след ремонт на изброените компании.

  • 2
    sto67nes avatar :-|
    sto67nes

    е може пък да стане!

  • 3
    edin131 avatar :-|
    edin drugii

    иначе казано 30000 квадратни метра за 30 милиона не прави ли 1000лв на квадрат или бъркам ,пак ли огромни кражби , аиде стига с тази варненска порнография ,от 1 година имам апартамент във Варна и от 1 година вече над 5 пъти колите ми са по сервизите благодарение на това ,че няма асфалтов път от пътя за Виница до блока ми в Свети Никола , в това положение са стотици хора от квартала ми ,които плащаме милиони на община Варна за нищо , не можем да се разминем по улицата си към блока си ,а има поне още 4-5 блока в района ,само аз за последната година съм платил чинно 4000 лв данъци пряко на община Варна ,за какво ,започвам процедура да ги съдя ,да ми възстановяват парите ,които съм дал нахалост и да ми правят всички ремонти на колите ,ще иницирам и останалите хора от района ми също да заведем колективни искове против община Варна ,те просто ни крадат данъците най нагло и то независимо кой е на власт ,нищо не се променя .

  • 4
    dr_t avatar :-|
    dr_t

    Дано да стане... ;)

  • 5
    geordgeo avatar :-(
    geordgeo

    До коментар [#3] от "tur671":

    Съчувствам ви, най-искренно, от години идвам до Варна в командировки и честно казано ме е жал за колата ми, нищо, че е служебна. Трудно е да се каже къде в града има читаво направени улици или булеварди... Много красив град можеше да бъде Варна, ама засега не става...

  • 6
    excellgate avatar :-|
    Excellgate

    До коментар [#5] от "Жорко":

    Обяснението: въпросните две фирми са не едни и същи хора и тези фирми правят настилките от 20 години във Варна, капиш?

  • 7
    zhvulchev avatar :-|
    zh Vulchev

    До коментар [#6] от "Excellgate":

    не са на едни и същи хора, но просто в пътищата е голямата далавера- никой не може да каже колко точно асфалт е вложен в една кръпка и колко точно е животът ѝ, няма как да се следи навсякъде ли се спазва технологията. А пътищата са болна тема на всеки човек и никой не се възпротивява когато се отделят още и още пари, както това го правеше Кирил Йорданов. Истината е в преасфалтиране на цели улици и изграждане на нови булеварди, защото в момента са много натоварени, което допринася за по-бързата амортизация на основните пътища. Но скоро няма да бъдат направени малките улички в новите квартали на града, където много често липсва дори канализация и незнайно защо разни хора решават, че искат да живеят точно там и поради тази причина общината е длъжна да им създаде цялата нужна инфраструктура веднага.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK