Обединение "Модерен транспорт" ще прави електронната билетна система във Варна
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Обединение "Модерен транспорт" ще прави електронната билетна система във Варна

Обединение "Модерен транспорт" ще прави електронната билетна система във Варна

Победителят е нямал конкуренти, тъй като останалите участници не са отговаряли на изискванията

Спас Спасов
5227 прочитания

© Красимир Юскеселиев


Регистрираното в столицата обединение "Модерен транспорт" е избрано за победител в конкурса за възлагане на обществена поръчка за изграждане на електронна билетна система за градския транспорт във Варна. От съдържанието на протокола от заседанието на комисията по възлагане на поръчката става ясно, че изборът е бил направен на 28 ноември. Електронната билетна система е първият от общо десет компонента в проекта за интегриран градски транспорт във Варна на стойност 110 млн. лв. Победителят е предложил цена от 8.318 млн. лв.

Обединението включва дружествата "Балистик сел", "Бонима", "Интрасофт интернешънъл България", "Ериксон телекомуникейшън България" и "Ериксон" - Белград. Управител и едноличен собственик на "Балистик сел" е Юлиан Петков. През лятото компанията спечели търга за доставка и сервиз на компютърна, периферна техника и системи за видеонаблюдение и сигурност, обявен от Министерството на образованието. При отварянето на офертите кандидатите са оказаха два консорциума - "Балистик сел" - Blackboard и HP - "Сиела" - Siveco. Само едната от тях обаче стана ясна - тази на "Балистик сел" - Blackboard, защото предложението на HP - "Сиела" - Siveco е било отстранено на ниво технически изисквания.

"Интрасофт интернешънъл България" е собственост на регистрираното в Люксембург офшорно дружество "Интрасофт интернешънъл". В началото на тази година международен консорциум, в който то беше водещ партньор, спечели рамков договор за 83 млн. евро към Генерална дирекция "Данъчно облагане и митнически съюз" на Европейската комисия.

Без конкуренти

От друг протокол на комисията по провеждане на процедурата с дата 23 ноември става ясно, че обединение "Модерен транспорт" на практика е нямало конкуренти в търга, след като се е оказало единственият участник в него, който отговаря на обявените условия на община Варна.

Дейностите, включени в обществената поръчка, предвиждат проектиране, строително–монтажни работи и доставка на 304 машини за продажба на билети на спирките и в автобусите, 536 устройства за валидирането им, 150 хил. смарт карти, както и 15 преносими устройства за проверка на валидността на билетите и картите. Освен това трябва да бъде изграден и оборудван контролен център и централен офис, който да обслужват системата. Крайният срок за изпълнението на този компонент и на целия проект е 9 юли догодина.

По-дълга банкова гаранция

Възможността за спазване на този срок беше поставена под съмнение от участници в търга за възлагане на обществената поръчка, след като на 6 ноември - две седмици преди изтичането на банковите им гаранции, общинската администрация изненадващо поиска те да бъдат удължени до 31 декември т.г. Желанието беше мотивирано с обяснението, че "работата на комисията, назначена с решение на кмета на община Варна по откритата процедура, не е приключила".

След поставения краен срок удължени банкови гаранции, технически предложения и ценови оферти са представили осем от първоначалните десет участника в конкурса за обществената поръчка. Това са консорциумите "АБС Варна", "АТС-Варна", "Стемкарт", "Адванс смарт електроник систем" и "Билетна система Варна", обединенията "Удобен транспорт - Варна" и "Модерен транспорт", както и "Телелинк" ЕАД.

Консорциумът "Билетна система Варна" и дружеството "Тикет сис" не са предоставили изисканото удължаване, поради което са отстранени от по-нататъшно участие. Според Петя Манолова, представител на "Билетна система Варна", искането за удължаване на гаранцията не е било изпълнено, тъй като "то автоматично ще удължи процедурата по окончателен избор на изпълнител за поръчката, но и ще скъси срока за изпълнението й".

В "Тикет сис" съдружник е компанията "Водстрой 98", свързана с ДПС и депутата от партията Делян Пеевски. Дружеството не е представило в срок удължена банкова гаранция, тъй като тя е била предоставена от Корпоративна търговска банка, чийто лиценз вече е отнет. След окончателното разглеждане на офертите комисията по организирането на търга е установила, че офертите на седем от участниците в него не удовлетворяват изискванията на възложителя. Така за победител е определена обединение "Модерен транспорт".

Регистрираното в столицата обединение "Модерен транспорт" е избрано за победител в конкурса за възлагане на обществена поръчка за изграждане на електронна билетна система за градския транспорт във Варна. От съдържанието на протокола от заседанието на комисията по възлагане на поръчката става ясно, че изборът е бил направен на 28 ноември. Електронната билетна система е първият от общо десет компонента в проекта за интегриран градски транспорт във Варна на стойност 110 млн. лв. Победителят е предложил цена от 8.318 млн. лв.

Обединението включва дружествата "Балистик сел", "Бонима", "Интрасофт интернешънъл България", "Ериксон телекомуникейшън България" и "Ериксон" - Белград. Управител и едноличен собственик на "Балистик сел" е Юлиан Петков. През лятото компанията спечели търга за доставка и сервиз на компютърна, периферна техника и системи за видеонаблюдение и сигурност, обявен от Министерството на образованието. При отварянето на офертите кандидатите са оказаха два консорциума - "Балистик сел" - Blackboard и HP - "Сиела" - Siveco. Само едната от тях обаче стана ясна - тази на "Балистик сел" - Blackboard, защото предложението на HP - "Сиела" - Siveco е било отстранено на ниво технически изисквания.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK