Метроефект
Ползите за гражданите и бизнеса от разширението на метрото са много и са безспорни, но общината все още не се справя с планирането


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Близо половин милион софиянци ще се придвижват из града с метро, а автомобилният трафик в София ще намалее с 35% след 2018 г. Ще има добре уреден довеждащ градски транспорт, а велоалейната мрежа няма да предизвиква смях. Засега това остава в сферата на новогодишните пожелания, но все пак присъства и в плановете на "Метрополитен" ЕАД и Столична община за организацията на транспорта след разширението на двата метролъча и изграждането на третия, който ще свързва кварталите "Овча купел" и "Васил Левски". Ползите са не само спестени време и средства на гражданите и бизнеса, но и една по-чиста, тиха и уредена София, която в момента е на позорното първо място в класацията на Европейската агенция за околна среда за най-мръсна столица, до голяма степен заради трафика.
Ефектът от новите отсечки се измерва не само с намаления брой автомобили, но и с активизация на пазара в районите, подсигурени с метро и с реални инвестиции в секторите на недвижимите имоти и търговията. През април следващата година ще заработят отсечките към "Дружба" и летището и към Бизнес парк София в "Младост" 4, а мрежата на софийската подземна железница ще надмине 40 км.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
42 коментара
Заради метрото съм склонен, е почти де, да простя останалите недомислици на СО.
Пусне ли се и третият лъч, нещата видимо ще се подобрят.
"Вече е сигурно, че първият метродиаметър ще се удължи в посока Околовръстен път и ще стига до магазина на ИКЕА и новя търговски комплекс Sofia Ring Mall" - 100% е сигурно, все пак собствениците на тия комплекси са се погрижили за това ...
Бях на една среща обществена с Братоев и Диков и се обсъждаше план за разширение-и казах-не може ли някоя спира да е в средата на квартал, а те са ВСЕ В МОЛОВЕ .. що ли ??? ПОследва яко похилкване в залата, а Братоев заяви - ми то молове има навсякъде-за малко да кажа-и всичките ли трябва да Ви се отчетат ...
Ма в държава в която КТБ и 4 млд. минават безследно, да се говори за ефективност май е малко рано .. за съжаление!
За съжаление проектантите на метрото или са много корумпирани или са пълни некадърници. Не стига, че накара жителитена Дружба 2 и Цариградски комплекс две години да газят кал до метрото, ами сега новат метростанция е с изходи на бул. Димитър Списаревски, а не на Цветан Лазаров. Като се има в предвид, че последния е дубликат на Цариградско с 6 ленти и в този участък всики се движат с висока скорост и, че в Дружба 2 +Цариградски живеят 2 пъти повече хора от Дружба 1 гарантирано ще има инциденти и пострадали без значение какъв светофар ще сложат. Един приятел преди време много точно го каза" В България всичко се плаща с КРЪВ". Да,с кръвта на загинали хора по улиците, в асансьорите на блоковете и т.н.
Гнус ме е от тези НЕНАЯЛИ СЕ начело с ДИКОВ.
Някой знае ли, какво стана с естакадата от "Брюксел" към Терминал 2 ? Спряха строежа преди 6-7 години с аргумента, че липсвали 1 милион лева. Стъбовете стърчат и ръждясват от този момент насам. Междувременно бяха завършени обекти не за 1 милион, а за 1 милиард и този милион все така не се намери. Достатъчно е някой тир да излиза с маневра от възтесничките портали на логистичните фирми и трафикът замръзва изцяло в двете посоки.
До коментар [#2] от "damianrm1":
b/7/71/Metroshema-2.jpg/800px-Metroshema-2.jpg
За около 20-ти или 30-ти път някой ме принуждава да извадя генплана на метрото от 60-те години и да попитам кое е вярното: че тези с моловете са се съобразили с плана, или че още през далечната 63-та годинасе е знаело къде ще са моловете и метростроителите са взели рушвет, за да теглят линиите по тях?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thum
Благодаря на Капитал, че са публикували статията, но бих искал да отбележа, че проблемите около метрото далеч не свършват с безперспективното му проектиране. Основният му проблем е, че то не е гръбнак на града, както всеки път ни уверяват. Гръбнакът не се изкривява, накъдето тежат телесата, а той им дава място.
0%BE%D1%81%D1%82%D1%8A%D0%BA%D0%BC%D0%B8%D1%81%D1% 82%D0%B8%D0%BA%D0%B0-%D0%BA%D0%B0%D0%BA-%D0%BF%D0% BB%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B5-%D0%B 8-%D1%81%D1%82%D1%80.html
Под текущата управленска парадигма, метрото на София се развива като угодническо прекланяне пред инвеститорите.
http://spasimetroto.org/%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4%D
Ще бъде престъпление, ако се построят двете станции до икея, вместо две станции от разширеието на метрото в Люлин! Как тия гнусни лъжци се оправдават, че строят метро до лифта, а на всеки е ясно явното обслужване на мола. Лифтът си остава доста далеч от последната станция на метрото (на повече от 1 км.) А с две нови станции в Люлин ще се обслужват десетки хиляди жители + това че там си има предварително определено трасе и строителството няма да е толкова скъпо, няма отчуждения, няма бутане на сгради!
До коментар [#7] от "bbrusev":
Не, не си разбрал - промениха ПУПа и лифта не само влиза в частния терен, собственост на Ринг Мол и ИКЕА, но и става буквлано част от жилищно/офисния комплекс, също тяхна собственост, който се канят д строят.
Хубаво - лошо , метрото си е метро !
А кусури винаги ще му се намират , ма то бай ви Ганя си е махнаджия от време оно !!!
Нека не изпадаме в подробности, след като видимо всичко е ясно! 2 станции при Икеа обслужват само търговски обекти и най-много 2-3000 души, а освен това и метрото се нагъва като настъпена змия. А само две станции между Люлин 2 и Люлин 3 и до СОП ще обслужват мин. 20000 души живеещи там, а с буферен паркинг на околовръстното още 20-30000 жители на Перник, Божурище, Банкя и всички останали от западната част!
Затова казвам, че е престъпление ако първо се разшири към Симеоново, а не към Люлин.
Не че имам против метрото да стига да лифта, но това да стане когато се решат другите по-наложителни и натоварени участъци, а и до там е по-добре да отиде 2-ра линия, а не първата.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.