ТОЛ система заменя винетките от 2017 г.

Новата система за измерване на трафика ще направи възможни публично-частните партньорства за пътища

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Поетапно въвеждане на GPS базирана ТОЛ система за всички пътища в страната планира Министерството на регионалното развитие от 2017 г. Плановете са тя да замени винетките, с които сега се плаща за ползване на републиканските пътища, съобщи министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова при представяне на политическия си кабинет и приоритетите в работата на министерството през следващите години.

По думите на Павлова трите ключови посоки, в които ще се работи, са подкрепа на бедните и периферните региони в страната, водната реформа и развитие на пътната инфраструктура. Още следващата година ще се структурира и фонд със средства за саниране на жилищните сгради в страната.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

73 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    dani_savov avatar :-|
    Дани Савов
    • - 19
    • + 72

    Публично-частна недомислица ще се получи както винаги.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 2
    nikeair avatar :-?
    NicK
    • - 8
    • + 69

    До коментар [#1] от "dani_savov":

    Съгласен, като се имат предвид колосалните нива на корупция в България, нищо добро не очаквам да излезе от това...
    А иначе статията изобщо не дава информация колко ще са приходите от тол, в сравнение с приходите от винетки, какви са необходимите инвестиции за въвеждането на на тол системата, как ще бъде финансира инвестицията и дали и за това няма да има публично-частно партньорство...

    Нередност?
  • 3
    comandante avatar :-|
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    • - 8
    • + 105

    Новата система за измерване на трафика ще направи възможни публично-частните партньорства за пътища
    _________
    Стига с тези мафиотски системи !
    Има ли ДДС и акцизи за горивата???
    Щом има който купува повече горива ще плаща повече ще плаща повече !
    Може ли държавата да си следи акцизните складове това е друг проблем !
    Най-важното е да се вдигнат таксите за тировете особени за тези които минават транзит през България ! Турските тирове вместо да разбиват пътищата могат да им вдигнат 5-6 пъти винетките и всичко ще е ok ! Така и така само доста голяма част от жертвите на пътя са благодарение на тях може да се направят специални по-високи изисквания по пътищата на които те да отговарят! Обществена тайна е корупцията допуска доста претоварени турски камиони да преминават и без това слабата ни пътна инфраструктура ! Вместо да снимат полицай с по 10-20лв няма да е сле да се гледа и в канчето на дай-дай (ДАИ)

    Нередност?
  • 4
    julianm avatar :-|
    Европеец
    • - 15
    • + 21

    Таксите събирани на двата моста над Дунав не се вписват нито във винетната система, нито в планираната ТОЛ система ...
    Кога ще бъдат премахнати безумните такси на мостовете над Дунав ???

    Нередност?
  • 5
    antilapitalist avatar :-|
    паламарка
    • - 3
    • + 92

    Аз не съм съгласен някой да ме следи къде ходя с GPS. Не че имам какво да крия, но просто не вярвам на "пазителите". Даже напротив - сигурен съм, че "частния" елемент от публичното партньорство ще успее да ме изрекетира по някакъв начин с тази информация.

    Апропо, не съм наясно дали друга държава се използват GPS-и за заплащане? За товарните коли може би, но почти съм сигурен, че принципа е друг.

    Винетки за движение по НАЦИОНАЛНИ пътища няма в: Германия, Австрия (има само за магистрали), Франция, Холандия, Белгия, Испания, Португалия, Италия, Гърция, Англия. Не мога да кажа за Дания и скандинавските страни. Винетките за Швейцария са отделен случай, но когато пътищата ни станат като швейцарските, може би няма да има смисъл да коментираме винетките.

    Нередност?
  • 6
    bestbuy avatar :-|
    За да останат ХОРА в България.
    • - 5
    • + 45

    Тол системите са хубаво нещо, на места където не се краде, не се чупят за кеф прозорци и влакове..

    Как ще стане в БГ не е ясно - всеки малоумен джигит ще си сложи нечетящи се табели, а ще има сигурно и такива които да изпразнят един пълнител в камерата..

    Нередност?
  • 7
    zo avatar :-|
    zo
    • - 8
    • + 5

    Хора, пътища, автомобили.... все повече и повече, а БДЖ, ако не ни удуши с пушек от запалил се я вагон, я локомотив, то поне задушливата смрад е гарантирана.

    Нередност?
  • 8
    balla avatar :-|
    Ел Бала
    • - 1
    • + 26

    Пак се клатим, без да ни бутат!

    Нередност?
  • 9
    mehudi avatar :-|
    彼得。斯托亚诺夫
    • - 1
    • + 25

    за товарните автомобили (над 3,5 тона) горе долу съм съгласен и го виждам как ще стане. за леките ауто обаче (тези под 3,5 тона) - честна дума не го виждам - в немско не са го направили още ...

    Нередност?
  • 10
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 1
    • + 112

    Една глупост без логично обяснени, ако не броим някакви "ангажименти" към изпълнители, които често пъти обясняват много неща, но и много късно го разбираме. Жалко е, че подобна идея има всички шансове да се прокара като топъл нож през масло, без никаква обществена съпротива.

    Няма държава с нашите размери, която да ползва тол система. Повечето са приели, че основните видове винетки покриват достатъчно точно ползваната услуга. Разбира се, до Румъния включително винетката отдавна е електронна, плаща се от всякъде, интернет включително, по номер на колата и време на валидност. На стъклото не се лепи нищо, защото камерите по пътищата могат разчитат номерата и да правят справка с базата данни, има ли по този регистрационен номер и за този ден платена винетка, ако няма - 5 километра по-нататък на катаджиите ще им светне на таблета да те отбият у десно.

    Дори да е "на първо време за тежки автомобили" (в което се съмнявам), масовите направления на транзитния трафик са приблизително еднакви - може да се направи винетка за 1 ден и за толкова време тирът ще е прекосил България. Вярно е, че веднъж ще измине 400 км през наша територия, друг път - 450 км, но за по-дълги периоди нещата се изравяват - веднъж ще е на минус, друг път на плюс от така изчислената винетка.

    Слагането на кабинки по пътищата е проект от типа на "Южен поток" и "АЕЦ Белене", който може да завърши само по един начин - тресавище, от което ще трябва да ни спасява някое следващо управление. Всички предпоставки са налице - несъгласие на ЕС да се таксуват построен с еврофондове магистрали, отвратителен опит с кабинките от Македония например, където летният трафик за Гърция отвисява повече време на тях, отколкото на границата, след това проблемът с левчето в джоба, вместо в бюджета. След това колосалните разходи по издръжката на самата система - представете си кабинки на всички вливания и отклонения. Само до Пловдив са 50 разклона села, които ще искат по 1 кабинка в посока. Самото поставяне на кабинки с бариери, уширения, захранване, софтуер също ще струва една камара пари. Представете си само - село Джурово и село Подслон с по 200 жители, обаче с кабинки за включване в магистралата.

    Като цяло, голям вери биг сеир се очертава. Сложете си отметки на коментара ми, да си спомните какво съм ви говорил.

    Нередност?
Нов коментар