ТОЛ система заменя винетките от 2017 г.
Новата система за измерване на трафика ще направи възможни публично-частните партньорства за пътища
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Поетапно въвеждане на GPS базирана ТОЛ система за всички пътища в страната планира Министерството на регионалното развитие от 2017 г. Плановете са тя да замени винетките, с които сега се плаща за ползване на републиканските пътища, съобщи министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова при представяне на политическия си кабинет и приоритетите в работата на министерството през следващите години.
По думите на Павлова трите ключови посоки, в които ще се работи, са подкрепа на бедните и периферните региони в страната, водната реформа и развитие на пътната инфраструктура. Още следващата година ще се структурира и фонд със средства за саниране на жилищните сгради в страната.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
73 коментара
Публично-частна недомислица ще се получи както винаги.
Публикувано през m.capital.bg
До коментар [#1] от "dani_savov":
Съгласен, като се имат предвид колосалните нива на корупция в България, нищо добро не очаквам да излезе от това...
А иначе статията изобщо не дава информация колко ще са приходите от тол, в сравнение с приходите от винетки, какви са необходимите инвестиции за въвеждането на на тол системата, как ще бъде финансира инвестицията и дали и за това няма да има публично-частно партньорство...
Новата система за измерване на трафика ще направи възможни публично-частните партньорства за пътища
_________
Стига с тези мафиотски системи !
Има ли ДДС и акцизи за горивата???
Щом има който купува повече горива ще плаща повече ще плаща повече !
Може ли държавата да си следи акцизните складове това е друг проблем !
Най-важното е да се вдигнат таксите за тировете особени за тези които минават транзит през България ! Турските тирове вместо да разбиват пътищата могат да им вдигнат 5-6 пъти винетките и всичко ще е ok ! Така и така само доста голяма част от жертвите на пътя са благодарение на тях може да се направят специални по-високи изисквания по пътищата на които те да отговарят! Обществена тайна е корупцията допуска доста претоварени турски камиони да преминават и без това слабата ни пътна инфраструктура ! Вместо да снимат полицай с по 10-20лв няма да е сле да се гледа и в канчето на дай-дай (ДАИ)
Таксите събирани на двата моста над Дунав не се вписват нито във винетната система, нито в планираната ТОЛ система ...
Кога ще бъдат премахнати безумните такси на мостовете над Дунав ???
Аз не съм съгласен някой да ме следи къде ходя с GPS. Не че имам какво да крия, но просто не вярвам на "пазителите". Даже напротив - сигурен съм, че "частния" елемент от публичното партньорство ще успее да ме изрекетира по някакъв начин с тази информация.
Апропо, не съм наясно дали друга държава се използват GPS-и за заплащане? За товарните коли може би, но почти съм сигурен, че принципа е друг.
Винетки за движение по НАЦИОНАЛНИ пътища няма в: Германия, Австрия (има само за магистрали), Франция, Холандия, Белгия, Испания, Португалия, Италия, Гърция, Англия. Не мога да кажа за Дания и скандинавските страни. Винетките за Швейцария са отделен случай, но когато пътищата ни станат като швейцарските, може би няма да има смисъл да коментираме винетките.
Тол системите са хубаво нещо, на места където не се краде, не се чупят за кеф прозорци и влакове..
Как ще стане в БГ не е ясно - всеки малоумен джигит ще си сложи нечетящи се табели, а ще има сигурно и такива които да изпразнят един пълнител в камерата..
Хора, пътища, автомобили.... все повече и повече, а БДЖ, ако не ни удуши с пушек от запалил се я вагон, я локомотив, то поне задушливата смрад е гарантирана.
Пак се клатим, без да ни бутат!
за товарните автомобили (над 3,5 тона) горе долу съм съгласен и го виждам как ще стане. за леките ауто обаче (тези под 3,5 тона) - честна дума не го виждам - в немско не са го направили още ...
Една глупост без логично обяснени, ако не броим някакви "ангажименти" към изпълнители, които често пъти обясняват много неща, но и много късно го разбираме. Жалко е, че подобна идея има всички шансове да се прокара като топъл нож през масло, без никаква обществена съпротива.
Няма държава с нашите размери, която да ползва тол система. Повечето са приели, че основните видове винетки покриват достатъчно точно ползваната услуга. Разбира се, до Румъния включително винетката отдавна е електронна, плаща се от всякъде, интернет включително, по номер на колата и време на валидност. На стъклото не се лепи нищо, защото камерите по пътищата могат разчитат номерата и да правят справка с базата данни, има ли по този регистрационен номер и за този ден платена винетка, ако няма - 5 километра по-нататък на катаджиите ще им светне на таблета да те отбият у десно.
Дори да е "на първо време за тежки автомобили" (в което се съмнявам), масовите направления на транзитния трафик са приблизително еднакви - може да се направи винетка за 1 ден и за толкова време тирът ще е прекосил България. Вярно е, че веднъж ще измине 400 км през наша територия, друг път - 450 км, но за по-дълги периоди нещата се изравяват - веднъж ще е на минус, друг път на плюс от така изчислената винетка.
Слагането на кабинки по пътищата е проект от типа на "Южен поток" и "АЕЦ Белене", който може да завърши само по един начин - тресавище, от което ще трябва да ни спасява някое следващо управление. Всички предпоставки са налице - несъгласие на ЕС да се таксуват построен с еврофондове магистрали, отвратителен опит с кабинките от Македония например, където летният трафик за Гърция отвисява повече време на тях, отколкото на границата, след това проблемът с левчето в джоба, вместо в бюджета. След това колосалните разходи по издръжката на самата система - представете си кабинки на всички вливания и отклонения. Само до Пловдив са 50 разклона села, които ще искат по 1 кабинка в посока. Самото поставяне на кабинки с бариери, уширения, захранване, софтуер също ще струва една камара пари. Представете си само - село Джурово и село Подслон с по 200 жители, обаче с кабинки за включване в магистралата.
Като цяло, голям вери биг сеир се очертава. Сложете си отметки на коментара ми, да си спомните какво съм ви говорил.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.